Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    zo dat is niet verkeerd 30 uur! Die demo? Waar is dat ongeveer in het spel?
     
  2. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand enig idee hoe ik de Soul Shard in Basement Level 8 van de Mysterious Union kan vinden ? O-)
     
  3. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Demo is het gebied uit het begin van het spel , alleen in de demo speel je met 3 characters en in het echte spel slechts met 1
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik was aardig verast door die demo.

    Had eerlijk gezegt nog nooit van de game gehoord.
    Ik speel wel eens RPGs maar zijn meestal Final Fantasy games.

    Dit zag er erg goed uit, en speelt ook nog eens erg goed.
    Dit bevalt me beter dan Blue Dragon.

    Deze ga ik in de toekomst wel halen. Helaas niet nu, want centjes zijn nu even op na de aanschaf van een nieuwe TV, en Mass Effect wil ik ook nog....
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Net bij Forte City aangekomen... of hoe die stad ook alweer heet. Ik vond de Hanon hills erg mooi er uit zien... je rent dan met je mannetje over die golvende heuvels en langzaam maar zeker zie je de stad dichterbij komen. Erg ruig. Alleen jammer dat je niet het gras op kunt rennen... maar goed. Punt van kritiek blijft dat het spel te gemakkelijk is. Misschien toch maar eens slappere partyleden uitzoeken. ;)
     
  6. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik persoonlijk nogal raar, zo'n verschil in uren terwijl het spel erg lineair is en iedereen zijn uren dus vrij dicht bij elkaar zouden moeten liggen omdat iedereen bijna exact hetzelfde speelt.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Wat is trouwens jullie favourite party? Ik vermaak me op dit moment aardig met Jazz, Falsetto en Viola. Drie echte killers en Viola's Healing Arrow geneest iedeen, waar ze ook staan in het veld. :thumbs:

    EDIT: Trouwens... vergeet mijn eerdere twijfels. Ben weer helemaal positief over het spel nou de tegenstanders ook flinke damage beginnen te doen. En Jazzes team is wat dat betreft ook wat "duisterder" dan de zoete characters waar je mee begint. Net waar ik naar op zoek was. ;) Heb alleen volgens mij een item in de traiding chain overgeslagen. Ik loop nog steeds met speed shoes rond en weet niet bij wie ik die moet afgeven... laat staan of ik dat nog kan (gezien het feit dat ik nou ergens in een moeras zit).
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2007
  8. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn team bestaat nu ( ik ben in de laatste Chapter ) uit: Jazz, Viola en Allegretto.

    Eerder had ik Salsa i.p.v Allegretto maar Salsa heeft volgens mij niet zo veel defence.
     
  9. Baardaap

    Baardaap Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu dat ik een tijd met Eternal sonata heb gespeeld moet me van het hart dat het spel me zwaar tegenvalt.

    Waarom?

    Het is érg lineair, je kunt niet kiezen wat je doet maar MOET een bepaalde route volgen en daar alle monstertjes verslaan anders maak je geen kans tegen de 'bazen'.

    Misschien wordt het verderop beter maar voorlopig vind ik het dus niet echt leuk meer :mad: iets als BLUE DRAGON is wat dat betreft dan beter (ook wel een beetje lineair maar niet zo héél erg).
     
  10. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik zou zelfs zeggend dat het ook helemaal geen RPG is. Je kunt namelijk helemaal niets roleplayen, je volgt gewoon een verhaal met wat gevechten tussendoor. Wat mij betreft maakt dat het eerder een adventure.
     
  11. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, wat zijn dan de Final Fantasy games en al die andere japanse rpg series voor jou dan...?

    zo lineair als maar kan, turn based etc. je mag van geluk spreken dat je in deze game 'innovatieve' combat hebt.
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Jullie moeten allebei geen JRPGs meer spelen. Blue Dragon maakt zich daar net zo hard schuldig aan als Eternal Sonata.

    @Baardaap: Dat dit spel erg liniair is is vaak genoeg voor gewaarschuwd, dus je wist wat je in huis haalde. Ik vind het zelf ook jammer, maar aan de andere kant ook weer niet erg. BD is in principe ook liniair, alleen merk je dat minder omdat de gebieden waarin je rondloopt wat groter zijn. Ik merk dat ik in ieder geval nu ES met erg veel plezier speel. Ik moet wel zeggen dat ES flink op gang moet komen, maar nu dat het geval is (jammer genoeg pas na +/- acht uur speeltijd) vind ik hem erg leuk. Ik vind het sowieso interessant om te zien wat Chopin met zijn "droom" gaat doen, maar dat ligt misschien aan mij.
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2007
  13. Sen

    Sen Active Member Hoofdredacteur

    Berichten:
    4.521
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik vind het trouwens geen slecht spel ofzo, begrijp me niet verkeerd, ik ga ook zeker verder spelen. Het hele concept rond Chopin vind ik sowieso wel leuk en origineel.

    Oja enne, ja ik vind veel Japanse adventures van dit soort geen roleplaying games. Soms zit het wat meer in een grijs gebied dan hier in Eternal Sonata het geval is. Volgens mij is serieus puzzle quest nog eerder een RPG te noemen dan dit spel.

    Nogmaals het is geen kritiekpunt, het is een constatering.
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438

    Geen nood, ik voelde me ook niet aangevallen. ES wordt vooral interessant als het wat meer qua verhaal de diepte in gaat. Ooit Fallout op de PC gespeeld? Dat is een spel waar je best lekker kunt roleplayen (en ik noem'em op omdat ie grafisch nog steeds speelbaar genoeg is).
     
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Inmiddels in chapter 4 beland. Hij gaat behoorlijk lekker hier. Op het kerkhof een superzwaard gevonden, welke Allegretto in vuur en vlam zet en tegenstanders meerdere malen tegelijk raakt. Falsetto had gloves aan die de tegenstander vertraagt... en Viola staat nog steeds van een afstandje te knallen (minstens rond de 4000 HP damage per stuk). Geen wonder dat die boss het niet lang vol hield. ;)
     
  16. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, ja Viola doet echt veel damage. Als een monster op een grote afstand is en je doet een headshot dan doet ze bij mij 50000 dmg per schot \o/.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dus headshots doen nog meer damage? Wist niet dat daarmee werd rekening gehouden in ES. Toch maar eens hoger gaan schieten dan. ;)
     
  18. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Na al jullie positieve reacties heb ik deze game toch maar gekocht. Speel de game nu ongeveer 30 min en tot nu toe vind ik 'm heerlijk easy wegspelen. Prima voor als je niet kan wachten op Assassin's Creed.
    Heb trouwens ook nog BioShock liggen. Ook nog niet uitgespeeld. :confused:
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Na al die positieve reacties in deze thread ook maar ES aangeschaft.
    Morgen waarschijnlijk in huis.

    En dat terwijl ik absoluut geen RPG-gamer ben :x
     
  20. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik eerlijk gezegd ook niet. Maar je krijgt absoluut geen spijt!
    Deze game is super. _O_

    Ben nu al meer dan 2 uur aan het spelen. O-)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina