[PS3] Hardware/Algemeen [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door JeePee, 10 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    tja, ze hebben gezegd dat er geen 80gb in europa komt, maar je weet het maar nooit bij Sony.

2. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Ik verwacht dat die 80gig, of 160gig, want daar gaan ook geruchten over, wel naar europa komt. Dit omdat Sony moet kunnen concurreren met de Xbox Elite.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Over de 40 gig versie: Er zitten maar 2 usb-poorten op. Zitten die aan de achterkant? En kan ik die uitbreiden met een hub?

Daarnaast ben ik benieuwd of er hier mensen zijn die de ps3 ook gebruiken als desktop middels linux.

Het internetten gaat dat vanuit het dashboard? Daarnaast ben ik benieuwd of ik linux kan draaien terwijl ik aan het gamen ben (vanwege downloaden)

Laatste: wat is het beste ps3 forum?

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik wil <kuch> vandaag de 60GB pack versie kopen welke kabels worden er meegeleverd?

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    :+

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Misschien koop ik eerst een psp lite .. ben er nog niet over uit :eek:

7. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Stroomkabel, USB-kabel en een composiet video kabel. :)

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vragen die ik op insidegamer heb gesteld en uiteraard hier ook beantwoord mag worden:

Hey mensen. Ik heb een behoorlijk aantal vragen en hoop dat iemand even de tijd kan nemen om ze te beantwoorden.

Ik zit er over na te denken om een ps3 aan te schaffen. Dit omdat mijn 360 nu voor de tweede keer stuk is en ik in een aantal opties van de ps3 wel wat zie. Ik wil dan ws de 40 gb versie kopen.

Vragen:

- Kan ik de slechts twee usb poorten verlengen met een usb hub?

- Zijn er hier mensen die een linux distro gebruiken op de ps3 en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

- Voortboordurend op de vorige vraag: zijn er hier mensen die de ps3 ook als desktop gebruiken en hoe bevalt dat? Wat zijn de mindere punten?

- Hoe gemakkelijk kan ik twee schermen aansluiten op de ps3? Ik heb nl een hd beamer waar ik op game, echter wil dan de ps3 via linux gaan gebruiken als pc en dan op een monitor werken (draadloze muis en toetsenbord)

- Zijn er mensen met een 360 en een ps3 en kan iemand uit die groep het online gamen voor mij eens naast elkaar leggen?

- Is er naast bc (maal ik niet om) en de iets kleinere schijf een reden om echt niet voor de 40 gig te gaan?

- Is er een optie om een ps3 vanuit Japan te importeren en loop ik dan tegen bepaalde softwarerestricties aan?

Hoop dat iemand de vragen kan beantwoorden. Want ik moet toch een aantal dingen aardig zeker weten voordat ik de 360 inruil tegen een ps3

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja
    Ga ik doen als ik een ps3 koop .. nog geen ervaring

ben ik niet van plan .. ben een ms N00B :+

dit is niet zo makkelijk .. misschien dat er een splitter is ... zoeken dus

Nog geen ervaring

Nee

Nee, maar je moet wel heel veel import betalen - ps3 is regio vrij dus gewoon hier de ps3 halen

Ik zou niet je xbox 360 inruilen :eek: dan ga ik je missen op Oldskool NL

10. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Vragen:

- Kan ik de slechts twee usb poorten verlengen met een usb hub?
    USB Hub moet denk ik wel lukken, weet het niet zeker, maar het proberen waard natuurlijk als je de 40 GB versie koopt, een hubje kost zo'n 15 euro.

- Zijn er hier mensen die een linux distro gebruiken op de ps3 en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
    Nope, PS3 heeft wel al een eigen webbrowser, maar die geeft veel pagina's slechts weer.

- Voortboordurend op de vorige vraag: zijn er hier mensen die de ps3 ook als desktop gebruiken en hoe bevalt dat? Wat zijn de mindere punten?
    Nope, geen idee dus

- Hoe gemakkelijk kan ik twee schermen aansluiten op de ps3? Ik heb nl een hd beamer waar ik op game, echter wil dan de ps3 via linux gaan gebruiken als pc en dan op een monitor werken (draadloze muis en toetsenbord) .
    Poeh, als je achter je PS3 een HDMI stekkertje legt, is het omswitchen zo gebeurd natuurlijk.

- Zijn er mensen met een 360 en een ps3 en kan iemand uit die groep het online gamen voor mij eens naast elkaar leggen?
    Online op de PS3 is eigelijk niets op aan te merken, de servers zijn evengoed als die van de 360. Echter, de community is wat kleiner. Ook kan je niet altijd voicechatten, en quickjoinen gaat ook niet zo handig als op de 360. Ook heb je niet altijd de mogelijkheid om te gamen tegen Amerikanen, regio gebonden servers dus. De 360 is wel wat gebruiksvriendelijker, maar zit je eenmaal bij je maten in een game, dan is de ervaring hetzelfde

- Is er naast bc (maal ik niet om) en de iets kleinere schijf een reden om echt niet voor de 40 gig te gaan?
    De 2 games Motorstorm en Resistence, het 1st Party aanbod is niet heel erg groot, dus die games zal je waarschijnlijk toch wel aanschaffen. En de 2e controller dus. Verder lijkt de 40GB PS3 de goedkope componenten PS3 te zijn, dus het kan zijn dat ie wat lawaaierig is, maar dat is slechts speculatie. Het is wel bekend dat er bij de 60GB al een fan in sommige PS3's zat die wat goedkoper en lawaaieriger was. Als je nog geen PS2 hebt, BC maal je niet om, maar misschien zijn titels als Metal Gear Solid Snake Eater en God of War toch redenen om beschikking te hebben over BC. Het is slechts een verschil van 100 euro, en je krijgt er spullen bij ter waarde van onderhand het dubbele

- Is er een optie om een ps3 vanuit Japan te importeren en loop ik dan tegen bepaalde softwarerestricties aan?
    Er zitten software ristricties aan, BluRay discs zijn wel regiogebonden

Hoop dat iemand de vragen kan beantwoorden. Want ik moet toch een aantal dingen aardig zeker weten voordat ik de 360 inruil tegen een ps3

Laatst bewerkt: 12 okt 2007
  11. 360man

360man Active Member

Leuk Bevonden:
    46
    Als je voor de 40gig gaat zou ik eventjes wachten, aangezien ze zeer binnenkort met 40gig bundels komen.
    En alle ps3s zijn regiovrij, echter kunnen sommige spellen wel een regiolock hebben.
    Als je niks geeft om BC is de 40gig een uitstekende keus. Alleen zal ik wachten totdat er een bundel uitkomt. Volgens mij komt er begin november al een pack met pes2008 voor 429eu.

12. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    jullie vergeten de BluRay discs, die zijn wel regiogebonden.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dacht trouwens dat de ps3 40 gig versie er al was?

Mbt de 500 pack. De games zijn te bestellen voor 35,- ps via play asia dus dan heb je alleen nog een extra controller en wat schijfruimte. Ik zie wel even, eerst mijn kapotte 360 terug

En dan goed na gaan denken over het aanschaffen van een ps3 en zeker weten hoe ik die als desktop ga gebruiken :)

edit: en bedankt voor de antwoorden tot dusver

14. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    de 40 GB zonder games is er al ... hmm ik weet trouwens niet of play-asia ps3 games naar europa stuurt (lik-sang) mocht dat niet

15. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Play asia stuurt ook geen PS3 games naar Europa.

16. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraagje voor de mensen die zowel een 360 als PS3 hebben: is de PS3 stiller en minder snel warm dan de 360?
    Vind de 360 namelijk toch echt te luidruchtig vaak en in m'n tv meubel wordt ie te warm. =(

17. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De PS3 is veel stiller dan de Xbox360.
    Soms hoor ik wel de ventilator draaien maar dit is alleen op de maximale stand.

De PS3 kan ook heel warmte produceren , heb nu de demo Ratchet aanstaan maar de rechterkant van de PS3 is behoorlijk warm.
    De PS3 is gelukkig geen straalkachel zoals bij de Xbox360.

Bij het afspelen van dvd's hoor ik de drive helemaal niet , dit is anders dan bij de Xbox360.

18. Chaos

Chaos Simsalabim

Leuk Bevonden:
    0
    Dankje! Dat is goed nieuws, want dat zijn toch puntjes van kritiek voor de 360. ;)

PS3 is toch wel leuk voor 400 euro, helemaal omdat er wifi op zit en je er zelf een andere hd in kan zetten. :)

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Vriend van me heeft gisteren een PS3 gekocht. Ga 'm binnenkort 's bekijken. Hij heeft FIFA08 erbij gekocht, dan zetten we mijn Xbox360 langs zijn PS3 en dan gaan we vergelijken! :+

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ben benieuwd! Ik ben nog steeds zwaar aan het twijfelen. Helemaal omdat ik de desktop opties nog niet goed in kaart heb.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina