Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zal niet lijden tot enorm kwaliteitsverlies. Ik weet niet wat voor geluidskaart je hebt, maar en redelijke zal toch wat goed geluid produceren. Op een Z-5500 wat toch een wat mindere set is zal je dat verschil denk ik niet snel horen. Waar gebruik je hem dan voor, MP3's afspelen?

2. melvinvdb

melvinvdb Professional

Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, bedankt dan zal ik morgen eens bij de gamma gaan kijken of ze die hebben. Ik wist niet echt waar ze die konden hebben.

3. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

Ik heb sinds gisteren een serround set gekocht van thrustmaster 45€, hij kan zowel op alle consoles en pc maar ik krijg maar uit 2 speakers geluid ?? Hoe kan ik dat verhelpen?¿

Er zitten aantal stekkers bij

Groen met een witte en rode vrouwtjes
    Groen Vrouwtje Rood wit mannetje
    Geel vrouwtje "" ""
    Blauw Vrouwtje "" ""

Wie weet hier meer van en kan mij verder helpen ?

4. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mp3's afspelen en Gamen en ik kijk dan via mijn 360 dvd's. En ik gebruik op mijn pc de X-fi Xtrememusic als geluidskaart. Is er trouwens ook een manier om mijn tv op de Z-5500 aan te sluiten?

5. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Geluid uit meer speakers gaat waarschijnlijk niet lukken. Je hebt uiteraard geen digitale aansluiting, dus echte surround zul je nooit krijgen uit deze set in combinatie met de 360. Bij een dergelijk goedkoop setje zal ook geen Dolby Prologic encoder zitten die van een stereo signaal 'nep' surround kan maken.

Je hebt een puur pc surround setje gekocht, die met consoles dus alleen stereo zal weergeven waarschijnlijk. Geef het typenummer, zoek in de manual, kijk op internet om het zeker te weten.

Ja, via headphone of stereo out van de TV, naar de stereo jack (in het rijtje pc aansluitingen) aansluiting op de Z5500. Tegelijk PC en TV aansluiten zal dus niet gaan lukken.

En een Z5500 is echt geen minder setje hoor, zoals Gompy zei :9
    Dit setje is sowieso the boss van alle complete 5.1 systemen in zijn prijsklasse :)

Laatst bewerkt: 22 okt 2007
  6. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb er ook erg goede dingen over gehoord zolang ik maar het model ontvang zonder de ''plopjes''.

Alleen kijk ik zou hem graag op de volgende manier willen aansluiten:
    PC-Alle jacks
    360-Optische verbinding
    TV- Is er dan nog iets over om de tv aan te sluiten :p?

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Die plopjes zijn er wel uit nu, bij de nieuwere versies.

Je TV kan je alleen aansluiten via één van de PC jacks, die voor de fronts(groen geloof ik). Dus tegelijkertijd met je PC zal niet gaan lukken. Als je het echt perse zou willen zou je naar een cheap pc geluids kaartje kunnen kijken met coax digitaal out. Dat hebben ze wel vaak tegenwoordig. Coax digitaal geeft hetzelfde, of beter geluid dan optisch. Dan heb je dus:

PC-Coax
    360-Optical
    TV-Groene PC jack

edit: Hoe je precies de stereo ingang gebruikt op de Z5500 weet ik niet zeker, als ik zo kijk naar DIT plaatje (dat met dat stereo 1-3 gedoe..), maar het moet iig mogelijk zijn in de Z5500 om een stereo signaal (als die van een TV, of mp3 speler, etc) weer te geven over alle speakers inclusief subwoofer. Ik weet dus niet zeker of alleen groen aansluiten ook kan. Maar goed, kwestie van even in de manual kijken als je hem hebt :)

8. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gaf slechts mijn mening...:) Maar zoals jij zegt is het wel de `meester´ onder de complete setjes!

9. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Jajajaja :)

Dat jou nou zo'n kick-ass setup hebt staan, en je daar nog steeds niet helemaal blij mee bent...oke...maar je moet een beetje bescheiden blijven hè :+

10. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    Model NO: Sound System 5.1
    4060045 staat er nog met kleine cijfers

11. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Haha oké oké :+ Rustig maar:)

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond DIT op de Support pagina van Thrustmaster. (Heb ik niets te doen ofzo :9)

Hier staat precies uitgelegd hoe je stereo apparaten kan aansluiten, en wat je moet doen. Er staat trouwens ook dat er wél geluid uit alle speakers moet komen als je alléén de groene kabel aansluit, en dus niet de blauwe en oranje erbij. Heb je dat al geprobeerd?

13. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bestaat er misschien zoiets als een coax>jack converter?

Omdat ik nogal met een irritant probleem zit:

Mijn 360 wil ik aansluiten via een optische verbinding. Mijn pc via de jacks maar dan moet ik ook nog een manier vinden om mijn tv erop aan te sluiten.

/edit Zou dit apparaat werken? Alle kabels winkel :p Dat ding is wel idioot duur though xD

14. Magixz

Magixz Give me some fun

Leuk Bevonden:
    0
    TY dy nu krijg ik uit alle speakers geluid achja ik zoek wel naar een echt dolby dit is maar begin want ik koop ook noig beamer etc etc

15. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Je hebt toch ook zoiets al een splitter? die maakt van een uitgang 2 uitgangen, zou die ook omgedraaid werken? dat kost echt geen drol, hooguit een paar euro.

16. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dat zou werken aangezien er dan 2 apparaten over 1 stroom loopt als het ware (jeweetwel dan staat hij bij de controlpod op stereo alleen hoor je dan het geluid van m'n pc en tv). Dus dat lijkt me niet echt een oplossing.

17. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Egt niemand?

18. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Het zou wel moeten werken als je je tv en pc niet tegelijk aan zou hebben staan, maargoed, kan me voorstellen dat dat vaak het geval is, in dat geval is het inderdaad geen oplossing nee.

19. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist op een ander forum gelezen dat er wel zo een kabel bestaat een zogenaamde:
    RCa to coax converter. Alleen vind ik niks op die naam weet iemand wel de juiste benaming te noemen?

@Rimlight Racer NL: Ik zou voor de Logitech gaan, je hoort niet veel goeds over de creative setjes in het algemeen. En ik weet gewoon dat de X530 goed geluid geeft voor die prijs.

20. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina