Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Best-Buy guides van tweakers zijn niet maandelijks, maar tweemaandelijks. Begin november komt de volgende editie dus weer.

Hoeveel geluid is "hoor je je pc dan altijd wel"? Is het als een idle Xbox360?

2. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

we zijn hier thuis toe aan een nieuwe pc en aan mij de taak die samen te stellen.. een aantal dingen weet ik nog wel wat van, maar een gedeelte dus ook duidelijk niet:9 Na verschillende sites gebruikt te hebben, heb ik een pc samengesteld via alternate.nl

Zie hier:

Grafische kaart: nVidia 8800GTX 768 mb € 549,-
    Processor: Intel Core 2 Duo E6850 (2x 3000 MHz) € 259,-
    Voeding: Enermax Liberty 620 Watt € 139,-
    Behuizing: Cooler Master Centurion 5 € 59,-
    DVD- reWriter: LiteOn LH-20A1H € 39,-
    Moedermord: GigaByte P35-DS4 € 155,-
    Harddisks: Samsung Spinpoint T166 (500 gb) € 95,-
    Geheugen: OCZ 2 GB € 149,-
    -----------
    €1444,-

Als ik de 8800 GTX veranderd in een Ati Radion H2900 XT (512 mb) dan kom ik uit op € 1264,-.

Is zo'n systeem logisch, of kan het heel anders/veel slimmer?

3. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Als iemand het heeft over "we zijn hier thuis toe aan een nieuwe pc", dan denk ik aan een gezin wat niet meer doet dan emailen en internetten.:+

Wat wil je ermee gaan doen?

4. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    Haha nou je moet er dus ook games mee kunnen spelen en aub wel fatsoenlijk. Je moet met deze computer bijv 3 of 4 jaar doorkunnen.

Maar gaat er dus meer even om dat de samenstelling enzo kan/redelijk is of dat jij/jullie betere alternatieven hebben.

5. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Dus naast gamen doe je niet aan multitasken of videobewerking? En als je gamed, wil dat dan met de hoogste mogelijke kwaliteit? En op welke resolutie game je dan?

6. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    Ik game op een resolutie van 1280 x 1024. En als het kan wel op de wat hogere instellingen. Bedenk wel, de pc moet 3 of 4 jaar bijv mee. Als ie spellen nu maar op normal kan draaien, dan kan ie dat over een jaar of 2 nauwelijks meer. Videobewerking doen we niet aan. Had ergens gelezen dat een Quad core alleen handig is voor dat soort dingen die jij noemt, dus met deze core 2 duo processor moet het wel lukken geloof ik.

7. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    De aankomende games gaan aardig goed gebruik maken van een quadcore, maar ik denk dat je met een hooggeklokte dualcore beter uit bent. Qua videokaart zou ik inderdaad een 8800GTX nemen, dan moet je over 3 of 4 jaar het nog wel op normal of low moeten kunnen spelen.

8. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Als ik geen 400euro aan een monitor had heoven uitgeven dan had ik ook een 8800GTX gekocht :9

9. Dionskateboarder

Dionskateboarder Half past Dead

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb deze besteld:

DDR2-RAM 1024MB 800 MHZ OEM

ik hoop da alles nu wat sneller gaat, weet iemand dit ?

10. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Hier kunnen we weinig mee. Post eens de specs van je rig en wat je er allemaal mee doet.

11. Dionskateboarder

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu 512 werk geheugen en ik doe videobewerken, k speel geen games

12. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, okee, dit is wel goedkoper dan de Dell met dezelfde dingen. De Dell zit nu alleen een 128mb videokaart in en de E6550 (2.33 Ghz) op 667 euro, met wel een grotere Harde schijf, maar dat is niet zo belangrijk. Met de E6750 is de Dell 740, met dan ook nogsteeds een slechtere videokaart...

Alleen vind ik die case een beetje lelijk, het liefst heb ik een kleiner model, en ook ben ik niet zo gerust op het hele systeem. Als je een HP computer hebt dan kan je altijd terecht bij HP, maar met zo'n systeem is het volgens mij lastig om naar Azerty te gaan voor een probleem die zich opdoet. en met een HP systeem heb je gewoon een 'solide' systeem in handen, terwijl ze bij azerty allemaal ingredienten bij elkaar doen en dat kan vaker fout aflopen dan een merk PC

maar waarom is die 256 mb video kaart wel goed voor HDTV en niet voor gamen?
    verder weet ik niet alles wat er allemaal in je lijst staat (Lite on LH? MSI P35 NEO-F?) en volgens mij zit er geen CD brander op en zou ik ook USB en verschillende kaarten willen kunnen aansluiten (oa. fotocamera etc.).

hoop dat je hier iets mee kan,
    en alvast bedankt

13. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    En wat zit er nog meer in je PC?

Wanneer je er verstand van hebt is het net zo veilig als wanneer je een Dell of HP-pc zou kopen.

Staar je niet blind op de 256MB, een MX4000 met 4096MB aan geheugen is nog steeds net zo snel als dikke stront in een trechter.:+

14. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Nieuw lijstje voor je gemaakt. Zoals je ziet nog zonder behuizing en/of voeding. Die mag je zelf uitzoeken:b: Heb er wel 150(!) euro voor gereserveerd.
    Cd`s kan je hiermee branden, usb zit er gewoon op. Verder heb ik er deze ronde een cardreader ingezet.
    Verder heeft dit systeem een betere grafische kaart waar je zeker wel een spelletje mee kan spelen. En voor HD materiaal is er geen betere.
    Overigens zit er gewoon 1 jaar garantie op deze pc. http://tweakers.net/shopreview/6703 achter deze link kan je info en ervaringen over Azerty vinden.

15. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    dat vind ik eigenlijk wel een mooie opstelling, maar van AMD ben ik toch niet zo heel gek.. het scheelt wel 45 euro met de intel E6750, maar bij tests komt de intel toch beter uit de bus en volgens mij is intel gewoon stabieler. Ook heeft de intel 2x zoveel L2 cache, al weet ik niet precies wat dit is, maar hoe meer hoe beter natuurlijk:)
    Ik had boven een wat oudere PC met AMD totdat deze ontplofte bij onweer, ik vond deze best goed werken, maar wat vinden jullie van AMD?

16. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Even stabiel hoor.

Ik ga altijd voor de processor met de beste prijs/prestatie ratio en of dat nou AMD of Intel is maakt me niet uit. Intel heeft imo wel 1 klein voordeel en dat is dat de CPU's van Intel meestal beter oc'en dan die van AMD.

17. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat hoef je mij niet te zeggen. Intel is dan wel beter, maar dan vooral op het gebied van gamen. Wat ik van jou begrepen heb is dat je met de pc voraal standaard taken zoals word, internet, etc. Verder wil je er regelmatig mee tv kijken. Vooral hd-content. En het systeem moet af en toe een spelletje aankunnen. Wel, daar is dit systeem uitermate geschikt voor. Overigens zal de gemmidelde gebruiker het performance verschil tussen de 2 sysemen die ik je gegeven heb niet eens merken. Overigens mag jij mij wel uitleggen waar je gehoord hebt dat Intel processors "stabieler" zijn. Toen ik een pc kocht met een intel sticker zij mijn vader juist: "haha, een waarschuwingslabel".
    Over die cache kan ik je niet goed helpen, daar weet ik niet veel van.
    Vroeger konden pc idd ontploffen als de processor te heet was (zowel amd als intel). Maar dat kan tegenwoordig allang niet meer, vooral niet met een degelijke voeding.

Edit: @Pegas, de gemiddelde overclocker zal niet zeggen dat een bepaald merk cpu stabieler is. In andere woorden, denk niet dat hij zal OC`n.

Laatst bewerkt: 18 okt 2007
  18. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Je bent er vergeten bij te zeggen dat dat op dit moment zo is. Een paar jaar geleden was AMD met hun AMD 64 een pak beter in games dan toen de P4... .

Onder de €200 heb je nog de keuze tussen AMD of Intel, maar van zodra je meer dan €200 aan een CPU wil geven valt elke CPU van AMD momenteel af de boot aangezien vanaf dan ieder Intel CPU beter of even goed is als de duurste AMD CPU.

Laatst bewerkt: 18 okt 2007
  19. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Jep daar geef ik je op beide punten gelijk. Maar ik sprak eigenlijk meer voor dit moment en in een prijsklasse die Booster kan betalen.

20. Dionskateboarder

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb:

DDR2-RAM 1024MB 800 MHZ OEM

Vandaag mogen ontvangen, maar hij past er nie in.
    dat inhammetje in het midden zit iets te laag hoe kan dit :eek: ik baal als een stekker

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina