[PC] [PC] Crytek's Crysis

Discussie in 'Games' gestart door baszs, 24 jan 2006.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik gezien en ik erken de verschillen wel hoor, maar om nu weer minimaal een eurootje of 500/600 uit te geven aan een nieuwe videokaart enkel en alleen voor deze verschillen....neuh :)

Hier gaat Crytek trouwens dieper in op de specs.

Laatst bewerkt: 10 okt 2007
  2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.758
    Voor de mensen die zich afvragen hoe Crysis eruit zal zien op hun pc, hier de game op de verschillende instellingen (Low - Very High) van laag tot hoogst:

Low

Medium

High

Very High

3. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Tussen high en very high zit echt een huge verschil, nice! Op low daarintegen lijkt het net of ik naar FarCry aan het kijken ben...

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Modder-eter is er wel vergeten bij te zeggen dat die Very High alleen in DX10 is.

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Ja, maar dat was al eerder vermeld ;) Het feit dat very high alleen mogelijk is in DX10

Enne, zo huge is het verschil tussen high en very high ook weer niet, Excess. Very High heeft een mooiere lichtval en de bumpmapping is beter, maar voor de rest zijn ze bijna identiek. Het valt me zelfs op dat de textures op die kratten mooier zijn op high dan op very high ;)

Laatst bewerkt: 11 okt 2007
  6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik al zei vind ik de verschillen tussen High en Very High nog steeds geen nieuwe videokaart waard.

7. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Ik ga wachten op de 2e generatie DX 10.1 kaarten, want anders moet ik elke maand een nieuwe videokaart kopen :)
    *blijft hopen de mijn kaart het trekt op High...

8. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Op de screens die jij poste idd niet zoveel maar de bumpmapping vind ik zelf al een heel stuk mooier. En zoals je eerder ook zag op de DX9 vs DX10 vergelijking, op de bergen mist een gedeelte van de beplanting etc... maargoed ik ga wel voor de DX10 versie aangezien ik toch al in het bezit ben van Vista dus waarom dan niet! :)

9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh yes, van het weekend zijn de nieuwe Catalyst Vista Drivers uitgekomen voor de X1900 serie (7.10). Voorheen ging het beeld flikkeren als ik een game wilde draaien met CF enabled onder Vista, maar nu dus niet meer en werkt CF weer perfect _O_ Nu moet het toch zeker lukken om Crysis op High lekker te draaien....

*Hoopt :D

EDIT : Hmm, zo te zien ben ik weer iets te enthousiast geweest. Was daarnet BioShock aan het spelen met CF enabled, krijg ik na een tijdje spelen ineens last van artifacts in beeld....ofwel m'n GPU's worden te warm :eek: Sowieso nog niet eerder last van gehad, maar wel erg jammer dit. Ach ja een wijze les, dit is de eerste en gelijk ook de laatste keer dat ik voor een Dual-GPU setup ben gegaan want ik heb er achteraf gezien helaas meer probleempjes mee dan dat ik er eigenlijk echt profijt van heb. Had nu achteraf liever één enkele 8800GTX/8800Ultra erin gezet mja....

EDIT 2 : Oke dat is eigenlijk ook een kromme beredenatie want bovengenoemde kaarten waren ten tijde dat ik mijn PC kocht A) nog niet op de markt en B) ik draaide toen ook nog geen Vista dus had het ook nog niet echt een meerwaarde gehad. Kan ik beter zeggen dat ik toen liever voor één enkele X1900 XT was gegaan aangezien die tot op de dag van vandaag in z'n eentje ook alles op max trekt. Maar je moet er niet raar van staan te kijken als ik over een paar maanden in een impulsieve bui toch een 8800GTX/8800Ultra erin laat zetten, tenzij ik daarvoor weer teveel andere dingen aan m'n PC moet veranderen (weet ik niet ?), of tenzij jullie dat een heel domme zet zouden vinden O-)

Nee ff serieus, wie helpt mij met mijn 'dilemma' ?

Laatst bewerkt: 15 okt 2007
  10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    De nieuwe reeks kaarten van Nvidia voor november lijkt gewoon een soort verversing te zijn (maar niet de 8900) van de huidige reeks. Er zijn echter onlangs ook geruchten gekomen dat Nvidia in Q1 2008 toch met de 8900 reeks op de proppen komt... . Ati zou ook met nieuwe kaarten komen... .

Afwachten zal dus de boodschap worden ;).

11. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Voor een Ultra zou ik zowiezo niet gaan. Die dingen kosten 100 euro meer voor neits. Ik zou zoals Pegas zegt, wachten op de 2e generatie van nVidia/ATI. Ik hoop op wonders bij ATi, maarja :)

Ik heb ent gekeken op het Crysis forum, daar beweerden ze dat mijn X1950XTX het zou redden op High. Daar kan ik wel mee leven :)

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand bij Crytek zelf had ook gezegd dat zijn X1900XT het spel ook op High trekt, dus daar zal het niet aan liggen idd.

Maar het gaat er mij om dat ik dus met een CF opstelling zit waar ik al maanden niks mee kan, er zit dus een tweede videokaart in m'n PC die verder niks doet en alleen domme ruimte in beslag neemt. Plus, in tegenstelling tot wat ik eerder zei....begint het DX10 tijdperk toch wel een beetje te kriebelen bij me.

Ik kom trouwens niet op 100 euro meer voor een Ultra bij de winkel waar ik de upgrade moet laten doen (Informatique), maar dat terzijde. Maar jullie vinden overstappen van een X1900XT (512 MB) naar een 8800GTX/Ultra (768 MB) dus zonde van het geld ? Begrijp me niet verkeerd, ik wil best wachten op de 2e generatie kaarten en dan een keuze maken....maar ik moet er verder niks voor aan mijn PC hoeven te wijzigen (buiten misschien nóg meer koeling inbouwen).

Laatst bewerkt: 16 okt 2007
  13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Ik ga dus echt niet tot Q1 2008 wachten... Is ook een stomme zet. Als ze slim waren geweest hadden ze hun nieuwe serie eind van het jaar uitgebracht met al die topgames die het vereisen. Ik bedoel, je wilt die games natuurlijk wel op het hoogst mogelijke kunnen spelen :)

14. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Oepsie, dubbel post. Als er een mod is die hier af en toe langs komt... je weet wat je te doen staat :+.

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Van 1x 1900 XT naar een 8800 GTX (Ultra is gewoon geldverspilling als ie meer dan €10 meer kost) is nog wel gerechtvaardigd. Maar je gaat niet echt een denderende snelheidswinst merken van toen je CF gebruikte... .

Het kan ook zijn dat de 8900 al in Q4 2007 uitkomt... of gewoon weg niet. Het zijn tenslotte maar geruchten.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    Maarja, de novembergeruchten klopten ook, dus...

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ach ja, de 8800 GT lijkt toch zeer interessant:
    Voor een uitgebreider verhaal moet je bij Dailytech zijn.

18. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee oke, dat begrijp ik. Maar dat is het hem nu ook juist : achteraf gezien heeft CF de helft van de tijd niet of niet goed gewerkt dus jah :'-( Echt een meerwaarde heeft het dus niet gehad, had overall dezelfde resultaten geboekt met mijn games als ik voor één enkele X1900XT was gegaan....dus het gaat hier voor mij puur om de DX10 meerwaarde.

Maar goed, het is mij duidelijk. Ik ga gewoon even afwachten hoe Crysis op mijn huidige setup draait (daar zal het om spannen) en wat ATI/nVidia de komende tijd gaan doen, anders kan ik misschien over een tijdje alsnog voor een 8800GTX gaan aangezien die wel in prijs omlaag zullen gaan met de komst van een nieuwe serie (lijkt me). Bedankt :)

P.S. Welke kaart had je zelf op het oog voor eventueel eind dit jaar, of nog geen idee ? :)

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    8800 GT of de nieuwe 8800 GTS 640MB met 112 shaders als die echt komt (of een oude 8800 GTS 640MB) en als deze beter is dan de 8800 GT. Misschien dat ik ook nog wacht op de nieuwe kaarten moesten deze echt in begin Q1 2008 uitkomen... maar het zal waarschijnlijk een 8800 worden :).

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.758
    De 8800 GT presteert echter toch maar op het niveau van de GTS 640MB? Of presteert ie zelfs hoger? Hij is wel aantrekkelijk met betrekking tot de grootte. Verbruikt ie ook minder stroom? Anders blijf ik gewoon gaan voor de 8800GTX

Deel Deze Pagina