Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    Goede side quests verlengen juist natuurlijk een speelduur van een RPG, dit 'kan' zoveel diepgang geven aan zo'n game. Het is niet zozeer dat ik de levensduur van zo'n game wil verlengen, het is meer dat ik even van het hoofdverhaal wil afstappen en wil genieten van de prachtige wereld die gemaakt is. De plaatselijk bevolking een handje helpen, wat geheime items vinden/winnen, etc. Dit hoeft niets mechanisch te zijn mits goed geïmplementeerd.
     
  2. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Het is altijd leuk om side quests te doen. Precies wat Soulsleeper zegt. Nieuwe items krijgen, nieuwe skills krijgen die alleen verkrijgbaar zijn door die ene side-quest te doen.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik denk dat jullie te snel conclusies trekken. Minder sidequests in ES hoeft geen zwak punt te zijn. Misschien komt het het spel wel ten goede. Ik denk in ieder geval de focus op wat werkelijk belangrijk is. Maar we zullen snel zien.
     
  4. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Een 80% gem bij gamerankings, hmmm ik krijg zo toch mijn twijfels over die game. Heeft iemand hem al leek me echt een vette game en de demo ownde eigenlijk ook best wel.
     
  5. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees de IGN review, die vind ik goed geschreven

    pluspunten:

    - meeslepend verhaal
    - kleurrijke graphics, prachtige muziek van Chopin
    - originele manier van vertellen, subtiel mixen van serieuze onderwerpen als oorlog, machtzucht e.d in een onschuldig sprookje, kortom, een vorm van kunst (en het is vooral dit punt dat de game zo uniek maakt, het is dus niet zomaar een typisch Japans RPG'tje)

    minpunten:

    - weinig verschillende monsters
    - weinig sidequests
    - niet echt een reden om het overnieuw te beginnen nadat je het hebt uitgespeeld
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2007
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Idd. Ik kreeg op veel punten het gevoel dat ES op veel manieren een tegenhanger is van BD. Al valt het aantal verschillende monsters in BD (tot nu toe ook erg mee). Het zijn vaak dezelfde modellen, in een ander kleurtje gestoken.
     
  7. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    heeft iemand em al bij bart smit ofzo gezien???
     
  8. avoidconfusion

    avoidconfusion Active Member

    Berichten:
    24
    Leuk Bevonden:
    0
    Free Record Shop has it (64 Euros :mad: ), Media Markt didn't... at least not in Rotterdam Alexander... didn't check Bart Smit.
     
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Just wait 1 day, then buy it at the MediaMarkt. Mostly they are the cheapest
     
  10. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Mediamarkt, dixons en FRS langs geweest in Eindhoven, geen 1 had hem. Bestel hem wel online.
     
  11. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Probeer anders wat gameshops, die hebben games meestal eerder. Ik heb hem gisteren ook gehaald bij een gameshop. Zelfde geld voor PGR4, die had ik daar ookal een paar dagen eerder.
     
  12. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    Ik hoop em morgen te krijgen, imo toch een van de must have rpg's van 2007. Ik snap de hype van DB niet en de afkeer tegen ES.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik vind het sowiezo jammer dat deze game totaal geen aandacht qua marketing en qua pers krijgt. Het is echt een pareltje. Ben inmiddels redelijk ver gevorderd in chapter 2 en de game is echt fantastisch, het is echt een sprookje. Wat ook leuk gedaan is zijn de onderbrekingen met foto's en muziek die iets meer over de achtergrond en het leven van Chopin vertellen.
     
  14. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien komt dat omdat Blue Dragon ook absoluut geen slecht spel is? En zo gehyped was hij toch niet?
    De afkeer (welke afkeer?) van ES heb ik weinig van meegekregen eigenlijk.
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    BD is een leuk spel (heb hem zelf laatst ook gekocht), maar hij is gehyped tot-en-met. Het leek wel bijna een nieuwe Halo vanuit de pers joh.

    Maar hoe is het spel nou, Kameo? Ik hoor liever observaties dan complimentjes... is bijvoorbeeld het "ontbreken aan diepgang" in dit spel werkelijk zo storend? Niet dat ik daar zelf in geloof, maar ik kan mij voorstellen dat andere mensen dat willen weten. Voor wat ik begrepen heb probeert ES zoveel mogelijk op een unieke ervaring te focussen en zo weinig mogelijk op alle meuk daaromheen om de lengte van het spel op te rekken.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Eternal Sonata is qua diepgang niet de diepste RPG, maar ik vind het totaal niet storend. Het is een ander type RPG dan bijvoorbeeld Blue Dragon, BD is wat traditioneler. ES is een RPG waar een lekkere vaart inzit, komt door de gevechten die echt top zijn. Het ontbreken van het echt diepe in de game word echt ruimschoots gecompenseerd door de rest van de game. Verhaal, gevechten, sfeer, muziek etc. Het concept van de game is heel tof en heel fris.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dat klinkt me als muziek in de oren (no pun intented). Ik denk dat ik ES volgende week gewoon ga halen en hem dan exclusief ga spelen. Ik heb namelijk nog een stapel spellen liggen (naast andere games zoals Orange Box die ik eigenlijk ook nog wil halen) op de PC en 360 en als dat zo doorgaat kom ik pas over enkele maanden aan deze game toe. Ik heb zelfs nog niet eens Halo 3 uitgespeeld (en die is al niet zo lang)!

    Waarom exclusief? Omdat ik sterk het gevoel krijg dat ik mijzelf helemaal ga verliezen tussen dat verhaal, de muziek en de coole gevechten. Sowieso zijn er nog maar weinig spellen die mij echt kunnen raken... dus ik ben benieuwd in hoeverre ES dat gaat lukken.
     
  18. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoelang ben je ongeveer bezig met Eternal sonata?
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Laatst bewerkt: 19 okt 2007
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de game gisteren toch ook maar gescoord, na al het schietgeweld waar ik me afgelopen tijd mee bezig heb gehouden lijkt me dit een heerlijke frisse wind. Ga hem zo direct opstarten, ben erg benieuwd :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina