Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    res staat los van framerate ;)

2. Intraxz

Intraxz Ja!

Leuk Bevonden:
    0
    het zijn meestal de mensen die er weinig van af weten, die met dat soort meningen komen.

3. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Textures, code, geluid en video nemen ruimte in beslag op een schijfje. Beelden van games worden realtime gerendered door de videokaart, dus een hogere resolutie neemt niet meer ruimte in beslag. Het kost de videokaart en de processor alleen extra kracht om te verwerken. :)

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Goed voorbeeld is Heavenly Sword voor de PS3.
    Ruim 10GB aan audio staat op er de Blu-ray disc

Nu hebben veel landen hun eigen game versie , nu wordt er 1 disc gemaakt waarop 11 verschillende talen staan.

5. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zo was het ook toen we van video naar dvd gingen. toen hadden de films ook meerdere ondertitels en talen die je kan kiezen. lijkt mij niks meer dan logish dat men eindelijk hetzelfde gaan doen voor spellen. neem nou de wii, daar heb je voor harry potter alleen maar nederlands, terwijl er op de 360 wel engels en nederlands op staat. het gekke is, dat beide spellen op dvdrom staan. vaag he ?

voor xbox 360 lijkt mij dat ze dan maar moeten over stappen op 2 dvd's als een spel te groot word voor een dvdrom. want ik bijvoorbeeld heb naast mijn gewone xbox 360 premium (die nu nog steeds the red ring of death heeft) een elite gekocht, omdat ik nog niks wist van een versie met de hd dvd rom speler er in. als ze dit gaan doen, dan eis ik dat ik mijn premium in kan ruilen voor zo'n ding (althans, als je die persee nodig hebt voor de nieuwe spellen te spelen), want het hele xbox 360 gebeuren heeft mij toch al geld zat gekost....

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    En als het goed is veel plezier....

Ik hoop inderdaad ook dat dit een gerucht blijft maar het zal me verder weinig boeien of er weer een "betere" versie met HD uitkomt (heb toch al een stand alone HD DVD speler).
    Het zal met wel gaan boeien als ze er games op uitbrengen maar dan gooien ze echt hun eigen ramen in....

Geld uitgeven aan gamen is (als je puur naar het geld kijkt) een slechte inverstering, je schrijft heeel snel veel geld af op games en consoles dus kun je beter kijken naar hoeveel uur plezier je eraan beleeft ;)

7. BadassBart

BadassBart Infinite Euphoria

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie in ieder geval het probleem niet in van 2 (of méér) dvd-schijfjes voor een grote game. Dan maar eens wisselen na een paar uur single-player.

Ik verwacht trouwens niet dat het allemaal zo snel zal gaan. Het heeft voor een groot deel te maken met efficiënt programmeren. De 360 is het meest toegankelijke platform van de twee (360/ps:cool:. Ontwikkelaars geven de voorkeur aan de 360 als het om ontwikkelen van games gaat, de ps3 is wat dat betreft een vreemde eend in de bijt. Ga er maar van uit dat er, hoe dan ook, wel een oplossing wordt gevonden voor het (schijnbare) opslagtekort van de 360-dvd's.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

Qua consoles ben ik het niet helemaal met je eens. Op computervlak zijn consoles relatief gezien zeer waardevast. Wat natuurlijk alles te maken heeft met het feit dat consoles eigenlijk niet verouderen. Echter met de huidige ontwikkelingen is dat helaas wel iets minder het geval (veel nieuwe versies).

9. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er zullen wel betere technieken uitkomen betreft het comprimeren van bestanden zodat je echt heel klein kan gaan met zo weinig mogelijk verlies. Alleen heb ik dan schrik voor de laadtijden :):.
    Trouwens, die snelle vooruitgang is toch onbeschrijfelijk... Mensen kunnen dit toch niet blijven betalen :x.

Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  10. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    In 2008 MGS4 dus in ieder geval exclusief op de PS3.

11. boss

boss Stay frosty people!

Leuk Bevonden:
    2
    Ik las net het gedoe over het comprimeren van disk,... hier en heavenly sword enzo. Maar wat ik persoonlijk heel goed vind aan de blu-ray disk, is dat men niets verlies leidt, van bevoorbeeld het geluid. De ontwikkelaars van mgs4 zeggen ook, niets wordt gecomprimeerd. Maakt niet uit hoeveel de audio alleen al in beslag neemt, het geluid is puur helder, en een stuk beter tegen dat men met comprimeren en stuff begint. Zo'n dingen heb ik al van verscheidene ontwikkelaars gelezen. Nu ja, weet niet of ze er in overdrijven, maar toch...

12. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar je zal toch echt wel een uber stereo/surround set moeten hebben staan om het verschil te horen. ik speel nog via een gewone stereo met een class AA versterker van technics over 2 yamaha zuil speakers, en om de achtergrond in te vullen een 2,1 setje van sony. het is geen echt surround, maar het geluid is goed zat, ook voor games. en of ik nou geluid afspeel dat niet gecomprimeerd is (bijvoorbeeld een orgineele cd), en daarna zou ik diezelfde cd in mp3 omzetten in een bitrate van 192, dan hoor ik hier geen verschil in. in de auto daarintegen hoor ik wel degelijk verschil (slechtere hoge tonen, meer ruis, midden tonen iets minder loep zuiver). mag ook wel, want de stereo in de auto was ietsje duurder dan de thuis stereo (moet ik ooit eens ook gaan aanpassen).

maar goed, voor mij draait het hier op, dat het mij niks uit maakt of men nou wel of niet gaan compirmeren. een huiskamer heeft toch al veel dingen staan die het geluid beinvloeden. je zal je speakers toch echt super goed op de luisteraar moeten hebben gericht, en een super set hebben om hier echt profijt te krijgen van ongecomprimeerde geluiden en muziek.

13. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een DJ ofzo bent, of als je met muziek professioneel bezig bent, dan hoor je het verschil van het geluid wel, maar voor de gewone mens is dit echt niet zo.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat is dus niet waar! Ik ben zelf dan DJ geweest (wat je gehoor juist NIET ten goede komt btw) maar dat terzijde.

Als iemand een goede 5.1 dts set neerzet (losse componenten van goede merken) en daar een ongecomprimeerd geluid doorheen laat gaan dan hoort dan klinkt dat gewoon loepzuiver.

Zoals de set van music hierboven laat toch echt wel een schraal geluid horen tov een 'correct' opgestelde 5.1 set.

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Famitsu scoor Super Mario Galaxy:

Weer een Wii topper erbij (maar dat was van tevoren natuurlijk al bekend)

16. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hoe bedoel je 'weer een topper'. :+
    Zoveel toppers zijn er volgens mij niet.
    en 9 van de 10 games zijn ook nog eens non games of een collectie minigames.

Bij de 360 zou je wel kunnen zeggen 'weer een topper' :cool:

17. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    nou, morgen komt ook al Metroid Prime 3 uit ;)

Ook een game die vooral tussen de 9-10 scoort.

18. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Nou nou.. 3 echte toppers in een jaar voor de Wii :+ (Zelda, Mario en Metroid)
    Als je dat nog geen topjaar kan noemen, dan weet ik het ook niet meer 8)

19. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Super Paper Mario, Resident Evil 4, Zack & Wiki..

Ik vind dat er genoeg te spelen is op de Wii dit jaar.

Hoewel ik wel ongerust wordt over 2008, aangezien ik niet geïnteresseerd ben in Wiifit :mad:

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    RE4 is gewoon een port van de GC/PS2 versie (hoewel het natuurlijk wel een goede game is)
    Super Paper Mario... Een goede game, maar een topper...?
    Zack & Wiki: kwesite van smaak denk ik :)

Maar al tel je die 3 games er bij op, dan nog is het wat karig tov. de toppers van de 360.
    Niet dat de PS3 het veel beter doet hoor ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina