Xbox live arcade games [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bonbridge, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Net nog eff de Puzzle Quest demo gespeeld (capped op level 7) en hij blijft ontzettend vermakelijk. :)

Je kunt de demo hier downloaden. Goed trouwens dat ze in de 360 versie een timer hebben gezet op die spreuken. In deze demo kon ik nog monsters helemaal dood stunnen met mijn knight (een spreuk die er niet alleen voor zorgt dat de tegenstander zijn beurt verliest, maar ook nog schade oploopt). Van wat ik begrepen heb kan je niet steeds dezelfde spreuk beurt-op-beurt blijven afvuren in de 360 versie, dus je kunt de AI niet cheap al zijn beurten laten verliezen.

XBLA Release van de maand wat mij betreft. Wie heeft er nog meer zin in? :)

Laatst bewerkt: 7 okt 2007
  2. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Poe dat weet ik zo niet, maar wel andere online achievements. :) Voeg me maar toe, online is altijd wel leuk. :)

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Eigenlijk eind augustus, daarna nooit meer wat van gehoord

Het ziet er heel veelbelovend uit. Het is zo goed als zeker dat ik hem haal. 1200 punten is wel best veel, maar het is het denk wel waard

4. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er wel leuk uit, is veel meer dan alleen een puzzelspel zie ik (heb me nooit zo in het spel verdiept).
    Maar 1200 punten is nogal fors, hoewel het wel een heel uitgebreid en compleet spel lijkt.

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Is het ook. Voor de DS/PSP versie betaal je nog steeds het volle pond.

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Daarom is 1200 punten een koopje. In deze game stop je makkelijk 50 uur en dan heb je de game met 1 class uitgespeeld (lees eindbaas verslagen). Daarnaast kun je nog veel meer doen in de game en is er ook nog een multiplayer.

7. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verdomme, ik dacht Puzzle quest nog mooi te kunnen kopen voor 900 punten.. Nu kan ik alsnog 20 euro dokken. Bah

8. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    14,40 om precies te zijn. Ik vind het eerlijk gezegd aan de dure kant, ik twijfel over een aankoop.

9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Als het spel echt zo'n lange gameplay heeft, dan lijkt het me niet verkeerd

10. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Is het al zeker dat de game deze week/maand uitkomt dan? Ik haal deze game echt direct. Het is zo een goed spel. Ik heb hem zowel op de DS als op de PSP gespeeld en het blijft ZO verslavend! Echt, als je een game voor de Arcade haalt moet het deze zijn!!!

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Vraagje aan de puzzel qeust kenners.
    Ik heb zojuist de demo op de pc gespeeld,en vroeg me af of deze game niet erg eentonig gaat worden op den duur.

Ik bedoel allemaal wel leuk met dat verhaal rondom de character.
    Maar bij elke vijand die je verslaat ga je dus gewoon een lvl up?
    Of gaan er naarmate je verder komt nog echt dingen veranderen?

En is deze game ook online te spelen of is het echt SP only?

Verder wel erg goed bevallen moet ik zeggen,mischien ook maar wat punten gaan scoren.

;)

12. Marruk

Marruk hallo

Leuk Bevonden:
    8
    Weet iemand of Keen misschien naar XBLA komt.

Dat zou namelijk echt heel vet zijn :)

13. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Het duurt steeds langer tot je een level up gaat, net als bij een standaard RPG. Door het spelen van levels krijg je ook goud, daarmee kun je je stad uitbouwen. Via gebouwen kun je Mounts trainen (die je weer in een mini-game versie van het spel moet vangen), wapens maken (weer een andere mini-game soort), Spells leren van vijanden (ook weer een mini-game) enzovoorts. Ook het combineren van verschillende spells zorgt ervoor dat de game interessant blijft. Daarnaast zijn er vier totaal verschillende classes waarmee je de game kunt spelen, dus de replay is gigantisch! Ook is er (wat ik gehoord heb) een multiplayer optie. Dus: aankoop waard!

14. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Commander Keen? :9 Of Lemmings lijkt me ook geschikt voor XBLA. :)

15. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Volgens mij is er een soort psychologische / emotionele barriere die mensen eerst moeten doorbreken voordat ze een 1200 punten spel kopen ofzo? Er wordt in ieder geval iedere keer bij zo'n spel gezegd dat ie duur is... en dat terwijl deze spellen in verhouding helemaal niet duurder zijn.

1) Wat ik vaak lees is dat 800 punten een soort sweetspot is qua prijs. Een spel van 1200 punten "voelt" daarentegen duur aan. Terug rekenend kost een spel van 800 punten 9,6 Euro. Een spel van 1200 punten kost 14,40 Euro. Dat is een ongelofelijk verschil van maar liefst 4,80 Euro. Ik weet niet hoe weinig jullie verdienen, maar die 5 Euro krijg je van mij wel gedoneerd als het echt zoveel is.

2) 800 Punten spellen zijn goed geprijsd. 400 Punten spellen zijn goedkoop geprijsd. Tenminste, dat hoor ik vaak. Right? Wrong. Een mooi voorbeeld: Teenage Mutant Ninja Turtles. 400 Punten maar... en hoe lang heb je er plezier van? Uit navraag heb ik gehoord dat sommigen het na een uurtje alweer aan de kant hadden gegooid. En daar ligt je 400 punten spel dan. Puzzle Quest is maar liefst drie keer zo duur. Levert het ook maar drie keer zo lang spelplezier op? Nou, tenzij je cheat kom je daar echt niet mee weg. Denk eerder aan... twintig uur? En dan heb ik nog niet eens over multiplayer gehad, een feature die niet (of beperkt) in de andere versies aanwezig was. Ik durf te wedden dat sommige PQ veteranen meteen de MP induiken! En dan is het toch super dat je ook nog eens zo'n uitgebreide (en leuke) SP erbij krijgt? Een aardig fantasy verhaal met allerlei RPG lite elementen. En bij elk player character (Knight, Warrior, Druid, Mage) moet je de gevechten (= puzzels) ook nog eens met andere strategieen benaderen.

Als jullie 800 punten voor Super Puzzle Fighter over hebben, een spel dat het vooral van MP moet hebben, dan is die 1200 punten van PQ een schijntje. PQ is een spel waarbij je uren kunt verliezen in MP en SP.

EDIT: Oke, ik lees hierboven vijftig uur? Heb hem zelf niet zover gespeeld, maar is het spel echt zo lang / uitgebreid? Ik neem aan dat je totale speeltijd bedoelt (alle characters)?

Laatst bewerkt: 8 okt 2007
  16. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Lemmings zou inderdaad leuk zijn. Mogen ze wel nieuwe levels maken en grafisch updaten. :)

17. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ja maar er komt 1 arcade game per week uit en ik denk dat de kinderen hier maar 5 euro zakgeld per week krijgen

18. Corneel

Corneel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whoej!, woensdag weer een gratis arcade game, Yaris. \o/

Ben benieuwd of het ook nog wat is, maar je kan igg met je Toyota Yaris tegen reuzebeesten schieten, dus dan moet het wel geniaal zijn.

19. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Je kunt met een character al heel wat uurtjes kwijt zijn hoor. Denk eraan dat je dan tot level 50 (dacht dat dat de max was) gaat levelen, alle vijanden gevangen neemt, daar alle aanvallen van leert, al je stats volledig omhoog krijgt, alle mounts traint, alle wapen combinaties maakt, enzvoorts. Je kunt jezelf er echt in verliezen!

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ja, gooi er nog maar een schepje bovenop jij. :9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina