Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myHighness

myHighness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dacht dat het over Killzone 1 ging, zal wel verkeerd gelezen hebben...

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zojuist bij een vriend van me de PS3 gechecked. Ziet er goed uit! Maar nu weet ik weer precies waarom ik een Xbox heb en geen Playstation.
    Die controllers zijn echt veel te klein voor mijn handen! :+

Resistance: Fall of Man is trouwens cool in co-op! :cool:

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    The Ugly

The Good, The Bad, The Ugly ... Een review begin je normaal gesproken niet met negatieve woorden, maar voor een Xbox Fanboy zit er niets anders op om met kritiek over een ander merk te beginnen en uiteindelijk met mooie woorden te eindigen. The Ugly is dat ik een Sony product heb gekocht. Dat is in iedergeval niet het meest verbazingwekkend, want Sony maakt goede producten. Jammer dat ze soms iets te arrogant zijn. Ik had echter niet verwacht dat ik ooit een Sony Game Console, al was het maar een handheld, zou kopen. Toch heb ik een PSP Slim en Lite gekocht en ik ben zelfs een blij man.

The Bad

The Bad: Voor ik met mijn lofzang voor de PSP ga beginnen wil ik eerst een aantal negatieve punten op noemen. De eerste ergenis is dat voor de PSP slim nog geen hoesjes te koop zijn (of kan ik ook de originele hoesjes gebruiken). Zelf een winkel als de Media Markt had ze nog niet liggen. Jammer, want ik wil mijn nieuwe bezit niet beschadigen. Ik heb dus een aantal andere winkels bezocht, maar ook daar had ik geen succes. Dat wordt dus nog even wachten.

Het tweede punt waar ik me aan stoor is dat er in de doos van de PSP een aantal accessoires missen. Zo zit er geen bescherm stikker bij en mis ik de video kabel voor de PSP. Ik heb begrepen dat je twee kabels voor de PSP kan kopen (nog een ergenis). Component en A/V. De A/V kabel kan je op de meeste tv's aansluiten, maar dan kan je alleen films kijken. De component kan je alleen op HDTV aansluiten en dan kan je wel games streamen. Jammer genoeg zijn dit twee aparte kabels en wordt deze niet geleverd in 1 versie (A/V en component).

De derde en laatste ergenis is dat ik nog niet weet welke games ik wil gaan spelen. Ik heb Killzone Liberation er bij gekocht, omdat een kennis van mij aan dit spel gewerkt heeft. Ik ben normaal gesproken geen fan van topdown shooters. Maar goed je moet toch wat proberen. Ik vraag me af of er een goede FPS voor de PSP bestaat en het liefst in de categorie Sci-Fi. Suggesties?

The Good

The Good: De PSP is geweldig. Alles zit er op dat ik wil gebruiken en meer. Het scherm ziet er goed en helder uit en je kan zelfs in het zonlicht nog redelijk spelen. De knopjes voelen aan, als echte knopjes. De oude PSP was stukken logger en zwaarder. De PSP Slim neem je nog eens mee als je onderweg bent.

Ik heb nu een aantal demo's gespeeld en ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben. Grafisch ziet het er allemaal top uit. Loco Roco lijkt me een verslavend spel. Ik denk dat ik deze, maar eens ga halen. Naast gaming kan je de PSP ook gebruiken als video speler. Ik moet deze optie nog testen, maar ook dit lijkt me ideaal. Ik hoop wel dat de baterij krachtig genoeg is om een aflevering van Heroes of Battle Star Galactica te kijken.

De motie optie vind ik remote play, als dit goed is uitgewerkt koop ik naast mijn PSP een Playstation 3, maar dan moeten er wel eerst games komen die dit gaan ondersteunen. Als Sony zijn zaken goed op orde heeft kan het zelfs betekenen dat ze een belofte na komen. De Playstation 3 zou namelijk meerdere beeldschermen ondersteunen. Aangezien je de PSP op een HDTV kan aansluiten kan deze optie eindelijk werkelijkheid worden. Helaas is er wel een min punt, want het beeld signaal van je PSP is vermoedelijk geen HDTV kwaliteit.

Ik ben erg blij met mijn aanschaf en ik kan nu eindelijk zeggen dat ik geen Xbox Fanboy meer ben. Nou ja, in iedergeval heb ik nu ook een ander apparaat in mijn bezit.

4. Gregg

Gregg Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn Playstation 3 40mb alweer verkocht, tenminste hij staat nu te koop op ebay. Het is een prachttoestel maar mijn Xbox360 geeft me alles wat ik wens met een mooi operation system en goede games.

De playstation is te mooi om stof te happen en dan kan er beter iemand anders gebruik van maken.

5. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Eens even lekker zeiken :cool:,

Playstation Network vs. Xbox Live

Jep, PSN is (nog) gratis en Xbox Live Gold niet. Merk je dan een verschil in bijvoorbeeld de downloadsnelheid? Niet echt, al heb ik wel de indruk dat het Xbox Live netwerk de laatste tijd wat meer kan hebben als men massaal een nieuwe demo download. PSN wordt ook erg traag zodra het druk is, bijvoorbeeld toen vorige week de demo van Ratchet & Clank in de US store verscheen. Trage download en hangers.

De Xbox Live community leeft en is gezellig, de PSN community is maar doods, mijn mening hé. ;) Het mist gewoon iets.

Vrijwel elke Marketplace wordt voorzien van dezelfde content, op een aantal uitzonderingen na zoals promoties e.d. De enige Playstation Store die serieus wordt gevuld is de Amerikaanse Store. Als wij eindelijk eens een demo krijgen is het er eentje die al maanden in de US Store heeft gestaan. Voorbeeldje: 5-10-2007 brengt SCEE een nieuwsbericht naar buiten met een lijst van de EU Store content tot begin november. De demo van Ratchet & Clank staat op 18-10-2007. De Amerikanen hebben 'm vorige week al gekregen. Vandaag is de EU Store geupdate, maar geen demo van R&C, wel van Gundam, een oudje uit de US Store. Zodra je die opmerking op het semiofficiële Playstation blog 'ThreeSpeech' plaatst, wordt ie binnen no-time verwijderd. Oogkleppen op, oren dicht, kritiek filteren en alleen alle lofzang doorlaten. Censuur ftw!! Nou, terwijl SCEE over ons heen blijft zeiken (opmerkelijke strategie, het domme groepje mensen die je spullen toch wel kopen voor de hoofdprijs, en dan hoef je niet eens games uit te brengen voor de schenen blijven schoppen) zet ik m'n 360 met plezier aan om games te spelen. :b:

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    yay, xbox ftw! \o/

Dit zijn nou dus interessante berichten :9

7. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Amerikaanse NPD cijfertjes!

Hardware:
    PlayStation 2 215K
    PlayStation 3 119.4K
    PlayStation Portable 284.5K
    Xbox 360 527.8K
    Wii 501K
    Nintendo DS 495.8K
    Game Boy Advance 75K

Software:
    360 HALO 3* MICROSOFT (CORP) 1 3.3 million
    WII PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA 2 282K
    NDS LEGEND OF ZELDA: PHANTOM HOURGLASS NINTENDO OF AMERICA 3 224K
    PS2 MADDEN NFL 08 ELECTRONIC ARTS 4 205K
    360 SKATE ELECTRONIC ARTS 5 175K
    360 MADDEN NFL 08 ELECTRONIC ARTS 6 173K
    WII METROID PRIME 3: CORRUPTION NINTENDO OF AMERICA 7 167K
    360 BIOSHOCK TAKE 2 INTERACTIVE (CORP) 8 150K
    NDS BRAIN AGE 2: MORE TRAINING IN MINUTES A NINTENDO OF AMERICA 9 141K
    PS3 HEAVENLY SWORD SONY (CORP) 10 139K

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    vooralsnog is de 360 dus idd heer en meester :)

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Nog even een aanvulling op de Amerikaanse charts:

Totaal USA:
    1 PS2 39.265.765
    2 GBA 36.093.054
    3 Xbox 14.500.480
    4 NDS 13.133.150
    5 Gamecube 11.769.728
    6 PSP 8.599.920
    7 Xbox 360 6.728.832
    8 Wii 4.503.678
    9 PS3 1.861.104

Hardware cijfers uit Japan:

Cijfers: deze week| vorige week|jaar totaal| totaal

1. NDS - 78,746 | 87,535 | 5,656,737 | 19,662,416
    2. PSP - 59,584 | 86,895 | 2,007,799 | 6,539,928
    3. WII - 20,575 | 20,704 | 2,735,833 | 3,655,476
    4. PS3 - 12,365 | 10,822 | 735,295 | 1,192,853
    5. PS2 - 10,181 | 10,446 | 617,542 | 20,772,401
    6. 360 - 6,161 | 1,547 | 158,497 | 423,199
    7. GBA - 187 | 242 | 48,286 | 15,346,365
    8. NGC - 79 | 109 | 9,973 | 4,179,441

10. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Wat een cijfers zeg!!
    :thumbs:

Ben benieuwd hoeveel ontwikkelaars hier hun stategie op aan gaan passen...?? (de hoeveelheid verkochte games per console is ongelofelijk hoog op de 360 O-) )

Het gaan spannende tijden worden zo richting de kerst.

Laatst bewerkt: 19 okt 2007
  11. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    LoL dat plaatje, *edit ik las verkeerd de cijfers maar de Elites zijn er dus wel bij opgeteld. :)

KLIK

Laatst bewerkt: 19 okt 2007
  12. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nette maand voor de 360 zeg! Halo is echt een machtig verkoopmonster :)

13. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Ik hoop dat dit ook een gerucht blijft. :eek:

14. E-lite Victoria

E-lite Victoria Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Boeien, hij is beter, dat is logisch, want hij komt later uit! Is toch altijd zo dat er een nieuwe versie uitkomt!

15. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar het is wel onozel dat xbox zo overdrijft met zoveel verschillende types uit te brengen.

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ach, ze willen gewoon meer mensen aanspreken. :) Er zijn immers ook genoeg mensen die alleen maar een PS3 hebben gekocht omdat 't zo'n goedkope Blu-ray speler is.

17. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.946
    Ik hoop ook dat het bij een gerucht blijft hoor, je kan er dan straks de donder op zeggen dat er dan games op HD DVD formaat gemaakt worden en tsjah, dan zijn we wel de pineut..

18. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Nee dat gaat niet gebeuren, dan zou M$ zich de woede van de duizenden kopers op zich halen. En ze hebben beloofd nooit op HD-DVD games uit te brengen voor de 360. ;)

Dat zou dan mocht het wel zo zijn game over voor M$ zijn met de Xbox, no way dat ze dat zouden doen.

19. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    misschien de volgende xbox, of welke consolde ms gaat maken.

20. abruzzese

abruzzese abruzzese

Leuk Bevonden:
    0
    Wat je hierboven leest is nou juist het probleem van de Xbox 360.
    De gameontwikkelaars kunnen niet die DVD speler blijven ondersteunen want de opslagcapaciteit is nu al een probleem bij bepaalde games zoals Assasin's Creed .
    In het verleden is het toch ook van gamecassette,s naar CD rom naar DVD en nu dan de nextgen Bluray of HD DVD .
    Als er straks een game word ontwikkeld met een framerate van Ful HD 1080p en nog beter geluidweergave , wat denk je wat dat voor een GB opslagcapaciteit vraagt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina