Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Towel

Towel Guest

Echt, waarom wil je een 5.1 voor muziek tijdens het gamen:confused: Koop dan stereo versterker met goeie boxen. 5.1 moet je voor games en vooral films.

2. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lol, je bent nog niet goed wakker of wel :p

3. Towel

Towel Guest

Volgens mij ben jij hier diegene die nog half slaapt:D Wat ik zei was:

Echt, waarom wil je een 5.1 voor muziek tijdens het gamen. Koop dan stereo versterker met goeie boxen. 5.1 moet je voor games en vooral films.

Om het voor jou samen te vatten:

stereo muziek op 5.1 = dot done
    5.1 = films, concerten, games etc met DD5.1 of DTS.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2007
  4. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, inderdaad het was gister ook laat geworden :p. Naja ik heb niks gezegd :b:

5. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hier waar ik zo een kabel kan kopen:

Aan de ene kant een coaxiaal stekkertje en die splitst zich aan de andere kant op in een witte en rode jack. Ik zoek zo een kabel om geluid uit mn tv over de Z5500 te krijgen.

Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  6. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Hey allen, even een vraagje, klopt het dat de receiver één optical in nodig heeft voor een xbox 360? Welke ingang heeft een PC in principe nodig voor 5.1 geluid? Als je een xbox 360 en een PC aansluit op een receiver kan je toch wel switchen tussen het geluid van beide apparaten?

Bij voorbaat dank

7. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Oke thanks. Ik heb ook zelf het geluid van de X530 meegemaakt en dat was geweldig.

dot done????? _O_ :lol: :lol: :lol: :lol:

Nee maar ff serieus: Ik hou van muziek en wil daar een zeer goed geluid van. Nou doe ik die 5.1 gewoon aan me pc en dan me download programma of clipjes.nl. Of dat nou tijdens gamen is of niet tijdens gamen. Waarom ik het setje dan niet aan me 360 doe: 1 dat kan alleen bij duurdere setjes, goedkopere hebben geen Dolby Digital Decoder volgens mij en 2 op de 360 kan je het volume van de muziek niet afzonderlijk regelen. Ik hou niet van films en een goed geluid van het gamen zal me een worst wezen. Het gaat mij meer om de muziek. :)

Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  8. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Als je echt heel veel van muziek houd, luister je die niet als MP3. Maargoed, dat is pas not done;)

9. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom niet? Ik hor egt geen verschil met cd. Het is mij ook veel te duur om steeds al me geld uit te geven aan cd's. Ik kan er prima mee leven. Maargoed, dat is misschien ook omdat ik van jumpstyle/hardstyle hou. Met dat soort muziek hoor je niet zoveel verschil met het orgineel.

10. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zelfs met die muzieksmaak kun je het verschil horen, op een goede set althans. Ik snap best dat je cd's duur vind. Aan alles hangt een prijskaartje, ik vind het hte verschil waard, jij niet, ieder zijn mening. Doorgaans echter luisterd muziek in stereo veel lekkerder dan in surround, omdat de meeste muziek ook 2 kanaals is opgenomen. Pas bij SACD en DTS audio heeft het zijn voordelen. Gewoon cd matriaal luisterd in stereo gewoon het prettigst.

11. boatfreak

boatfreak Guest

Ik denk dat het hem vooral om de subwoofer en het vullen van de kamer met geluid uit alle kanten gaat, of niet? dan kun je idd het best een 5.1 setje kopen.

Later, als je oud en wijs bent, zul je "lelijke" muziek mooi gaan vinden en liever in stereo luisteren, mark my words :p

12. Maniacski

Maniacski Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Twee dezelfde optische kabels aangeschaft. Ene geeft wel 5.1 geluid de andere alleen stereo. Hoe kan dit? Nou is alleen stereo is zo erg voor de PC maar er is dus ook geen subwoofer.

Laatst bewerkt: 24 okt 2007
  13. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Dus ik kan beter een 2.1 kopen?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  15. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor een 2de hands Logitech Z-3e, dat lijkt me een goede starter 2.1. Ik ga liever voor een 2.1 dan een 2.0 omdat ik van véél bass houd. Maar bedankt voor al jullie suggesties! :thumbs:

P.S. Die Mordaunt is niet egt betaalbaar...

16. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    90E voor twee speakers niet betaalbaar? Dan heb je imo niet erg veel over voor geluid ;)

@Gompy wordt eerst een ka-550 kenwood versterker die ik voor een prikkie heb aangeschaft. Ben even door het geld heen zeg maar :+

18. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    En hoe klinkt dat? Ik heb het best een aantal keer geluisterd met Marantz zoiezo en dat klonk erg goed, vond ik toen. Kenwood zal het toch ook redelijk doen. Meestal klinken ze aardig. Ben benieuwd hoe ze preseren met deze Britse dingen:)

19. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Wat betekent imo?

Ik heb idd niet zo'n ruim budget, ben ook nog maar 12 en heb geen baan dusja... Ik heb nergens voor egt veel geld. 25 euro voor een tweedehands Logitech Z-3e (niet de beste 2.1 van dat merk maar een goed begin d8 ik zo) vind ik zat.

20. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Imo betekent in my opinion.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina