Mooi ik heb namelijk wubi geïnstalleerd en gebruik dus ubuntu 7.04 het upgrade naar 7.10 lukte niet, dus vandaar mijn vraag eigelijk.
Ik heb wubi nog niet verwijderd ik weet dus ook niet wat me te wachten staat als ik het verwijderd.
Ik ben al bezig geweest voor dat ik wubi tegen het lijf liep met de live cd ubuntu 7.04 te installeren op mijn tweede harde schijf maar het is voor geen meter gelukt.
Mijn streven was om ubuntu 7.04 op mijn tweede hdd te installeren, maar ik wilde ook een partitie maken voor mijn data van windows xp, die geïnstalleerd staat op mijn eerste harde schijf.
Kortom wat ik ook probeerde het is niet gelukt, ik loop tekens tegen de partitie manager op die in de instal cd gebakken zit, dus ook al maak ik van te voren partities aan met Gparted.
Ik kan niet overweg met dat programma wat in de live cd is ingebakken en waar je niet omheen kan.
Nu heb ik de laatste versie via de link die hier op het forum staat vermeld dus versie 7.10 gedowl en gebrand op cd, maar hier is ook weer dat program ingebakken om partities aan te maken, maar helaas ik snap gewoon die telling niet, wanner ik een nieuwe partitie aan maak verschijnt er een venster in dat venster is een kadertje met een groot getal en een pijltje waar op je moet klikken en zo zie je dan het getal kleiner worden, natuurlijk snap ik best wel dat hier mee de grote van je nieuwe partitie gevormd word maar ik snap de telling niet wat moet er in het scherm over blijven om zeker te weten dat je eerste partitie die je aan het maken ben bijvoorbeeld 12 gig is, als ik gok dan kom ik er gewoon niet uit. wie snap wat ik bedoel?
Wubi word hier op het form ook als alternatief aangeboden toch.
Laatst bewerkt: 21 okt 2007