Ubuntu desktop cd binnen, nu nog even de alternate install cd verder downloaden, morgen een CD-R kopen, een paar DVD+RW (Of min? What's the difference?) voor backupbestanden en muziekcollectie, c-schijf formateren (kan je cd schijf nog meer wissen dan met gewone formatatie? (er blijft toch altijd informatie over je computergebruik/bestanden etc. achter?)), en dan WinXP eropgooien en daarnaast Ubuntu en dan lekker los gaan op 2 frisse besturingssystemen
.
edit: En hoe kon ik het beste mijn harde schijf partitioneren? De schijf is 233 GB groot. Ik zat zelf te denken aan:
Windows XP (Install en Windows-programma's als Photoshop, Azureus etc.): 80 gig
Ubuntu (Install en Ubuntu-programma's): 40 gig
Data (Muziek, video's, films, andere downloads als software (.exe bestanden en vervolgens het programma installeren in de XP/Ubuntu-partitie)): 120 gig
Is dit een beetje een goeie verdeling? Tenminste, je kan toch vanuit XP en Ubuntu in alle partities komen? Dus vanuit XP in die van Ubuntu en andersom?)
En dan had ik nog een vraag over programma's als Firefox die op beide besturingssystemen draaien, als ik een site bookmark in Ubuntu, staat die dan ook bij mijn Bookmarks in XP (of moet ik telkens via de bookmark organizer handmatig updaten?)?
Klik om te vergroten...