Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mijn excuses dan, ik bekijk het uiteraard vanuit mijn perspectief. Andere tip dan: als je redelijk goedkoop en redelijk goed van 5.1 wilt genieten kan je voor 150,- uit zijn (tweedehands). Spaar verder voor een sony 5.1 receiver (te krijgen voor 70-90 euro) en schaf een surround setje aan voor 80,-. :thumbs:

2. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Voorlopig houd ik het bij een Logitech Z-3e. Even als tussenstation, want er komt over 4 maanden een Logitech Z-2300 (_O_), dan is me verjaardag. Allebei 2.1's. De Z-2300 is zeg maar een Z-5500 maar dan in 2.1. Ze zijn allebei THX-gecertificeerd en dat spreekt me aan.

3. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    THX zegt niet alles. Leuk speakers die THX gecertificeerd zijn en dan? THX is in veel gevallen gewoon overschat. Het is een verkoop truc.

4. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Oke bedankt voor het advies. Maar ik weet van de X530 en de Z5500 hoe goed ze klinken, en van de 2.1'tjes van Logitech hoor ik ook veel goede dingen.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Versterker is binnen en het is idd niet de nieuwste versterker, maar zeer netjes onderhouden en ziet er strak uit. Heb nu van mijn oude jbl 5.1 set een 2.1 set gemaakt en dat klinkt (goh) niet mega, maar het haalt uit de boxen wat er in zit. Nu wachten op de volgende loonsperiode voor de mordaunt-short speakers :+

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    In de traditie van dit topic: foto's!! :+

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heb de oplaadbare batterijen van mijn fototoestel in de thermostaat zitten en die ga ik er bij deze temperaturen dus niet uithalen :+

Morgen zal ik even wat pics plaatsen ;)

8. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, eerst was ik nog zeker dat ik een Z-5500 zou gaan halen. Alleen heb ik nu die Teufel setjes gezien en dat ziet er ook erg goed uit moet ik zeggen. Met name de:
    -Teufel Concept E Magnum Digital
    -Teufel Concept F

Alleen heb ik er nog een paar vraagjes over en ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden aangezien mijn duits niet super is :p
    -Kan de Bass bij deze setjes net zo hard als bij de Z-5500 en is dat zelf ook te regelen? Ik denk zelfs dat de bass nog harder is aangezien de sub 300W is en bij de Z-5500 288W.
    -Zijn ze THX gecertificeerd? (geen idee wat het is, maar ik heb zo het idee dat dat bij elk goed setje zit)
    -Wat kan het apparaat nou eigenlijk allemaal decoden?
    -Is de handleiding ook in het engels xD?

Ik had dit het liefste op het tweakers forum gevraagt aangezien daar een uitgebreide thread van Teufel is alleen weet ik bij god niet hoe ik me daar zou moeten registreren.

Laatst bewerkt: 25 okt 2007
  9. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    - Fuck de W. Let er maar niet op. Niemand die z'n sub btw zo hoog gaat zetten! Verschil tussen 288W en 300W zal je nooit uit proberen denk ik.
    - Zit niet bij elk goed setje. Ook aan THX moet je schijt hebben.

10. shiffrin

shiffrin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen geluid meer

hallo ik ben al 5 weken bezig word er nu gek van hier is mijn probleem.
    zodra ik mijn xbox op tv zet krijg ik geluid op mijn tv en niet via optische output en als ik hem op de hd switch zet heb ik geen geluid bij allebei zit al 2 x een nieuw moederboord in dus lijkt me sterk dat het daar aan ligt krijg ook geen optisch signaal heb net een nieuwe av hd cable aangesloten nog steeds hetzelfde wie kan me helpen

11. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    Vraagje: Zijn deze aan te raden: Logitech R20. Ik zie ze niet op de Logitech site staan dus ze zullen niet meer zo nieuw zijn. Maar wel erg goedkoop.

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    hallo ik ben al mijn halve leven bezig word er nu gek van hier is mijn probleem waar zitten de punten en kommas

Leg eens duidelijk uit? Hoe heb je je tv aangesloten? Hoe heb je je geluid aangesloten? Wat heb je voor geluid? Startpost gelezen? VFFAQ gelezen?

Damn...

Ik zou ze niet aanraden :9

Tenzij je echt broke bent en een serieuze behoefte hebt aan speakers. Ik heb laatst met mijn zusje naar dit soort speakerstjes geluisterd, maar het is echt flutspul. Die zogenaamde subwoofer is net zo groot als mijn satelietje...en daar zou bass uit moeten komen, haha. Mijn zusje is verstandig geweest en heeft een Logitech Z4i gekocht (i is de witte iPod versie), en daar komt best een aardig geluidje uit zetten voor die prijs :eek:

Niet dat je die gelijk moet nemen, maar kijk gewoon is wat verder dan kieskeurig en gare reviews en ga gewoon in luisteren bij de MediaMarkt ofzo. Daar staan veel van die setjes luisterbaar opgesteld.

--------------

Dat geldt trouwens ook weer voor de laatste flood aan posts over 'is dit setje goed?', 'is dit een goede keuze?', 'is het verstandig om deze te kopen?'. Zoals uitgebreid is de VFFAQ staat in de startpost: Wij weten dat niet! tenzij het een heel bekend setje (Z5400 bv) is of een apparaat in het wat hogere segment (receivers, speakers, etc). Dus...research before you post potjandoriedriedubbeltjes.

En leg je probleem duidelijk uit. Incl hoofletters, punten en komma's ;)

Laatst bewerkt: 25 okt 2007
  13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Oeioeioei, was hard aan het sparen voor beamer maar door brommeronderhoud enzo werd het in 1 klap uitgesteld, nu ben ik weer opnieuw begonnen maar nu staat er een BK Monolith op HTforum :D Kzou voor mn SVS nog wel 350 euro moeten krijgen, betekend 250 euro bijleggen denk ik. Dat heb ik wel, maar of het t waard is om de beamer drvoor uit te stellen.... lastig.

14. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    IDIOOT. Jij halve gare. Haha. Pim zeg nou zelf, je hebt meer aan groot beeld dan aan "ander" laag. Jou laag is gewoon goed. In jou ruimte komt je sub goed tot zijn recht. Ga gewoon sparen voor een beamer. Er staat op HTforum nu ook een mooie Epson TW-10. Is dan wel geen hd, maar voor 300 euro met 200 lampuren, een mooie deal. Gooi je het op 250 euro. Mooie deal, mooie beamer. Je moet niet uit het niets naar een hd beamer gaan. Denk dat dit uitermate betaalbaar is joh.

Mvg Marc;)

15. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik deel hetzelfde advies! Alleen zou ik niet voor zo'n TW-10 gaan. Gewoon een TW-600/700 nemen, daar heb je meer aan!

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zeker wel naar een hd beamer, wat moet je anders met een hd console? Met een niet hd beeld zie je alleen maar nog groter hoe het beeld tekort schiet :+

17. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Weet ik, maar ken pim persoonlijk vandaar de reactie. Ik weet best dat hij hetbeste eerst aan het beeld kan werken. Ik betwijfel ook of de monolith een daadwerkelijke verbetering is. En vrees ook dat de Monolith een impulsive aankoop zal zijn. Die SVS die je hebt staan gast, die heeft al een nieuw waarde van 700 euro... Ik ben van mening dat de botleneck van je setup nu echt zit in het beeld. Ook al heb ik je nieuwe tv nog niet kunnen bekijken, maja, was druk met tentames he;). Spaar gewoon 700-900 euro voor beamer scherm en kabel zooi. Denk dat je je dan in een prima klasse bevindt. Ik heb besloten de dvd speler voorlopig uit te stellen en waarschijnlijk door te sparen voor een PS3. Waarom? Scaled ook DVD's naar 720P, toch ook de mogelijkheid van Blu ray films en een leuke console erbij.

MVG Marc

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Sja, je hebt wel gelijk denk ik. Daarbij is zo'n TW-10 idd best leuk maar toch zonde, dan blijf je met het HD gemis. Ik spaar wel lekker door voor beamer, de monolith komt nog wel is een keertje.

19. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een verstandige mensen toch in deze thread :b:

Bij mij weinig spannends qua upgrades de laatste tijd. Motorrijlessen en vooral de motorspullen zijn aardig prijzig :emo:

Er zit wel een upgrade aan te komen binnen aanzienlijke tijd, misschien wel de beste upgrade die ik op dit moment kan hebben: een eigen kamer in Delft _O_

Voor de rest geniet ik nog altijd, elke keer weer van mijn huidige set. Ik ben er echt heel erg tevreden mee, zowel qua sound, image en aesthetically.

Laatst bewerkt: 26 okt 2007
  20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Gisteren gebabbeld met mijn directeur die vroegah (;)) bij een gerenomeerd audiobedrijf in Engeland heeft gewerkt. Hij raadde me aan om als center exact dezelfde box te nemen als de vier andere die ik heb (4x b&w dm110i) en die op zijn kant te leggen. Zo zou ik elke vorm van onbalans voorkomen. Meningen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina