Verkeerde Release Datums op de site??

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Speaker, 4 okt 2007.

1. Speaker

Speaker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit al met meerdere games ondervonden. maar hier is het meest resente voorbeeld...
    Skate moet op 11 oktober uitkomen volgens de xboxworld site, maar ik zag de game dus echt al bij media markt (rijswijk) staan toen ik mijn exemplaar van halo 3 ging halen die ik gepre-orderd had, Hoe kan dit?
    En met John Woo's Strangehold stond er op de site dat die 4 september uit moest komen maar die kwam pas 26 september...
    Ik vind dat een slechte gang van zaken, want als je dan op de site ziet dat de game waar je zolang op heb zitten wachten eindelijk uit is er achteraf in de winkel nog lang niet blijkt te zijn dan baal je toch zeer als een stekker.

Wat vinden Jullie van deze incidenten??

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor kloppende releasedates moet je bij de grote gameswebsites zijn, winkels hebben het nu eenmaal vaak niet bij het rechte eind.

Laatst bewerkt: 4 okt 2007
  3. Amblydoras

Amblydoras Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    incidenten??

De release datums op xbw worden gewoon niet vaak genoeg ge update volgens mij. Je ziet het idd vaak dat er bij een spel een datum staat die in een vroeger stadium bekend is gemaakt.

Maar zoals zero zegt, je kan beter op grotere game sites kijken voor de releases.

4. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  5. DarkFRL

DarkFRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry hoor maar ik heb maandag 1 oktober Halo 3 bij de Free record shop in Sneek gekocht en daar lag een stapeltje van 10 stuks van de game CSI hoewel deze volgens www.tothegame.com morgen moet uitkomen.

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Allemaal lariekoek. Onze data worden bijgewerkt per releaselijst die ik krijgt. (edit voor nuancering: Wat jullie zeggen is niet lariekoek, de releasedata zijn lariekoek. :) )

Ik ben helaas niet verantwoordelijk voor het brengen van de games naar de winkel of het zetten van de data, maar dat is gewoon 50% natte vingerwerk, ook voor de distributeur zelf. Er bestaan geeneen releaselijst in de wereld die 100% nauwkeurig is. Games liggen vrijwel altijd eerder in de winkel dan dat de releasedatum is, of een game wordt uitgesteld de dag dat hij moet uitkomen, etc. Allemaal nogal lastig om te checken op dagelijkse basis.

Onze releaselijst is zo nauwkeurig als hij kan zijn met de informatie die wij krijgen van de uitgevers. Niet tothegame, niet een andere website, krijgt die informatie zo direct doorgespeeld hier in Nederland.

7. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Gewoon de thread van de desbetreffende game in de gaten houden. Daar komt de juiste release date een keer of 100 voorbij.

8. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Een releasedata is iets anders dan wanneer een game in de winkel ligt.

In een dergelijke game thread zul je accurate inforamtie vinden over wanneer een spel feitelijk in de winkel ligt, ik kan alleen uitgaan van echte releasedata die ik doorgespeeld krijg van uitgevers en die zet ik hier bij ons op de site. :)

9. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    En daar gaat het ons gamers toch om ;)
    Ik kijk altijd een beetje op sites/online shops om een indruk te krijgen wanneer ie ongveer uitkomt. In de threads kan inderdaad accuratere informatie vinden, over waar/wanneer de game echt te halen valt.

10. SuxxeR

SuxxeR boem

Leuk Bevonden:
    0
    Alleen jammer dat het nieuws laat, en in sommige gevallen zelfs niet komt.

11. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Als je dan toch zo netjes wilt praten, zorg dan gelijk voor hoofdletters na de punten ;) Soms kunnen er weleens foutjes worden gemaakt in de release data he.

12. Mr M NL

Mr M NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ook niet vergeten dat winkels misschien een of twee keer per week bevoorraad worden daardoor kunnen games eerder of zelfs later in de winkel liggen dan een lijst aangeeft. Puur omdat de lijst niet gebaseerd is op de distributie van een winkel. Alleen grote A+ titels zullen op de juiste dag verschijnen, de rest maakt niets uit.

13. Robhimself

Robhimself Like a surgean

Leuk Bevonden:
    2
    Ik snap dat je in de verdediging springt voor xbw. Das logisch.

Echter vind ik dit geen reden om te liegen. tothegame is accurater dan jullie ooit zouden kunnen zijn.

Niet dat jullie er altijd naast zitten, maar een score van 80% Ten opzichte van TTG's 92% vind ik nogal wat en spreekt tegen wat je zegt.

Daarbij komt het logistieke proces van verzending en ontvangst ook nog de hoek om kijken, maar dan nog zit tothegame dichter bij de daadwerkelijke dag van verkoop dan jullie.

Sorry, maar tis gewoon zo.

Daarbij moet ik wel eerlijk zeggen dat jullie het erbij doen en het voor TTG een hoofdzaak/ reden van bestaan is. Nogal wiedes dat zij het vaker bij het rechte end hebben. ;)

14. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Je begrijpt niet wat ik bedoel. Ten eerste heb ik even gekeken en wil ik je uitnodigen om te kijken naar de tothegame releaselijst van deze maand en de onze.

Lijkt mij duidelijk dat onze releaselijst nogal veel weg heeft van die lijst, alleen meer titels bevat, inclusief Xbox Live Arcade games.

Verder baseert onze lijst zich op de gegevens van Nederlandse uitgevers. Niet die van centrale Europese uitgevers. Verder ben je bij tothegame net zo min op de hoogte van een eerdere release in de winkel (vóór de officiele datum) als die bij die van ons.

Kortom, ik snap het punt niet. Ik vertrouw op releases van onze Nederlandse uitgevers, niet op een website met algemene Europese releases (die natuurlijk logischerwijs veelal het zelfde zijn) en daarnaast wat belet het je om die lijst van hun te bekijken?

I belet het je echt niet! :) Ik geef alleen feitelijk aan, hoef ik niets voor te verdedigen, hoe onze lijst tot stand komt en waarom deze betrouwbaar tot zo ver dat mogelijk is in Nederland, voor een Nederlandse consument en wat het verschil is met officiele releasedata en het in de winkel liggen van een game.

Hoop dat het nu duidelijk is! :)

Laatst bewerkt: 16 okt 2007

Deel Deze Pagina