Ik was net met de installatie programma van Ubuntu mijn hardeschijf aan het verdelen, zodat ik windows en linux erop kon draaien. Echter tijdens de proces ging er wat fout... en nu heb ik geen windows meer( schijf was daarna opeens helemaal leeg).. is dit nog te herstellen ??
dat zou wel eens een probleem kunnen zijn..... Beste oplossing: probleem inclusief screenshots zo goed mogelijk omschrijven en op het ubuntuforum plaatsen. Partitioneren brengt echt altijd risico';s met zich mee helaas.
ik heb inmiddels wel Ubuntu erop kunnen zetten , en ook mijn hardeschijf kunnen herstellen maar dan zonder windows.. , nu dus ff kijken hoe ik windows erop kan krijgen. p.s. Ubuntu bevalt me wel
Argh, ik heb nu dus een fout in de RC van 7.10. Ik krijg een of andere reusachtige font bij het inloggen, waardoor op de een of andere manier het wachtwoord niet werkt. Dus kan ik niet inloggen. Ach, nog 2 daagjes
Wilde zelf ook even ubuntu uitproberen en heb een handige tip gekregen als je ubuntu even snel wilt bekijken: Ubuntu binnen windows in een virtuele pc draaien, het programma maakt zelf een vrituele hardeschijf aan (bijv 20gb) en hierin kan je gewoon alles uitproberen! Het is nog redelijk snel ook! Nodig: Vm Player (de virtuele pc) Ubuntu (in de vmplayer versie) Ubuntu uitpakken naar een mapje en in dat mapje het .vmx bestand openen. zo ziet het er dus uit:
Ja zo had ik het eerst ook. Maar dan heb je niet de volledige functionaliteit. En het is tergend langzaam. Het beste is om gewoon een volledige install te doen, dan werkt Beryl tenminste ook.
Nexi, je kan ook gewoon booten van cd en dan kan je het ook bekijken Hoef je het niet te installeren en heb je geen virtual troep nodig
Jah, dat heb ik eerst ook geprobeerd, maar mijn dvd speler is een beetje brak. Dit werkt momenteel wel sneller. Ik hoop dat ik zo misschien wel een beetje met ubuntu overweg kan. Ik vind het er allemaal erg vet uitzien, maar ben veel te lui om alles uit te zoeken. Bovendien moet ik wel photoshop, flash etc kunnen draaien en als dat me niet lukt zie ik geen voordelen.. (virussen heb ik sowieso niet) Maar misschien dat ik het licht zie (hoop het )
Ik heb twee harde schijven c: en d: daarnaast had ik ook nog een externe hardeschijf waarop ik al mijn belangrijke bestanden heb gezet voor het geval dat... Ik ben alles van wat op mijn c: schijf stond kwijt..vervelend natuurlijk maar ook weer niet zo heel erg. En ik kan gewoon bij mijn d: schijf met linux Vraagje: Ik wil nu mijn externe hardeschijf "delen" , het probleem is alleen dat als je met een ander computer erin wilt komen je wel de map van de hardeschijf ziet maar er niet in kan komen... hoe kan ik dit oplossen?
http://linuxondesktop.blogspot.com/2007/02/13-things-to-do-immediately-after.html kijk hier is (ntfs3g, word standaard in 7.10) zou je een heel eind mee moeten komen. En anders even google'en of op de wiki zelf kijken
Morgen eindelijk de final! Kan zelf niet wachten, helemaal nu die F##$@#$% 360 stuk is en graag wat te 'pielen' wil hebben.