PC Hardware Helpthread

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door ProXi, 25 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SneakySpidy

SneakySpidy Supra

Leuk Bevonden:
    0
    Dan zou ik hem gewoon terug brengen naar de winkel waar je hem gekocht hebt, dan ben je hem misschien 1 of 2 dagen kwijt.

2. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een probleem met de computer van mijn vriendin.
    Gisterochtend gewoon nog gebruikt, daarna netjes afgesloten.
    's Middags wilde ik hem weer opstarten. Zodra ik de computer aan zet, gaat hij wel aan en gaat het groene lichtje op de kast branden. Vervolgens gebeurt er niets. De pc gaat niet laden en het beeldscherm geeft aan dat hij nog geen signaal van de pc krijgt (d.m.v. een knipperend lichtje, dat ook knippert als de monitor aanstaat maar de pc uit).
    Ik kan de dvd speler wel open doen, maar ook dan gebeurt er niets.
    Heef iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn?
    De pc is nog geen 2 jaar oud, dus nog niet heel erg oud.

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Hoor je de (normale) biepjes? Indien ja, dan ligt het waarschijnlijk aan je grafische kaart.

4. [JeLL!e] HALO

[JeLL!e] HALO Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik hoor geen biep, maar ik weet niet zeker of die er eerst wel was. Niet alle pc's hebben dat toch?

5. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij heeft elke PC een bieb, en als ie daarna nog 2x biebt dan is er iets mis

6. Toxinshell

Toxinshell Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoop dat ik hier aan het goede adres ben, anders verwijs me maar naar de juiste thread...

Ik heb een Logitech Z-5500 setje gekocht en wil deze gebruiken voor mijn PC/XBOX360/TV

Met welke aansluitingen/kabels kan ik dit voor elkaar krijgen.

Een digitale decoder komt er ook nog aan (stel dat dit nodig is voor aansluitingen in het verhaal)

Even ter informatie:
    - Op de Logitech zitten 3 mogelijkheden (3 jack (groen/geel/zwart), digitaal coax, digitaal optical)
    - Ik heb een Samsung HDTV die alleen rood/wit tulp audio out heeft

Mochten er nog vragen ofzo zijn dan stel ze maar, want wil het zo snel mogelijk correct aansluiten voor een zo compleet mogelijke beleving:p

Alvast bedankt:b:

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Aan je pc hang je die boxen met de groen/geel/zwart kabels, aan je 360 via digitale optisch (zie hier voor meer info) en voor je tv... geen idee.

8. Toxinshell

Toxinshell Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mja zat ik ook aan te denken, maar zit je dus moet met je TV gebeuren.

Op een digitale decoder zit ook optical out. Maar zit je dus met 2 optical kabels. (Xbox 360 en Decoder) En zo'n leuke converter van optical naar coax kost meteen weer 30 euro (+ de coax kabel dan nog). Das beetje het punt...

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    mijn pc piept nooit als ik hem opstart (5jaar oude Dell)

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn PC piept ook niet. Hij klinkt alleen even als een Boeiing 747 bij het booten, maar daarna issie zo stil als een muisje....en dat voor zijn formaat :+

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ja dat krijg je met een CoolerMaster Stacker & 620W Voeding ;)

Laatst bewerkt: 8 okt 2007
  12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nee hoor... dat krijg je met een X1900 XT met de stock koeler ;).

13. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee serieus, mijn PC is stiller dan de 360 die ik hier ook heb staan :lol:

14. Bizarre

Bizarre Club Bizarre

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraagje. Ik heb sinds een paar maanden een HP Pavilion 6361eu.

Ik heb een probleem met de geintegreerde webcam. Die doet het namelijk niet. Op Messenger krijg ik een melding dat hij al gebruikt wordt door een andere toepassing. Weet iemand wat te doen?

15. Shizzel

Shizzel Guest

Mijn PC doet sinds gistermiddag heel erg raar, ik krijg gekleurde balken verticaal over mijn scherm heen, die steeds knipperen en in andere kleuren veranderen.Dit is zo sinds ik Systeemherstel heb ik uitgesteld omdat het zo'n 30GB in beslag nam, en laat dat nou net ervoor hebben gezorgd dat ik dus niet terug kan gaan naar de instellingen van een paar dagen geleden.

Waarschijnlijk ligt het aan mijn videokaart, want als ik zachtjes op de behuizing druk waar de videokaart zit veranderen de kleuren ook. Hier een plaatje: [​IMG]

Als iemand me zou kunnen helpen (heb de drivers al opnieuw geinstalleerd, hielp niks) zou ik echt heel erg dankbaar zijn.

16. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0

Beetje late reactie misschien, maar dat zijn volgens mij artifacts. Wat betekent dat je video kaart te heet wordt/is geworden en daardoor deze symptonen geeft.
    Kan het misschien oplossen door je kaart zijn koeler te schoonmaken/vervangen. Door de kaart te underclocken/undervolten of misschien heeft je kaart zijn tijd gewoon gehad..

Laatst bewerkt: 25 okt 2007
  17. Shizzel

Shizzel Guest

Dat dacht ik dus ook, maar heb inmiddels sinds een uurtje een frisse nieuwe Windows Vista Ultimate install, en behalve dat het sneller werkt, zijn de problemen ook weg.
    Leek bij het installeren al weg te zijn, kreeg toen om de zoveel seconden wel weer die artifacts, maar bleven op de helft van de installatie weg :).

Toch bedankt!

18. Shizzel

Shizzel Guest

Godver, start ik vanmorgen de computer even op: is het weer terug. Erg raar aangezien hij zelfs na het herstarten voor bepaalde updates nog steeds goed werkte. Word hier wel pissig van.
    Dan wordt het dus waarschijnlijk tijd voor een nieuwe computer...

19. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Denk niet dat het aan de software ligt, het is je kaart.
    Heb je nog ergens een andere videokaart liggen? Dan kan je die even testen,als het probleem dan wegblijft(wat ik aanneem) kan je voor een nieuwe kaart kijken. Heb je al geprobeerd je kaart te undervolten/schoon te maken? Over welke kaart spreken we eigenlijk?

20. Shizzel

Shizzel Guest

ATi Radeon 9800. Heb voor de rest maar 1 computer in het huis, die is van mijn zusje en ga ik liever niet mee prutsen. Een neef van me heeft hier meer verstand van, dus ik zal het hem even vragen.

Maar wat wel raar is: Toen ik dus een uurtje geleden weer de strepen kreeg, deed ik system restore naar een punt voordat ik hem had opgestart, en alles was weer goed. Om te controleren herstartte ik hem zonet weer, en het probleem is weer terug. Het probleem is dus weg te halen, maar alleen maar tot je hem weer uit en aan doet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina