Ubuntu (en andere linux-distro's)

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kevf, 13 okt 2007.

  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    @ IWFH Welke grafische kaart gebruik je ?
     
  2. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ligt er volledig aan. veel games draaien op linux al dan niet native of via programmas als wine.. Er zijn genoeg mogelijkheden, en de meeste games die ik speel zijn cross platform. Er zijn genoeg leuke games voor linux, met zeer goeie gameplay, en ook niet al te beroerde graphics.. Het is net wat je wil. en je kan altijd dual boot draaien.
     
  3. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet precies, iets van Intel.
     
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
  5. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    ok thnx :). Ik heb nu 1 hardeschijf van 250 gb in mijn pc zitten. Moet ik nu dan nog een hardeschijf hebben om 2 operations systems te laten draaien of is dat niet nodig ? En draait linux snel genoeg op de volgende systeemeisen:

    AMD X2 5000+
    2gb intern geheugen
    250gb Harddisk
    ATI x1300 pro

    Alvast bedankt ! :)
     
  6. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Nee je moet je hardeschijf opdelen in partities.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ubuntu heeft alleen een partitie nodig van minimaal een paar gig en 128mb ram :+
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    goed nieuws voor de Ati gebruikers:

     
  9. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574

    Ow ok en die partities kan je maken op 1 Harde schijf ?
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Partities maken op je schijf is niet meer dan het opdelen van je harde schijf. Dus ja dat kan ;)
     
  11. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    nais
     
  12. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Mijn zus heeft een:

    AMD 64 ahtlon 3500+
    512 mb ram
    160gb HD

    en ik een:

    AMD X2 5000+
    2gb ram
    250gb HD


    Welke iso moet ik nemen en mijn zus om linux draaiend te krijgen op onze computer. We willen wel ff proberen hoe het is. Ik heb ooit eens de AMD 64 op mijn computer gebruikt maar dat zag hij niet :confused:. Kom dat door dual core??
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Wil zelf ook eens Linux uitproberen, maar af en toe weet ik echt niet meer welke distru ik moet nemen.
    Nu met het nieuws van Ubutunu 7.10 ben ik daar aan gaan denken, maar twijfel ik weer tussen Ubuntu en Kubuntu.
    Verschil Ubuntu en Kubuntu is volgens mij voornamelijk de gfx engine. Een heeft veel weg van en wordt gebruikt door Windows, ander door OSX (als ik me niet vergis).
    Is meer als 2de OS op mijn PC om wat met Linux te spelen.
    Belangrijkste is dat ik geen nerd ben die alles tekstueel in terminal oid wil doen.
     
  14. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Meh, ben aan het proberen geslagen, maar het wil niet echt werken.

    Heb 2 aparte partities gemaakt voor Linux: 25gb in Linux ext 3 en 8gb als Linux Swap.

    Ubuntu 7.10 gedownload (64-bit versie), op een CD'tje gesmeten en geboot vanaf de CD-rom. Nothing happens; ik krijg een zwart scherm en 10 minuten later blijkt het nog steeds hetzelfde te zijn.

    Zou het liggen aan de 64-bit versie? Nu ik het zo bedenk had ik natuurlijk ook de 32-bit kunnen pakken en zou ik daar verder niks van merken. Is dat de oplossing?
     
  15. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    @ janter en pim. Pak gewoon de 32 bit versie, daar is verreweg de meeste support voor en de minste problemen mee. 64 bit architectuur is imo nog lang niet waar het moet zijn , en al helemaal softwarematig niet. 32 bit is by far het makkelijkst.. Om te instaleren , en om software voor te krijgen..

    @ [2k] aan wat terminal werk ontkom je meestal niet, het werkt trouwens verreweg het makkelijkste en met simpel copy paste werk van how to's en het ubuntu forum is het het werk ook niet. Maar het hoeft natuurlijk niet
    Inzowel ubuntu als kubuntu heb je namelijk gewoon ook een gui (graphical user interface) ik zou persoonlijk gaan voor ubuntu.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2007
  16. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Ik ben nu voor mijn computer en mijn zusse computer linux via deze link aan het downloaden :) : http://www.ubuntu.com/getubuntu/download

    Heb deze aangeklikt:

    Ubuntu 7.10 - Supported to 2009 (destkop edition)

    Standard personal computer (x86 architecture, PentiumTM, CeleronTM, AthlonTM, SempronTM) (What type of computer do you have?)

    Netherlands BIT B.V. Europe


    Is deze dan goed genoeg (zie specs paar posts boven :) )
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2007
  17. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
  18. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Dank U mijnheer ;)

    Downloading + Installing.
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben van Ubuntu af :+

    Werd gek van de draadloze problemen en kwam via google op pclinuxos, walgelijke naam, heerlijk os! Alles stond er met een paar minuten op en ik type dit vanuit linux!

    @ Pim: 8 gig voor een swap is veeeeeel en veeeeeel te veel, 2x je ram met ongeveer de max van 1 gig is een beetje de regel.
     
  20. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    nub :+ (zou ook af stappen van ubuntu en opzoek gaan naar iets wat wel werkt hoor) Zonde.. Heb pclinuxos ook gezien, opzich leuk project maar weer net iets te dumbed down of ligt dat aan mij
     

Deel Deze Pagina