Nieuws

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Gkid, 14 okt 2007.

1. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom is er altijd zo weinig nieuws op xbw?

ik bezoek het dagelijks maar er is vaak niet veel veranderd.

als ik dan kijk naar een site als xbox360only.nl is er dagelijks heel veel nieuws.

(bespaar me de : dan kom je togh niet, we posten alleen feiten.)

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Je heb gelijk het is wel minder geworden maar ik denk dat de grote kracht van xbw het forum is.

3. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    yep... toen ik 9 maande gelde ofso me hier aanmelde op xbw vond ik dit echt dé site bij uitstek om je game info te vinden, nu is er zelfs meer xboxnieuws op insidegamer, en dat is dan nog een over-all site....

4. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    ik kijk voor het nieuws op andere sites, maar hier zit ik vooral op het forum. Frontpage news weet ik meestal al...

5. berenscheet

berenscheet Guest

maar IG is gewoon een soort van 'bedrijf' als je al die filmpjes ziet van hun in hun kantoor en die uitstapjes die ze allemaal krijgen. weet niet of XBW een kantoor heeft maar lijkt me niet;).

6. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja het forum is wel geweldig hier.

misschien een nieuws searcher crew ofzo bij elkaar krijge..?

7. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Omdat wij geen nieuws van andere sites stelen en alleen nieuws posten dat we direct aangeleverd krijgen van uitgevers en ontwikkelaars en hun officiele uitlaat-punten (persmeldingen van persbureau's).

Plus we posten geen geruchten, alleen feiten. :+

Laat mij jullie dan vragen:

Willen jullie liever alles lezen op lage kwaliteit maar dus hogere kwantiteit dan alleen wat er feitelijk aan de hand is op onze normale hoge standaard van betrouwbaarheid en kwaliteit?

Ik zit er aan te denken om deze overstap te maken, aangezien mijn ethische gebruik van het medium van de website op het moment alleen door mijzelf gewaardeerd wordt en het niemand wat kan schelen waar je nieuws vandaan komt, zolang er maar wat te melden is waar ze op kunnen reageren en roepen...

Het zou mijn echt....VEEL werk besparen als ik gewoon jan en alleman al het willekeurige Xbox nieuws kon laten posten in plaats van dat ik braag alle kanalen doorga om het te verkrijgen en te verwerken met alle achtergrondinformatie, etc.

Ik denk dat ik dat niet meer ga doen!

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Mja, eerlijk gezegd verkies ik kwaliteit boven kwantiteit. Sommige sites posten inderdaad elk uur wel de nodige 'nieuwsberichten', maar inhoudelijk heeft 't geen enkele nieuwswaarde, of 't wordt zes keer op een dag gewijzigd omdat men niet of nauwelijks onderzoek heeft verricht.

9. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Geheel mee eens. En sites van dat kaliber zijn er al genoeg, ook voor Xbox gerelateerd nieuws. Ik zie liever dat Xboxworld een eigen identiteit behoud. Goed misschien iets meer FP activiteit zou geen kwaad kunnen, maar allerlei rioolnieuwtjes mogen van mij genegeerd worden.
    Tevens hebben we ook het forum, als er nieuws is wordt het toch wel gepost.

10. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Mirik
    je bent heus niet ondergewaardeerd or ;)

@Arjan
    ja oke daar heb je gelijk in maar de front page lijkt soms, ik weet niet het mist ''iets''

11. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Zouden er niet een tijd geleden:

- Nieuwe redacteurs worden aangesteld
    - Nieuwe collumnschrijver + collumn topic voor het forum

Hier is ook niets van terecht gekomen merk ik..

12. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Er zijn wel nieuwe nieuwsredacteurs, maar die doen niets :+

Plus, ik weet niet wat je bedoel als je naar de mainpage kijkt en iets 'mist'. Dat is te vaag, wees specifiek, dan kan ik daar iets mee! :)

Also, er zijn wel 1000 dingen die ik wil veranderen en verbeteren, maar goed is complex om dat te doen en de kwaliteitsstandaard van ons huidige nieuws omhoog te houden.

Eerste veranderinge die ik wil doorvoeren is flash gebruiken voor video. Ik comprimeer nu elke video in divx, dat kan niet iedereen zien en je moet het downloaden, etc. problemen. flash kan iedereen makkelijk zien. Dat moet de drempel verlagen om video's te bekijken en mensen het gevoel ontnemen dat er hier niets te zien is, want dat is er wel, alleen niet op een pagina, maar in je mediaspeler als je de file gedownload hebt, etc.

verder zal ik over nadenken over het nieuws, etc. misschien dazzlingdragen aanstellen als nieuwsredacteur ;)

13. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ach ik moet wel toegeven als jullie nieuws poste is het compleet etc. Er staat direct info en alles bij het is niet een stukje tekst van 5 zinnen van nieuwe content klaar.

Xbox360 only jat ook alles van gametrailers.com en daardoor krijg ook veel content en nou'ja ze poste d'r ook echt de debielste nieuws items...

14. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    ja maar goed, als mensen dat willen, doen ze dat goed...

ik wil dat in principe ook wel doen, maar goed liever niet...

15. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik hoor liever feiten dan weer het zoveelste gerucht dat bv, een dat er een vervolg van JSRF komt en uiteindelijk niet zo is.

Gewoon orginele content en nou'ja indien mogelijk zo snel mogelijk poste want je wil natuurlijk wel zo snel mogelijk weten of d'r een nieuwe demo uit is of niet.

16. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    kijk, dit is het, mensen lezen graag geruchten, anders kopen ze de prive niet :p nee ff serieus.. als er meer nieuws is op xbox world, (dus ook geruchten e.d.) dan komen er meer mensen kijken (veel mensen vinden het ook leuk om geruchten te lezen, ik zelf lees namelijk ook altijd alles op insidegamer) en als je meer mensen krijgt die komen kijken, willen mischien ook wel meer bedrijven adverteren op xbw, (je weet wel, zoals nu die pgr banner en pes 2008(marketing!) zegmaar dat je net als insidgamer doet, ook nieuws laten tippen door mensen, maar dan puur en aleen voor xbox only, zodat je gewoon dé site word om te kijken of er nog iets leuks gaande is in de (xbox) game-industrie. dit waren wat tips van mij, hopelijk zijn jullie nu blij :D

17. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Xboxworld heeft het meestal zo'n 1 week op de nieuws site staan. Xbox360only heeft dit dan een week voor Xboxworld. En niet al het nieuws dat je leest staat op XBW. Klopt, zoals Mirik al zei gebruikt hij bronnen die ook daadwerkelijk 100% waar zijn. Tuurlijk heeft 360only dat ook, maar meestal is het (bij de geruchten) afgekeken op andere gamesites.

Edit, Ik zie net op de mainpage bij je profiel bij de contactinformatie dat ik geabonneerd bent op een nieuwsbrief. Ik heb er iig nog nooit één ontvangen. :)

Laatst bewerkt: 15 okt 2007
  18. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Maar er is wel degelijk een verschil in geruchten en geruchten...

Ik hoef niet alles te zien wat een gerucht is, maar alleen datgene wat aan de hand van een solide onderbouwing op bijzonder betrouwbare geruchten lijken.

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Er hoeft niet ieder gerucht gepost te worden, alleen de geruchten die waarschijnlijk iets van waarheid bevatten.

En updates van de Marketplace! (mits ze snel gepost worden, en niet 3 weken na de release)

//edit: Rox zegt ongeveer hetzelfde als mij :9

20. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Geruchten zijn per definitie geruchten. Als iemand iets verzint en het is toevallig waar, dan is het nog steeds een gerucht geweest met evenveel kans om niet waar te zijn dan een willekeurig ander gerucht.

Van geruchten is het praktisch onmogelijk om onderscheid te maken. Wie zou ooit gelooft hebben dat Bungie onafhankelijk werd? Ik niet. Maar ondanks dat het waar is, bleef het een bijzonder ongeloofwaardig gerucht op het moment dat het uitkwam.

Dus dat onderscheid is nogal moeilijk te maken.

Dat andere sites een week eerder nieuws hebben dan ons is overigens niet eerlijk, dat is echt niet waar. Nog steeds hebben wij gewoon net zo vaak snel nieuws, alleen omdat het niet dat sensatienieuws is en geen geruchten heb je om een of andere manier dat idee.

Wederom, dat is de prijs. Wil je al het sensatienieuws zo snel mogelijk maakt niet uit of het klopt of gestolen wordt, etc, of wil je betrouwbaar nieuws en goede kwaliteit.

Laatst bewerkt: 15 okt 2007

Deel Deze Pagina