Hoe kan ik 7.04 dan het beste verwijderen? Verwijdert ie de Grub dan ook direct, zodat ik gewoon in Vista kan opstarten?
Niet verwijderen. Gewoon live-cd van 7.10 erin gooien en dan weer kiezen voor handmatig partities instellen. Vervolgens alle partities gewoon zo laten en een blad verder even vinkjes zetten bij de partities die eerst geformatteerd moeten worden (dus je root, home en swap), hij haalt hem er dan zo overheen. edit: heb nl ubuntu zo vaak over de kop gehaald, heb er al minstens 20 installaties opzitten
Je ziet ze inderdaad niet in Deze Computer. Maar wel bij Schijfbeheer. Ah oke! Duidelijk! Dus gewoon weer voor Manual kiezen en de partities waar Ubuntu gebruik van maakt, formatteren!
-e Het is een zeer stabiel en veilig systeem met de mogelijkheden van vista en veel meer. Dit terwijl de minimum specs weer laag zijn. Games worden echter vaak ontwikkeld specifiek voor windows. Je kan ze wel draaien onder linux het is alleen vaak iets meer werk (zag laatst een showcase van ubuntu met crackdown). Je kan windowsproggies draaien middels het programma 'wine' of je kan een hele windowsomgeving creeeren via vmware. Only ego poste een paar blz's terug een link met een howto. Iaw het kan wel, maar het kost je net iets meer tijd
qua besturings systeem imo de beste, voor games net iets omslachtiger maar er zijn genoeg mogelijkheden en leuke games te vinden, edit: ik ga denk ik ook maar voor een clean instal. Ben alleen beetje bang dat het heeel lang duurt om een de final binnen te trekken . Ach goed excuus om m`n schijf even opnieuw in te delen enzo
Ik ga windows vista vervangen nu, de nieuwe versie heeft me tog over de streep getrokken. Heb wel eens ubuntu gehad, maar veel gezeik met games enzo. Nu game ik bijna alleen maar op mn xbox dus ik dacht.. waarom niet? Als mensen morge/vanavond goeie mirrors hebben.. post!
zeer zeker.. Ik ga vanavond maar alvast alles voor bereiden Moet morgen toch vroeg op, dus als eerste ubuntu download aanzetten
Hoop ik voor je. Misschien is het wel morgen US timezone, dan kan je pas tot smiddags wachten Goede mirrors? Download hem van de TU Delft mirror en je zit goed (ik helemaal )
Eigenlijk moet ik morgen ff mn laptop meenemen naar de TU om daar 7.10 te downloaden van hun servers. Heb ik hem als eerste binnen
grmbl . Ach ook op de official ubuntu forums is nog geen tijd bekend waneer de servers open gaan edit : http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=578367 Denk dat ik maar een torrentje pak
Ik ben ondertussen toch lekker aan het kloten met Terminal commands in 7.04 Als ik die dan sloop maakt het niks uit, hehe.
afscheid genomen van 7.04 , ging niet helemaal pijn vrij. Grub kreeg ruzie met Partition magic.. Eerst nog wat vanaf de live cd geprobeerd maar zonder root toegang kan je geen kloot. Dus ik vreesde het ergste tot ik bedacht dat ik nog een dual boot progje had liggen.. Dus nu werkt alles als het goed is weer en is m`n schijf bijna klaar voor gutsy gibbons edit: ik mis m`n workspaces