Nieuws

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Gkid, 14 okt 2007.

1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Hmm kwaliteit gaat toch voor snelle nieuws die misschien niet waar is.

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Als een gerucht goed beargumenteert is kan je al snel zien of het waar zou kunnen zijn of niet.

Geruchten die als enige inhoud hebben 'MGS4 misschien naar de 360?' hoeven we natuurlijk ook niet.
    Een beetje uitleg erbij waarom dat zou kunnen, en voilá je hebt een volwaardig nieuwsbericht. :)

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Dat zou natuurlijk wel kunnen maar als XBW geruchten zou posten zou dit niet het helemaal veranderen van wat ze vroeger deden misschien moeten Mirik dan mensen zoeken die geruchten zouden kunnen posten. Ook moet in het nieuwsbericht direct staat gerucht of een klein logo iets erover heen gedumpt zo van gerucht.

4. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    oud nieuws allemaal...

5. Kaap

Kaap Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Anderzijds, geruchten zijn stof voor speculaties. Dus waarom niet.

6. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Maar dan moet er ook een daadwerkelijke bron achter zitten.

7. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    De grap is, dat MGS4 naar 360 net zo'n kans heeft om waar te zijn als 'Bungie onafhankelijk'. De meest maffe onlogische geruchten komen ook uit, en de meest simpele, meest logische geruchten komen ook niet uit.

Dat is het hele eiereneten, een gerucht is een gerucht per definitie. Elk gerucht heeft een even grote kans om uit te komen als de andere kans heeft om niet uit te komen. Dus we kunnen we alles raporteren, maar dan blijft het altijd prijsschieten en gokwerk, hoe goed je iets onderbouwt met argumenten en logische beredenering heeft daar niets op af te dingen.

Maar kijk, feiten, die zijn wonderschoon. :) Daar bestaan geen twijfel meer over, kun je zonder twijfel in vertrouwen. Dat is het mooie aan feiten en het duistere aan geruchten.

Dus als je geruchten wilt, wat heel goed kan en goed is, dan moet je niet het argument gebruiken dat je ze 'goed moet onderbouwen', want zoals ik aangeef, is dat misschien wel interessant en leerzaam, maar volledig irrelevant als het aankomt op de uiteindelijke uitkomst van een gerucht.

Dat is een beetje het debat. Willen we het zodat we er voor de lol op kunnen reageren, want dat is, niet meer, het is een lolletje mer slechts een kans op praktische weerslag. Net als een donderwolkje, dat net zo makkelijk overvliegt en oplost. Of willen we alleen feiten zodat we ons niet gaan lekker maken met allemaal geruchtene ontevreden gaan voelen. Ik heb daar zelf geen last van, geruchten betekenen niets voor mij totdat het feiten zijn geworden, maar ik wil ze best melden. Ik vind het alleen te vergelijken met het melden van het weer. Iedereen kan het zien en er niets aan doen, en is niet duidelijk of die bui komt of de zon doorbreekt.

Kans op regen......of zon....plan je dag naar het strand met dat in je achterhoofd. ;)

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Maar toch kijkt iedereen naar het weer... ;)

Geruchten zijn altijd leuk om te lezen, en je zal dat denk ik ook zeker merken in het aantal bezoekers van de site.

En dat is toch ook waar het om gaat? Veel bezoekers op XBW (en wat specifieker: de Frontpage)

Laatst bewerkt: 16 okt 2007
  9. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Naar het weer kijken is niets mis mee, maar als de weerman zegt 'het gaat misschien regenene, misschien niet' heb je daar niets aan, ook al is het op zichzelf een wonderlijk gegeven dat de weerman het zegt.

Dat is het zelfde met geruchten. Wil je dus jezelf verwonderen over wat de (soms) zieke geesten van het internet verzinnen of daadwerkelijk uit kanalen die het kunnen weten lekt, met all onzekerheid van dien, of wil je feiten.

Beide zijn goed en leuk! maar dat is de vraag een beetje. Mij gaat het niet om meer bezoekers te krijgen, maar om integriteit en ethiek op het gebied van het website medium. Maar ik ben bereid deze beelden die ik heb van mijn website medium aan te passen om te cateren naar wat de bezoeker wil. Op een verantwoorde manier waar ik dan ovet moet nadenken.

Maar moet mogelijk zijn. Uit de pol blijkt dat de meeste mensen dat eigenlijk wel willen, dus moet ik bedenken hoe ik dat mogelijk kan maken. Dat neemt niet weg dat kennis van een gerucht dat niet uitkomt, of kennis van een gerucht dat wel uitkomt. Compleet nutteloze informatie is voor iemand die niet van gokken houdt op de effectenbeurs. Als het uitkomt en een feitelijke constatering plaats vindt, dan pas heeft die informatie waarde, je kunt niet zeggen 'Ik zei het toch!' of 'Dat wist ik allang'., want op dat momente kon het net zo makkelijk niet uitkomen en weet dus niemand niks.

Je kunt je natuurlijk situaties voorstellen waarin een gerucht anderen inspireerd iets te doen in hun persoonlijke leven ofzoeits, maar op het gebied van nieuwswaarde zijn geruchten gelijk aan een passerende wind, vaak onwelriekend.

Laatst bewerkt: 16 okt 2007
  10. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik ben ook wel benieuwd hoe je dit gaat doen Mirk. Interessant.. :)

Deel Deze Pagina