Xbox live arcade games [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Bonbridge, 11 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Wat een bagger die Yaris. Ik hoor nu al een Achievment te krijgen omdat ik is een keer Online heb gespeeld en een Achievment van een aantal Credits. Niks gekregen ;(

2. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jezus, als ik sommige reacties lees (niet alleen in dit topic maar in vrijwel alle game-gerelateerde topics) zou ik bijna gaan denken dat games alleen nog maar leuk zijn als er Achievements in zitten, en het liefst haalbare :eek:

3. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik ben niet iemand die gamed voor de Achievments maar vind het wel kut als ik geen Achievment krijg die ik wel hoor te krijgen! :+

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, het was ook niet persoonlijk tegen jou gericht hoor....zo wel dan had ik je wel gequote ;) Maar ik snap gewoon niet wat sommige mensen met die dingen hebben, bedoel :

- Kan ik met mijn gamerscore dingen kopen op de Marketplace ? Nee.
    - Heb ik recht op exclusieve dingen/events met een hogere gamerscore ? Nee.
    - Is het stoer om op te scheppen over je gamerscore, bijvoorbeeld wanneer een meisje vraagt waar je goed in bent ? Dacht het niet.

:+

5. Generation Tracks

Generation Tracks Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De mensen die graag achievements halen zijn het waarschijnlijk met al je punten eens en realiseren zich gerust wel dat je 'ansich' niks aan die gamerscore hebt. Het halen van achievements is gewoon leuk. Het is leuk
    om alle uitdagingen (zo noem ik ze dan maar) in een game te behalen en met je vrienden te vergelijken wie wat al heeft. Het is verder helemaal niet belangrijk en je kunt er inderdaad ook geen zak mee, maar velen, waaronder ik, vinden het toch een toevoeging. Zo had ik de uitdaging met Call of Duty3 om online een bepaald aantal punten te halen om een achievement binnen te slepen. Dat werd een wedstrijdje met vrienden... Wie haalt hem het eerste? Heb je er wat aan? Nee, maar we hebben er wel lol om gehad! Mijn vriendin bijvoorbeeld heeft maaaaaanden Hexic gespeeld. Puur en alleen om die laatste achievement te halen. Was een doel opzich geworden. Net zoals je met een spel het doel kan hebben hem uit te spelen. Toen ze die laatste achievement had gehaald was het klaar en heeft ze Hexic2 gedownload. ;)

Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  6. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ook ga je spellen op een andere manier spelen, bijvoorbeeld met spellen waar je alles moet verzamelen, dat doe je dan toch om de achievement te halen, dus heb je er langer plezier van omdat je per level langer bezig bent. Ook een voorbeeld met Crackdown iemand 10 sec. in de lucht houden met explosies, normaal zou je dat niet doen, maar door de achievement ga je de uitdaging toch aan en ben je blij als het uiteindelijk lukt.

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja oke vanuit sommige opzichten kan ik het wel begrijpen, zoals competitie tussen vrienden e.d. zoals genoemd werd. Maar persoonlijk ga ik een spel er echt niet anders door beleven hoor. Als ik er dingen voor moet doen waar ik geen zin in heb doe ik ze niet, ook niet als daar een Achievement achter zit.

Heb zelf bijvoorbeeld bij 360 spellen vaak het alternatief in de vorm van een PC versie. Die schelen vaak al gauw twee tientjes in prijs bij aankoop, zien er vaak ook beter uit/draaien lekkerder....alleen zitten er vaak geen Achievements bij inbegrepen waar dat bij 360 versies wel het geval is. In die gevallen ga ik dan vaak toch voor de PC versie, want ik zou een 360 versie van datzelfde spel niet vaker spelen (of onderdelen ervan) voor de Achievements. Met andere woorden : de spelbeleving en manier van spelen wordt er voor mij niet anders op. Alle Achievements die ik heb unlocked zijn ook unlocked omdat dat dan toevallig het geval was.

8. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Wanneer komt dat SWOS nou is een keer? Zit er zowat al een half jaar op te wachten :confused:

9. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    @Z3R0-P4R4DOX: Behalve dan dat jij je PC spellen veel lastiger kwijtraakt, terwijl console games veel gemakkelijker later weer te verkopen zijn. Op die manier zijn de 360 spellen dus helemaal niet veel duurder.

En PC spellen speel ik ook niet op zo'n mooi grote HDtv die ik in de huiskamer heb staan (aangesloten op mijn 360 dus). Languit lekker op de bank, met surround sound om je heen; al produceert mijn SBXfi met prima koptelefoon op de PC ook erg goed geluid. Dus uiteindelijk maakt het nog niets uit voor welke versie je gaat.

Net een paar uur Puzzle Quest gedaan. Kan het spel echt aanbevelen. Merk trouwens dat mijn ridder altijd moeite heeft met die eerste giant bat die je ontmoet in de crypts. Erg frustrerend, maar ook erg uitdagend.

10. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    ben zelf als warrior en wizard begonnen. Begin morgen met knight en kijk dan welke ik op level 10 het leukste vind om mee verder te gaan. Vriend van mij speelt druid, heb vandaag veel met mijn warrior tegen hem gespeeld dus weet al wat druid kan.

11. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Volgens mij maakt het bijPQ alleen niet echt uit welke char je kiest.
    De mainstory blijft wel hetzelfde he?

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Klopt.

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Heb zelf alle classes al op 50 gehad en de grootste uitdaging is Wizard. Dit alleen omdat Druid en Knight een infinite turn combo kunnen bouwen en Warrior gewoon veels te sterk is (1st turn kill).

Met de Warrior is het als je Deathbringer hebt zo makkelijk dat je (met de juiste build) echt iedere tegenstander in 1 beurt killed. Zo kilde ik zelfs de eindbaas in 1 keer ;)

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Maar is het niet zo dat die infinitive turn combo's niet meer werken in de 360 versie? Ze hebben in ieder geval een timer gezet op verschillende spreuken (zoals stun).

Ben nou level 12 ofzo met mijn Knight en het gaat best lekker. Ben nou mijn kasteel aan het uitbreiden, heb toevallig gisterenavond mijn eerste monster gecaptured (en al zijn abilities geleerd); mijn ridder raced nou rond op een giant rat (erg hoffelijk inderdaad). :)

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, geef mij een rede waarom ik mijn PC spellen kwijt zou willen raken ? Kweet niet hoe het met jou zit hoor, maar ik koop mijn spellen om er ook wat mee te doen en ter verzameling. Niet om ze door te verkopen zodra ik alle Achievements binnen heb :emo: (zeg niet dat jij dat doet, maar er zijn er genoeg die het wel op die manier doen ;)) Alsof je trouwens op voorhand een game koopt, met de gedachte hem later weer door te verkopen ? Beetje vreemd. De enige keer dat ik een grote collectie games verkocht heb was vorig jaar, en dat waren allemaal games uit vorige generaties waar ik niks meer mee deed. En als ik m'n games zou willen kwijtraken, PC of niet, is er bovendien altijd wel een manier. Er leiden immers meerdere wegen naar Rome.

Wat betreft het 'afstand gamen' argument wat je noemt, ik kan ook prima languit op bed draadloos PC gamen hoor. Mijn monitor is groot zat en de draadloze 360 meuk werkt immers ook perfect op de PC. Sterker nog, bij de nieuwste PC games heb ik de keuze om ofwel met muis en toetsenbord, ofwel met een 360 controller te spelen, waar ik bij 360 versies gebonden ben aan besturing met die controller. Dat jij misschien (weet ik niet ?) weinig/niks om PC gamen geeft, prima....maar als argument voor de console versies noemen dat die beter door te verkopen zijn en roepen dat het uiteindelijk 'niks uitmaakt voor welke versie je gaat' is gewoon een beetje onzin in mijn ogen.

Excuses voor het offtopic gebeuren maar vond het een beetje een vreemde manier van beredeneren waar ik even op in moest gaan. Ik gaf trouwens gewoon een voorbeeld m.b.t. Achievements, het ging er mij niet om een discussie te starten welke versie van een bepaalde game de betere is. Beide versies hebben voor- en nadelen :)

Laatst bewerkt: 12 okt 2007
  16. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    De story blijft hetzelfde maar de speelstijl is heel anders. Ze hebben een andere selectie met skills en als je een level stijgt kosten de attributen ook meer of minder dan bij andere klasses.

Daarnaast maken ze van verschillende kleuren mana gebruik waardoor je in die kleur vaak attribute points steekt en zo wordt je daar hoger level in en kun je andere soorten equipment kopen met andere stats

de ene character draait ook meet om snelle aanvallen terwijl de ander meer om verdediging en de vijand hinderen gaat

Laatst bewerkt: 11 okt 2007
  17. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ze hebben wel een "bug" gefixed die ik in de DS/PSP versie tegenkwam. Namelijk dat de Knight altijd kon blijven Stunnen. Nu moet je drie beurten wachten tot je de spell opnieuw kunt gebruiken. Wel jammer ;)

18. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
  19. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik heb hem toch maar gehaald. Totaal geen spijt, het is echt een ijzersterk spel! Verslavend, mooi gemaakt en heel uitgebreid!

20. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Sla het volgende stukje over als je geen off-topic tekst wilt lezen.

Heh, laat ook maar. Kan een hele lap tekst schrijven waarom ik het totaal niet met je eens ben en dat ik nog steeds een die-hard PC gamer ben, maar eigenlijk maakt het ook niet zoveel uit. Zet nog wel een bak PC spellen (redelijk nieuw) te koop voor een prikkie, dus als je nog interesse hebt hoor ik het wel.

Wat betreft Puzzle Quest. Hoe zit dat met die companions... ik zie een achievement dat je er een aantal moet scoren, maar tot nu toe heb ik alleen die ranger gevonden. Nou ja, en ook nog een necromancer en een prinses. Maar bij beiden moest mijn mannetje zich erg "onridderlijk" gedragen (beloften breken enzo), dus ik heb ze allebei niet hun zin gegeven. Kan ik nu die achievement niet meer halen, of kan ik er nog voldoende in de toekomst laten joinen?

Laatst bewerkt: 11 okt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina