Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik zei toch dat je daar op moest wachten :). Zelfs als die benches niet echt zijn, de prestatie zal sowieso rond die van een GTS 640MB liggen en dan te bedenken dat je die GT voor "maar" ongeveer €250 kan kopen :). Ach ja, zo gaat de 8-reeks glorieus ten onder (in Q1 2008 komt waarschijnlijk de opvolger).

Naar het schijnt is de Radeon X3870 (RV670 XT) niet zo goed als de 8800 GT, maar daar tegenover zal die ook wel goedkoper worden dan de 8800 GT.

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Hier trouwens de bron: http://topic.expreview.com/2007-10-23/1193114539d6255.html

Lijkt dus wel op een echte review ;)

3. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heb die review al een paar uur geleden gechecked ;) en zoals te verwachten ziet de kaart van eVGA er weeral super strak uit :9.

Maar het zal wachten worden tot 29 oktober voor betrouwbare benches.

Laatst bewerkt: 23 okt 2007
  4. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    De nieuwe ATI's krijgen alweer een nummer uit de 3XXX-reeks, ik ben benieuwd wat voor prestaties die zullen gaan leveren.

5. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dan heb je ook nog de X3850 welk gebaseerd is op de RV670 Pro en dus minder goed is als de RV670 XT/X3870 (vandaar ook het iets lagere nummer) ;).

Oh ja, de X38x0 zal naar het schijnt ook DX10.1 ondersteunen daar waar de 8800 GT "slechts" de gewone DX10 zal ondersteunen.

6. x-daan-x

x-daan-x xbox gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi mensen,

Ik heb even een vraagje voor de computer kenners onder ons. Zelf ben ik al een tijdje opzoek naar een goede game pc. Ik heb ongeveer een marge van 1000-1250 euro. Graag zou ik van jullie willen horen voor welke pc ik het beste kan gaan.

Daarnaast zou ik het liefste in termijnen betalen, weten jullie bij elke winkel ik dan het best terrecht kan.

Alvast bedankt

Groetjes Daan

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Er is niet echt een standaard pc die aan te raden valt. Je zal er eentje door een (internet)winkel samen moeten laten stellen. Ik heb dit bijvoorbeeld bij www.komplett.nl laten doen.

Ik zou je iig nog even aanraden te wachten tot November, want dan komen er weer een aantal nieuwe videokaarten aan.

8. x-daan-x

x-daan-x xbox gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Oké, ik zal die site een checken.

Bedankt voor je reply.

9. Nickromancer

Nickromancer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil graag wat games lan spelen met de computer op de studeerkamer. Alleen vind ik hem net wat te traag. Dus ik dacht ik overclock hem een stukkie zodat ie het beter doet.
    Maar Hij overclockt echt als een krent. Het is een e6300 met een p5vd2-mx/ p5v-vm dh moederbord. Als ik het internet mag geloven kan een e6300 wel aardig overclockt worden. Denken jullie als ik een ander moederbord koop dat ik dan een stuk verder kom? Ik zat te denken aan een ga-965p-s3, die is niet al te duur maar is wel een aardig ding lijkt me zo.

Wat denken jullie er over?

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Overclocken heeft ook te maken met het geheugen... vooral bij Intel aangezien daar het geheugen automatisch mee verhoogt naargelang je de FSB verhoogt.

En hoe bedoel je traag? Op gewoon dagelijks werken en wat gamen ga je overclocken niet zo hard voelen hoor.

11. Nickromancer

Nickromancer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn eigen pc ook overclockt en dat was me erg goed bevallen daarom wou ik het ook bij die andere doen, met games kan het zo 10 frames schelen :thumbs:

En over dat geheugen, welk geheugen bedoel je eigenlijk :eek:?

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dan oftewel speel jij op lage resoluties of je speelt veel CPU gevoelige games (rts'en, source-engine games) of je hebt je CPU serieus ge'oced.

Ik heb het over het RAM-geheugen. Met bv. pc6400 geheugen zit je veel veiliger dan met bv. pc4200 geheugen.

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Wow, er zijn nu al een paar maar betrouwbare reviews opgedoken van de 8800 GT en als die waar zijn :eek:. De performance ligt niet rond die van de 8800 GTS zoals eerder gedacht, maar blijkbaar wel rond die van de 8800 GTX. Alleen bij de hoge resoluties (1920 of hoger) scoort de GTX (iets) beter. Maar voor de lagere resoluties lijkt het dus een killer kaartje \o/.

Elite Bastards

VR-Zone
    Tomshardware
    Guru3D
    Firingsquad
    Anantech

Ik ga zeker nog tot december wachten zo dat ik zie wat Ati nog in petto heeft, of die nieuwe 8800 GTS er nu door komt en wanneer de echte nieuwe reeks uit komt. Moest die nieuwe reeks echt in Q1 2008 uit komen schaf ik me een eVGA 8800 GT aan en gebruik dan het step-up programma :+.

Laatst bewerkt: 29 okt 2007
  14. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Maar dan heb je geen DX10.1.

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Voor die prijs en die performance wil ik dat minscuul updateje gerust achter wegen laten hoor. Maar ben benieuwd hoe Ati het er gaat afbrengen met de RV670.

16. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Van de RV670 moet je geen wonderen verwachten. Deze zal iets boven de HD2900XT presteren, met meer functies/kleine veranderingen. De 'V' staat voor een verandering, maar neit voor een verbetering :). De R670 zou wél beter meoten zijn. Hoewel ik blijf hopen.

17. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    De RV670 zou wel weer goedkoper wezen dan de 8800GT.

18. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Maar ook minder goed presteren.

@Eman: De R670 zijn gewoon twee RV670's op 1 PCB.

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Is er nou al bekend wanneer de 8800GT in de winkels komt te liggen?

20. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Deze week normaal gezien (en normaal vandaag of morgen zelfs).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina