Pro Evolution Soccer 2008 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik zou nog steeds een Review exemplaar van FIFA 08 krijgen (als het goed is). Tis alleen een beetje lullig om een review te schrijven, terwijl de game al een aantal weken uit is.

    Ik wil hem daarom eventueel wel even aanschaffen (dat ik hem daarna weer verpats), maar het Nederlandse Commentaar van die twee pannekoeken zorgt er op een of andere manier voor dat ik toch de stap niet wil zetten.

    Dat gaat overigens ZEKER een minpunt worden in de review!
     
  2. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Moet ook zeggen dat ik jouw niet echt objectief kan noemen, in zake PES vs Fifa :eek:
    Anyway, EA heeft volgens mij insidegamer wel wat centjes betaald om dat artikel te laten plaatsen :eek: Mensen van insidegamer hebben er iig de kloten verstand van :{
     
  3. HanTerp

    HanTerp Active Member

    Berichten:
    5.214
    Leuk Bevonden:
    114
    Allereerst vergeleek ik het in mijn vorige post niet met de demo van PES2008 maar ik vergeleek de full-version van FIFA met de FIFA08-demo. Dat voor de duidelijkheid.
    Ik vind PES nog steeds een stukje beter omdat ik de response beter vindt tijdens het spelen. FIFA is trager, wat goed is, maar daar bovenop hebben ze de response niet goed. Okee, als een speler helemaal moet omkeren moet dat met de juiste snelheid, maar je draait niet aldoor 180 graden om. Elke keer reageert het spelertje een fractie te traag op je gamepad-akties.
    Dat is mijn grootste bezwaar tegen FIFA, samen met de slechte taktieken. Het werkt gewoon niet goed om een back op te laten komen zonder hem specifiek te vertellen dat hij dat moet doen. Dat moet je- net als in PES - in de formation-editor en in de aanvallende en verdedigende pijltjes kunnen opgeven ( en die mogelijkheid hééft FIFA daadwerkelijk ) maar de spelers spelen er niet naar.
    Verder is het een geweldig spel met vele mooie league-opties, zoals de coach-mode en de be-a-pro-mode. Het scheelt niet veel meer met PES en Konami zal volgend jaar toch echt met ECHTE nieuwe dingen moeten komen anders worden ze voorbijgestreeft door FIFA, die dan weer een jaartje de tijd heeft gehad de negatieve punten weg te werken.
    Ik ga over FIFA op PESonly nog een uitgebreidere mening schrijven, maar dat wil ik pas doen als ik het spel een paar dagen langer heb gespeeld en ik er een nog vollediger beeld over heb. Zo heb ik bijvoorbeeld nog niet on-line gespeeld en dat schijnt praktisch lag-vrij te gaan volgens anderen van PESOnly...
     
  4. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Fifa een betere sim dan Pes ...

    ... het voelt aan alsof iemand zegt dat PGR een betere sim is dan FM

    Zo gek!?!?

    En wil je een echte sim zijn dan moet alles over de hele breedte ook kloppen (dus mannetjes die 180 garden 'omdraaien', dat kan niet in een sim) en, ondank de vrij hoge speelsnelheid in de demo (dat mag van mij echt omlaag) van Pes2008, voelt die nog steeds als sim aan.
     
  5. PESpro

    PESpro Guest

    ben benieuwd, maar Fifa 2008 valt me vooralsnog niet tegen
     
  6. Molly

    Molly #PES2015 #FTW

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik moet ook bekennen dat ik in de demo van PES de bal minder natuurlijk vind rollen. Soms zweeft ie iets over het gras en raken de spelers de bal op 10 cm niet aan en toch zie je 'm van richting veranderen (of naar het doel gaan bij een doelpoging). Tot op heden ben ik in dat opzicht teleurgesteld in de ball physics van PES2008 (t.o.v. PES6).

    Het schieten op de goal is minder frustrerend. Maar dat staat even los van bovenstaande relaas over de bal.

    Voor de duidelijkheid: ik heb als sinds jaren niets meer met FIFA.
     
  7. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.633
    Leuk Bevonden:
    144
    Dat is toch iets van de replays (voor zover ik herinner heeft elke PES versie daar last van bij de replays). Dus als je de replays GOED gaat bekijken dan valt dat op. Maar als je gewoon speelt (zeker op 'wide') dan zie je dat helemaal niet, ik in elk geval niet.

    Ik interpreteer het zo dat de speler bv een kopbal maakt (de cpu heeft dat zo berekend, e.d.) maar dat de animatie (en zeker bij de replay) niet helemaal 100% wordt gerenderd ... maar ja, dat 'clipping' e.d. zie je in vrijwel elke game als je heel nauwkeurig kijkt (zelfs in Bioshock heb ik een aantal keren 'iets' gezien wat niet helemaal correct was ... who cares)
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2007
  8. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik kan zeker objectief zijn hoor. Mijn preview was ook aardig objectief dacht ik zo. Ik noemde het al een zeer degelijk voetbalspel. Ik zei daarentegen wel dat het spel dynamiek mist. Dat was op basis van mijn ervaringen in Leipzig. Ik had daar de hulpmiddelen bijvoorbeeld niet uitgezet (wist niet dat dat kon en er staan natuurlijk ook andere mensen achter je te wachten). Dan speelt het idd meteen heel anders (echt moeilijk).

    Nogmaals, ik twijfel dus nog even of ik hem moet aanschaffen, aangezien ik er echt wel graag een review over wil schrijven. Ik kijk straks wel even of de hypotheek en alle andere shit al betaald is, dan ga ik daarna misschien nog even naar de stad. Ik wil gewoon echt een objectief oordeel vellen en dit snel kenbaar maken op Xboxworld.
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Bij FIFA 08 raken ze de bal ook niet helemaal hoor.... Bij PES heb ik dat gevoel meer (gezien de animaties). Dus dat gaat niet op.
     
  10. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Omg zie Sneijder. :')
     
  12. Dead Rising

    Dead Rising viel tegen

    Berichten:
    690
    Leuk Bevonden:
    0
  13. staeske

    staeske Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Boeien hoe Stuntelaar (huntelaar) eruitziet ..
     
  14. Generation Tracks

    Generation Tracks Active Member

    Berichten:
    285
    Leuk Bevonden:
    0
    Huntelaar lijkt zeker. Schaars trouwens ook die ik er ook tussen heb gespot.
    Leuk dat ze de internationaal minder bekende spelers ook hebben nagemaakt.


    Klaas-Jan Huntelaar:
    [​IMG]

    Urby Emanuelson:
    [​IMG]

    Clarence Seedorf:
    [​IMG]

    Rafael vd. Vaart:
    [​IMG]

    Stijn Schaars (achtergrond Andre Ooijer)
    [​IMG]

    Henk Timmer
    [​IMG]

    Khalid Boulahrouz:
    [​IMG]

    Tim de Cler:
    [​IMG]

    Ryan Babel:
    [​IMG]

    Nigel de Jong:
    [​IMG]

    Edwin vd. Sar:
    [​IMG]

    Demy de Zeeuw:
    [​IMG]

    Jan Vennegoor of Hesselink:
    [​IMG]

    Giovanni v. Bronkhorst:
    [​IMG]

    Wesley Sneijder:
    [​IMG]

    Dirk Kuijt
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2007
  15. Un4

    Un4 Active Member

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    OMG die vennegoor :lol::lol:

    Kuyt en vd Sar vind ik dan wel weer goed. Die laatste ziet er beter uit dan in FIFA 08 in ieder geval.
     
  16. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308

    Vind je serieus? Huntelaar lijkt meer op Schaars dan dat Schaars op zichzelf lijkt :lol:
     
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Vind hem wel lijken hoor! Alleen zijn kapsel is nu anders... Ach, daar heb je de edit-mode voor!

    De spelers lijken iig redelijk tot goed!
     
  18. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Huntelaar beetje op vincken lijken.
    sommige lijken wel, wel maffe gezichten zitten er tussen beetje rare vorm.
     
  19. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Kwam het volgende plaatje tegen, toen ik op Huntelaar zocht bij google:

    [​IMG]
    Welke versie is dit? Deze lijkt er namelijk echt goed op _O_
    Edit-mode FTW \o/

    edit:/
    Dit is deel 5 voor de pc :)

    edit nummer 2:/
    Hierboven geshowde gezichten zijn dus van de pc versie?
     
    Laatst bewerkt: 2 okt 2007
  20. hfgrtNL

    hfgrtNL Active Member

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zijn wel PS 3 screens....maar wordt toch bij 360 hetzelfde dus\o/\o/\o/
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina