Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Ik vind het aanbod van de Wii momenteel ook nog erg mager. Sterker nog, ik denk dat op een gegeven moment het nieuwtje er wel zo'n beetje af is. Ik merk om mij heen dat de mensen blindelings voor een Wii gaan vanwege de aparte besturing en de fun factor, verder kijkt men niet.

Voor mij persoonlijk is de Wii dikke lol op een avond met wat vrienden en wat biertjes maar daar blijft het ook wel bij. Het meest irritante aan de Wii is nog wel dat de besturing zo hopeloos onnauwkeurig is.

In Japan is trouwens de rek er al totaal uit wat betreft de verkoopcijfers, die kakken elke week verder in maar dat kan ook komen door het magere aanbod. Het nieuwtje is er in ieder geval wel af.

2. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee bij de 360 kan je zeggen alweer een gehypte shooter.

3. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook voor een groot deel de charme van de Wii, als vrienden bij mij langskomen willen ze of op de Wii of Singstar..

Als er iets is op de 360 wat ik erg mis, zijn het wel leuke games die je met meerdere mensen thuis kan spelen.

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Prima verhaal, weinig op aan te vullen. Mijn Wii staat sinds dat ik Zelda in januari uitgespeeld heb, dikke lagen stof te happen. Het gamesaanbod is gewoon echt dramatisch op de Wii, nog veel erger dan op de GC. Het merendeel wat ik de winkel ligt zijn non-games of bagger games. Met 2 a 3 toppers per jaar red je het niet. Als er nou nog een aantal redelijk tot goede games zijn, dan kom je er nog mee weg, maar ook dit is bij de Wii niet het geval. Voor mij is het nieuwtje er al een ruime tijd af. Met de besturing die inderdaad heel vaak onnauwkeurig is, word te weinig gedaan. De dingen die emee worden gedaan zijn te standaard, niet boeiend, niet vernieuwd en niet nodig.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Voor mij zijn er iig twee verliezers:

Wii: daar komt echt niks op uit en na 5 minuten spelen zwaar teleurgesteld in de graphics en in het zwaaien met de wiimote (zelf niet gekocht trouwens)

360: alweer stuk! Deze keer krijg ik er een pakket slechte service als extra bonus bij. resultaat: exit 360 als ie terugkomt. Ik wil zorgeloos kunnen gamen

Dus iaw: de ps3 moet het voor mij maar gaan doen. Ik trek me niks aan van het feit dat er wat minder games op komen, het zijn er iig meeeeer dan zat waar ik me uitstekend kan vermaken (half life, darkness, cod4, ac, ratchet, heavenly sword, dmc, ratchet en zo nog wel wat). Verder genieten van de bluray speler want de videotheek hier verhuurt ze al. Spelen met linux is een leuk extraatje. Verder wil ik gewoon errorloos en stil kunnen gamen! :+

edit: Heb echt een bizar scherpe deal lopen mbt een ps3 met een jongen hier uit de buurt en misschien morgen al een ps3 :D

Laatst bewerkt: 24 okt 2007
  6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Post dit ook even hier, aangezien ik dit echt een waanzinnige feature vind! :)

7. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Metroid 3 had wel iets meer hype mogen ontvangen van Nintendo... De verkopen van zo'n topshooter vind ik erg laag...

Dus: "Beter gehypte shooters die hun hype waarmaken dan een goede shooter zonder hype en slechte verkopen" ;)

Yep, voor de eerste keer jaloers op de PS 3 bezitters :thumbs:

8. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb het al vaker gezegd, ben echt bang dat de PS3 dit op de lange termijn gewoon gaat winnen. Betrouwbaarder en een gevarieerder aanbod.

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Sja, dat jij dat denkt is leuk maar op dit moment laten de verkoopcijfers toch echt iets anders zien...
    Wat is op de lange termijn?? 3 jaar? 4 jaar? 10 jaar.....???

Prijs zal bepalen wie er gaat winnen. Nu is de PS 3 op zn goedkoopst nog €400,-
    De 360 is nu te koop voor €270,- Die prijs is meer te doen voor "impuls" aankopen en zeker met de line-up die er nog te wachten staat....

De PS 3 zal dus ruim 10 miljoen in moeten lopen en na de kerst denk ik dat dit er nog veel meer zullen zijn....
    Iedere retailer zou de 360 meer in het zonnetje zetten dan de PS 3 of Wii... Waarom??
    De 360 heeft het grootste games aanbod en juist dáár verdienen de retailers de centen :)

De PS 3 is misschien betrouwbaarder maar dat ie een gevarieerder aanbod heeft is natuurlijk onzin... De 360 heeft én de meeste games met juist het meest gevarieerde aanbod ;)

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    *Heeft Metroid Prime 3 :)

Heb er al zeker een uurtje in zitten en ik vind het een erg coole game

Graphics zijn niet heel speciaal, maarja... het is ook de Wii. Het is wel iets meer dan Gamecube kwaliteit.

Controls zijn geweldig. Het is wat wennen, maar het speelt erg lekker.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik had van de grootste nintendofan van dit forum icm de nieuwe metroids een iets enthousiastere reactie verwacht ;)

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Er is in het eerste uur in de game nog niet echt veel gebeurd, dus kan ik daar niet superenthousiast over zijn :+

De Grapple Beam is trouwens wel geweldig _O_ Gooien door de nunchuck naar voren te zwaaien en dan schilden etc van vijanden aftrekken door het naar achteren te trekken.

Deze game maakt het beste gebruik van de Wiimote tot nu toe, op de minigame games na. (en nu niet van die grapjes dat er alleen maar minigames zijn :+).

Het is alleen niet meer het "Wow, dit is echt een van de coolste games ooit" moment dat je bij deel 1 had. Het is meer het "Finish the fight" gevoel, zoals bij Halo 3 ;)

13. jenamu6

jenamu6 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop dat het bij die vergelijking blijft?

Metroid is vast geweldig, maar ik moet eerst Phantom hour glass uitspelen, gewedlig wat ze met de DS hebben gedaan in die game.

14. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    maar wie heeft er zoveel geld voor over om wat beter geluid te hebben voor het gamen ? zelf zit ik te denken aan een van de duurdere 5,1 speakersetjes van logitech waar je niet alleen je game console op kan zetten.

maar ik bedoelde met mijn vorige berichtje meer dat ik mij niet druk maak als spel ontwikkelaars de muziek moeten comprimeren om het hele spel op de dvdrom te krijgen dat ik mij daar niet zo druk om maak. de muziek die ik beluister om echt te genieten moet wel goed zijn, en aangezien ik meer in mijn auto zit om rustig te luisteren dan thuis (ik kijk liever film, of speel een game, of maak muziek op mijn keyboard workstation), dus heb ik voor thuis niet zo'n uberset nodig. en trouwens, zo verkeerd klinkt mijn huidige stereo niet hoor :D

15. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Een aantal van de huidige PS3 games ondersteunen ongecomprimeerd geluid, Warhawk bijvoorbeeld. Ik heb in het begin wel eens zitten switchen tussen Dolby Digital en LPCM, en je hoort inderdaad verschil. LPCM bevat meer detail, klinkt zuiverder en dynamischer. Maar goed, als je het nooit hebt gehoord zal je het ook niet missen hoor. Een goed gemasterde DD/DTS soundtrack kan overigens net zo goed klinken als het moet. :)

16. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Persoonlijk ben ik Xbox-fan. Heb wel een PS1 gehad, maar het game-aanbod van de xdoos spreekt me meer aan.
    Wel moet ik toegeven dat (zeker nu de prijs is verlaagd) de PS3 een voordeel heeft met hun gratis online-dienst! Heb alleen geen idee of die ook goed onderhouden wordt....

17. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    PSN word prima onderhouden en werkt ook prima. Alleen Warhawk had in het begin wat problemen met servers, maar die problemen zijn niet opgelost.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is een misvatting van mensen dat dit heel duur moet zijn. Je hebt een zeer mooie set voor in totaal 300-400 euro 2ehands. Die van mij koste in totaal zelfs maar 290 :+

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb je je PS3 al Kevf? :)

20. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Valt mee hoor ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.