Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jacco

jacco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vandaag ook Leopard besteld, maar ik kon niet kiezen in wat voor taal, wil hem graag in het engels laten draaien, zou dat wel mogelijk zijn wanneer je bij apple.nl hebt besteld?:confused:

2. JoMo0

JoMo0 Unregistered User

Leuk Bevonden:
    0
    Als je hem installeert kun je de taal kiezen . :cool:

3. jacco

jacco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja zat ik ook al aan te denken, maar wist het niet 100% zeker.
    Jij dus wel?? Bedankt.

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Precies, dat is wel zo makkelijk. Ik word altijd scheit ziek van die Nederlandse vertalingen. Touch en bijvoorbeeld Vista ook gelijk op Engels gezet

5. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, ik zie nu ook dat 1 ding niet zo duidelijk is in mijn verhaal. De ervaringen zijn ten opzichte van Tiger (dus wat je nu meegeleverd krijgt :)).
    En ik dacht dat hij bedoelde hoe de overstap tiger->leopard zou zijn, of dat net zo gaat als bij xp->vista, wat niet altijd lekker gaat (dat ligt volgens mij meer aan randapparatuur dan aan vista an sich, maar goed).

Linux is wel aardig (vooral omdat het gratis is) en ze nemen ook wel stappen in de juiste richting (ubuntu bijv.), maar over het algemeen is het voor de 'gemiddelde' consument niet gebruiksvriendelijk genoeg. Daarnaast ontbreekt er een partij die de Linux aandacht versterkt, bundelt en het zo de mogelijkheid ontneemt om echt te groeien.

6. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zit te denken om gewoon de goedkoopste macbook te halen,is niet zo heel duur en kan ook nog wel wat. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat het word: Imac of Macbook. Denk dat Macbook toch wel het chillste is.

7. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Ligt eraan wat jij zelf graag wilt.
    Ik heb alweer half jaar terug een MacBook gekocht omdat ik niet zoveel ruimte heb.
    Als ik ruimte had, zou ik een iMac hebben gekocht.

Kan altijd nog in de toekomst :)!

Succes met je keuze!

8. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Kan ook nog wel wat is toch echt wel een understatement hoor. De goedkoopste MacBook heeft al een van de snelste mobiele Core 2 Duo processors van het moment. De zwakkere punten van het instapmodel:
    - Geen DVD-brander
    - Relatief kleine harde schijf
    - (dit geldt eigenlijk voor alle macbooks) Een grafische chip die niet echt geschikt is voor die-hard gamen.

De iMac heft die problemen op, maar daar betaal je iets meer en lever je een stuk mobiliteit voor in. Het is dus echt wat je zelf prettig vindt. Ik moet er niet aan denken dat ik voor het gebruik van een computer vast zit aan 1 locatie... (ik zwerf graag door het huis en als ik wegga wil ik ook graag alles bij me hebben)

9. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Wat betreft de HD heb je gelijk.
    Echter kosten externe HD's tegenwoordig niet meer veel. Je hebt al 500 GB van een A-merk voor onder de 100 euro!

10. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Is het niet mogelijk om een losse dvd brander erop aan te sluiten?

11. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is waar ja. Maar dan lever je een stukje van je mobiliteit in natuurlijk.

Natuurlijk is dat mogelijk. Ik weet niet of alle merken werken, maar als ze Mac ondersteunen verwacht ik geen problemen.

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wanneer gaan ze eigenlijk die 13" macbook pro aankondigen? Het blijft een gerucht, maar dat zal de 26ste zijn ofzo?
    Ben wel benieuwd, Touch bevalt goed en het idee om een Apple te kopen bestaat al een stuk langer. Natuurlijk is een Touch geen volledige Mac/OSX verhaal maar toch.. Misschien toch eens dieper er op in gaan.

Laatst bewerkt: 21 okt 2007
  13. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal interessant zometeen met Leopard!

Ik twijfel of ik een Touch zal gaan kopen. Dit is de eerste 'touch' versie en mij lijkt de volgende versie stukken beter zeg maar.

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dan kun je nooit iets kopen :+. Maar ik denk wel dat je gelijk hebt, sowieso word 16GB mainstream en krijg je een 32GB/64GB versie. Dat lijkt nog ver weg, maar geheugen kost echt geen zak meer. Sowieso krijg je ook meer applicaties voor de Touch. Al hoop ik op een Zune achtig systeem, waarbij early-adopters ook gewoon dezelfde features krijgen als de nieuwe Zune's firmware.

los dan van eventuele hardware upgrades als (ik zeg maar wat) een camera, bluetooth of cardreader of who cares wat.

15. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Hoewel ze dit soort dingen nooit van tevoren zullen aankondigen (hooguit het evenement waar het gaat gebeuren) zal het nog wel even duren. Ik denk zelf dat ze het op MacWorld in januari zullen doen. Al zeggen anderen dat er volgens de buyersguide van Macrumors nog een update in november zit aan te komen.

Ik verwacht niet zozeer dat de volgende generaties veel beter zullen worden, maar dat ze wat meer opslag krijgen :).

De beste manier om zoveel mogelijk applicaties te krijgen is toch jailbreaken ;). Volgend jaar september komt er weer een upgrade van de iPods, dus we zullen het zien dan ;). Apple volgt nooit de weg van extra functionaliteit aan oudere iPods toevoegen door middel van firmware-upgrades. Dus daar zou ik niet zo snel van uitgaan ;).

Card-readers zullen ze nooit in de Touch gaan zetten. Er is geen enkele Mac die dat heeft en ik vermoed niet dat de Touch de eerste zal zijn..
    Daarnaast zullen ze er natuurlijk voor gaan oppassen dat ze niet teveel iPhone-functionaliteit in de Touch gaan stoppen, tenzij aangetoond kan worden dat de iPhone-sales er niet door gekannibaliseerd worden.

16. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Mac liefhebbers: Gisteravond ben ik is bezig geweest met iPhoto. Ik heb een mooie diapresentatie gemaakt. Nu heb ik het opgeslagen als .mov (Quicktime) om het af te spelen. Echter doet dit programmaatje er een dom gitaar muziekje bij.
    Hoe kan ik dat muziekje wegkrijgen en er een eigen met iMovie bijzetten? Heb al wat geklooid, maar dan hoor je naast liedje ook nog dat gitaarmuziekje :). Nog beter dat dit al in iPhoto kan worden verandert!
    Heb in iPhoto overal gezocht, maar kon er niets over een muziekje vinden!
    Alvast mijn dank :).

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    handleiding...

http://manuals.info.apple.com/en/iPhoto_08_Getting_Started.pdf

To add background music to your slideshow:
    1 Click to select your slideshow in the Source list. The iPhoto window changes to
    slideshow view.
    2 Click the Music button in the bottom-right corner of the slideshow window.
    3 Click to select a song or a playlist to play during your slideshow.
    You can search for a song by typing the artist or title in the search field.
    4 Click OK.

Daar kan je het vast ook wel uitzetten

18. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Super!
    Kijk eigenlijk nooit op de Apple site naast de producten en shop.

/edit: heb 07 en niet de 08. Kom er vast wel uit :)

19. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Is het al bekend, of zijn er geruchten, wanneer er een nieuwe versie van Macbook (Pro) wordt uitgebracht? Ben namelijk aan het sparen en wil dan graag de nieuwste kopen op het moment dat 'ie uitkomt.

20. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Sluit me aan bij Furies...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina