De HDTV thread [Deel 14]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 19 aug 2007.

?

Welke merk HDTV heb je ??

Peiling gesloten op 8 sep 2007.
  1. Grundig.

    1,0%
  2. JVC.

    2,9%
  3. LG.

    5,7%
  4. Panasonic.

    12,4%
  5. Philips.

    1,0%
  6. Samsung.

    59,0%
  7. Sharp.

    3,8%
  8. Sony.

    7,6%
  9. Toshiba.

    1,9%
  10. Ander merk.

    4,8%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WiseWish NL

    WiseWish NL Flawless Victory!

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    1

    Hi,
    Dat is de afstandsbediening van je Digitale decoder????

    Tenminste, bij mij is de afstandsbediening op de foto van mijn decoder.
    De AB van mijn Tv is stukken groter..
    Heb je wel de juiste AB voor je neus??
     
  2. bartvdhulst

    bartvdhulst Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Via de specificaties kan ik geen verschil opmaken. Zou niet weten wat het verschil is.. --> vraag het eens bij je aankooppunt. Het zijn idd allebei widescreen tv's en zullen voor de xbox prima voldoen! zeker weten 26 inch en niet groter?
     
  3. bartvdhulst

    bartvdhulst Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk wellicht dat het hem daarin zit, vond hem al niet op samsung afstandsbedieningen lijken. Volgens andere reply dus links boven de source knop en eerst xbox aanzetten
     
  4. WiseWish NL

    WiseWish NL Flawless Victory!

    Berichten:
    207
    Leuk Bevonden:
    1
    JA ik heb wel een samsung decoder.
    Maar die AB lijkt er sprekend op!
    De lay-out van de knoppen is precies hetzelfde.
    Op mijn Samsung plasma AB zitten ongeveer 50 knoppen en op die van de decoder nog geen 25.
     
  5. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    zullen xbox games dan mooier op een groter scherm uitkomen?>
    Ik zit zon 2 meter vanaf mn tv denk ik
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op mijn afstandbediening van de Samsnung HD-decoder zitten meer knoppen dan op de AB van mijn Samsung R71.

    Op de foto van nemsis staat wel je de juiste afstandbediening van zijn "monitor".

    De speqs zijn inderdaad 100% gelijk aan elkaar , het verschil zit hem in de kleuren van de behuizing.
    De meeste winkels verkopen alleen de R81B en daarom is die goedkoper dan de R82B , R83B en R84B.
     
  7. nemsis

    nemsis Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ik heb het gevonden, dank jullie wel:thumbs:

    Nog ff laatste vraag omtrent high definition tv kijken. Moet ik daar speciaal kastje voor kopen van € 200,- of moet ik gewoon tot 2008 wachten totdat de service beschikbar is:D
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Over welke service heb je het ???

    Nieuws uit Hillywood.

    Ferry Kesselaar, hoofd technologie van de NOS, verwacht dat de publieke omroepen in Europa niet voor 2012 helemaal overschakelen op HDTV.

    De commerciële omroepen staan vooralsnog niet te trappelen om in hoge definitie uit te zenden. RTL en SBS hebben geen concrete plannen voor HDTV.

    De introductie van HD heeft nogal wat voeten in aarde", zegt een woordvoerder van SBS. „Ook adverteerders zullen bijvoorbeeld op HDTV moeten overstappen.

    Hoge definitie televisie is technisch al heel lang mogelijk, maar voor Hilversum is HDTV simpelweg technisch veel te duur.
     
  9. nemsis

    nemsis Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    over casema
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De antenne ingang van een LCD of Plasma is niet geschikt voor het ontvangen van HD-signalen.
    Wil je HDTV kunnen kijken zal je altijd gebruik moeten maken van een decoder.
    Voor Casema/@Home/Multikabel is dit de Samsung HD-decoder.

    Deze plukt de HD-signalen uit de kabel en upscaled deze dan perfect naar 720p of 1080i via Component of HDMI.
     
  11. nemsis

    nemsis Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ik begreip het volgens mij. Dus als ik zo'n Samsung HD-decoder koop voor een dure prijs :p krijg ik gewoon 720p of 1080i beeld. Ik hoef dan toch alleen dat kastje aan te sluiten en verbinde met mn tv ??
     
  12. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Geen echte Full HD tv zenders dus ;) Nja HDready is ook al schitterend :)
     
  13. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Presto

    Presto Xbox Elite

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje over het bekijken van DVD's met de Xbox 360.

    Ik heb mijn XBox via HDMI op een breedbeeld tv aangesloten. Wanneer ik een film kijk, zie ik toch nog zwarte balken boven en onder terwijl de tv op breedbeeld staat ingesteld. Komt dit omdat de dvd widescreen is?
     
  15. Joris Springer

    Joris Springer Tjilper

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    1
    Niet bij alle dvd's verdwijnen de balken aan de onderkant helaas :mad:.
     
  16. Coolsnarf

    Coolsnarf Active Member

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    Je moet hier eens kijken: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1246782/last en dan vooral letten op de service als er iets met je Samsung is. Ik weet het niet, maar ik hoop dat je geen problemen met je aankoop krijgt......
     
  17. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik snap het niet, hebben mensen dan echt liever het verkeerde beeldformaat (dus beeldverlies aan de zijkanten) alleen om volledig beeld te hebben?
     
  18. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik loop zelf ook tegen dit probleem met Samsung. Ik ben namelijk totaal niet tevreden met mijn Samsung. Het apparaat barst van de problemen en volgens Samsung valt dat binnen de specificaties wat natuurlijk belachelijk is, maar ze zijn nog niet van me af.

    Door de slechte service raad ik daarom ook nooit een Samsung aan. Mijn advies is daarom altijd eerst te kijken naar alle alternatieve voor het aanschaffen van een TV.
     
  19. lawlhalla

    lawlhalla Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey mensen, ik ben ook op mijn eeuwige speurtocht naar een goede, en goedkope ( hehe, arme student he. :mad: ) HD-TV.
    Ik heb bijvoorbeeld de Samsung LE26R32B gezien voor €427,-
    en de Samsung LE26S81B, die rond de €482,- zit.
    Maar ook bijvoorbeeld een Philips 26 PFL 3312 voor €499,-
    Deze drie bovenstaande heb ik op de eerste na, bij de mediamarkt gezien en wat ik zag beviel me.

    Hoewel ik de LE26R32B ( de eerste ) niet heb gezien, heb ik wel de 23" versie daarvan gezien bij de mediamarkt, maar daar draaiden ze een enorm lage kwaliteit zelf gemaakt filmpje op van de media markt, in een achterhoekje waar de verbinding ook nog eens 0 was.

    Op internet ben ik ook nog op de Tatung V27MMCX-E01 gestuit, voor €410,- Maar ik weet dus niet of Tatung kwaliteit levert.

    Zoals meerderen in de HD topics zeggen, ik zie door de bomen het bos niet meer, ;)
    Heeft iemand tips ervaringen?

    V27MMCX-E01
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat komt door de aspect ratio van de film/dvd.

    Er zijn vier veel voorkomende apsect ratio's:
    # 1.33:1 - het formaat van een conventionele televisie.
    # 1.78:1 - het formaat van een breedbeeld televisie.
    # 1.85:1 - een bioscoopformaat.
    # 2.35:1 - een bioscoopformaat.

    Het 1.85:1 formaat (ca. 16,5:1) is nagenoeg gelijk aan de 16 : 9 verhouding van een breedbeeld televisie. Deze kan zodoende schermvullend worden weergegeven met een minimaal verlies aan beeld.

    Bij grotere verhoudingen zoals 2.35:1, dat neerkomt op circa 21 : 9, ontstaan er ook op een breedbeeld televisie horizontale zwarte balken. Dit komt doordat het volledige beeld in een 16 : 9 verhouding dient te worden getoond. De horizontale afmeting (21) moet worden ingedrukt tot 16, waardoor men genoodzaakt is de verticale afmeting evenredig aan te passen om geen vervorming te krijgen. Een weergave met horizontale balken wordt ook wel letterboxed genoemd.

    Achterop de DVD staat bijna altijd de aspect ratio (Beeldverhouding).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina