Ubuntu (en andere linux-distro's)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 13 okt 2007.

  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    update ie de sources wel in 1 x mee dan?

    en wat is de juiste command?
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2007
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Klote Ubuntu! Nog steeds die grote font bij vensters...

    Ziehier:
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2007
  3. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Grote font bij vensters? screen! ik snap niet wat je bedoelt.
    En daarom is ubuntu al klote? :p
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ja, want ik heb het niet in Kubuntu. Sinds Ubuntu 7.10 (ook in de RC) heb ik dit probleem echter.
     
  5. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 18 okt 2007
  6. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier een link naar de torrent: PC (Intel x86) alternate install CD (Let wel op of dit de goeie versie is voor je!)

    Heb wel zin om morgen even lekker te kloten met Ubuntu :) Voor al die eyecandy, heb je dan nog een apart programma ofzo nodig? Ik las namelijk wat dingen over Beryl en Gnome, maar ik heb geen idee wat het verder is aangezien ik geen ervaring heb verder met Ubuntu of andere linux distributies.

    En wat is een goeie (nederlandse) site naar nuttige gratis software voor Ubuntu?
     
  7. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    gewoon wiki en forum van ubuntu alles word duidelijk uitgelegd.

    Je hebt voor de eye candy, compizfusion nodig. Dit is een windowmanager. Gnome is de omgeving waarin alles draait en dus ook compizfusion. Compiz fusion zit standaard in de nieuwe ubuntu. Maar veel mensen hebben problemen met de manager , die moet dan nog handmatig via de terminal (command line) geinstaleerd worden. Een vrij pijnloos proces. Gewoon even rondkijken op www.ubuntuforums.org.

    De link die je geeft is een link naar de alternate install. Je wil in eerste instantie de gewone install proberen (live cd) en als die niet werkt de alternate.
     
  8. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Oooh, maar het maakt toch vrij weinig uit als je gaat installeren met de Alternate install CD lijkt me? Anders kan ik weer opnieuw beginnen met downloaden :9 Ik wist wel dat ik de alternate install aan het downloaden was maar ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte, alleen het verschil dat je Ubuntu niet vanaf CD kon draaien ofzo.
     
  9. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet alleen dat ze aanraden eerst de live cd te proberen. al moet de alternate ook niet zoveel problemen geven, alleen heb ik geeen flauw idee hoe het daar zit met installeren enzo, welk proces er word gevolgd
     
  10. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Nouja, dan maar die Live CD downloaden vannacht, ga toch pas morgen beginnen :)
     
  11. *Xink*

    *Xink* Spartan U13

    Berichten:
    2.525
    Leuk Bevonden:
    0

    Probeer eens ctrl in te houden en te scrollen.
    Weet niet precies wat het probleem is, maar dat maakt de fonts kleiner en groter, voor oma's die niet kunnen lezen ofzo. =P
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ubuntu geinstalleerd.....het werken in save mode was de truuk.

    Echter uitdaging nr2 staat al voor de deur. Ik heb nl een sweex draadloze netwerk adapter (USB) en dat werkt dus nog steeds zeer moeilijk. Vragen op een aantal fora gezet en maar weer afwachten.

    edit: hoe kom ik bij synaptic trouwens in de advanced mode bij 7.10?
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2007
  13. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ubuntu desktop cd binnen, nu nog even de alternate install cd verder downloaden, morgen een CD-R kopen, een paar DVD+RW (Of min? What's the difference?) voor backupbestanden en muziekcollectie, c-schijf formateren (kan je cd schijf nog meer wissen dan met gewone formatatie? (er blijft toch altijd informatie over je computergebruik/bestanden etc. achter?)), en dan WinXP eropgooien en daarnaast Ubuntu en dan lekker los gaan op 2 frisse besturingssystemen :).

    edit: En hoe kon ik het beste mijn harde schijf partitioneren? De schijf is 233 GB groot. Ik zat zelf te denken aan:

    Windows XP (Install en Windows-programma's als Photoshop, Azureus etc.): 80 gig
    Ubuntu (Install en Ubuntu-programma's): 40 gig
    Data (Muziek, video's, films, andere downloads als software (.exe bestanden en vervolgens het programma installeren in de XP/Ubuntu-partitie)): 120 gig

    Is dit een beetje een goeie verdeling? Tenminste, je kan toch vanuit XP en Ubuntu in alle partities komen? Dus vanuit XP in die van Ubuntu en andersom?)

    En dan had ik nog een vraag over programma's als Firefox die op beide besturingssystemen draaien, als ik een site bookmark in Ubuntu, staat die dan ook bij mijn Bookmarks in XP (of moet ik telkens via de bookmark organizer handmatig updaten?)?
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2007
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Is veel te veel voor zowel windows als ubuntu.

    Op 7.04 gebruikte ik uiteindelijk 3 gig van de 15.

    Heb zelf 20 gig voor windows en 15 voor Ubuntu. Je zou misschien windows kunnen uitbreiden, maar meer zou ik echt niet opmaken!

    en de swap moet twee keer je ram zijn ;)

    edit: het zijn twee verschillende ff's dus twee verschillende bookmarks.
     
  15. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Damn Ego, hoe krijg je die coole CoverFlow? Welke functie moet ik dan aanzetten?
     
  16. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    leg uit wat je bedoelt met cover flow ? :9
     
  17. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    *kijkt jaloers naar mensen die hem wel aan de praat krijgen* :mad:

    ;)

    ben druk bezig wat af te forummen. Maar loop min of meer tegen hetzelfde probleem aan als toentertijd bij Ati. Ik ben een beginneling op het gebied van Ubuntu en kan me dus niet redden met zelf kernels compilen specifiek voor een draadloze netwerk adapter ed. Hoop dat er dan ook een teletubbie uitleg onderweg is via 1 van de fora.

    Gutsy is trouwens echt tergend langzaam. Zeker 10x langzamer dan xp. Ik hoop eigenlijk dat als ik straks kan updaten dat verleden tijd is.
     
  18. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Dit bedoel ik! :)
     
  19. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    niet nodig zoveel voor linux :). Linux heeft nu ook een read and wright functie naar ntfs (fat32 kon linux al) waardoor hij automatisch je partitions zal zien, en je hier gewoon muziek naar kan toe downloaden of gebruik van maken :).

    Je settings exporteren, maar of dit effect heeft op nieuwe bookmarks weet ik niet
     
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    vanaf de live cd is ie idd tergend langzaam.. Gewoon geinstaleerd heb ik nergens last van. Die teletubie uitleg komt over het algemeen wel, wat ik zie op ubuntuforums.org is niet te kwaad mee te helpen om iets van de grond op te compilen :)
     

Deel Deze Pagina