Windows Vista

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Vallandu, 13 dec 2006.

1. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Zoiets heet een upgrade:b: Ook niet mijn keuze maar het bestaat:+

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Maar ik denk dat hij er niet veel verstand van heeft. Lukraak de dvd erin gooien en op Install rammen is niet de slimste manier.

3. justino

justino GTA IV addict

Leuk Bevonden:
    0
    Nee je hebt helemaal gelijk.
    maar ik moet dus een speciale partitie maken en daarop installeren?
    kan ik hem dan wel gewoon vanaf xp installeren?

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EDIT : Never mind.

Laatst bewerkt: 16 okt 2007
  5. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb ook een dual boot met xp en vista
    maar xp wil je niet meer opstarten, duurt echt zooooooooooooo lang
    vista werkt wel prima :b:

6. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Jezus christus, wat kunnen updates laten mislukken eigenlijk?
    Ben nu al dik een week dezelfde updates de hele dag door aan het proberen geïnstalleerd te krijgen, maar steeds mislukken ze. Ook al start ik de computer 20x achter elkaar opnieuw op via Windows Update.

Hier een shot van de geschiedenis (is dus alleen van een paar dagen, deze rits loopt door tot aan 10 oktober met dezelfde updates).

Alle programma afsluiten, virusscanner uitzetten, niks helpt.

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.726
    OK, Vista weer eens een kans gegeven en tot welke conclusie kom ik momenteel? Nog steeds volkomen kut.
    Ik geef het nog een paar dagen, maar het werkt gewoon niet goed hier. Het duurt een half uur voordat Vista is opgestart met mn Externe HD aan, als ie eindelijk is opgestart blijft mn pc nog zo'n 5 minuten doorkraken.

Anderen ook met zo'n ervaring?

en @ mikecitybike: XP start bij mij sneller op dan Vista

Laatst bewerkt: 29 okt 2007
  8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Een OS opstarten via een externe HD... dan vraag er gewoon om :+. En niet moeilijk dan dat Vista trager opstart dan XP.

Bij start Vista namelijk ook veel sneller op en wil ik niet terug naar XP gewoon al om dat dat zo lang duurt voor op te starten.

9. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    ben welliswaar niet een helemaal eerlijk vergelijk : maar de vista pc`s waar ik mee heb gewerkt voelde allemaal omslachtig. Crash gevoelig en het leek alsof er meer gefocust was op looks dan op echt gebruikersgemak. XP is in mijn ogen vele male stabieler (ik draai die naast linux) en een stuk gebruiks vriendelijker ingericht

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
    Niet via een externe HD ;) Gewoon via een partitie op mn Seagate Barracuda (niet echt de langzaamste HD's ;))

Maar als mn externe HD aanstaat bij het opstarten blijft de pc gewoon een halve minuut-minuut op zwart terwijl hij niks doet. Daarna start Vista pas echt op. En nee, het ligt niet aan de pc.

11. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Hier hetzelfde hoor, Vista gaat bij mij ook vele malen sneller dan XP. Ligt vast allemaal aan de pc waar het op geinstalleerd is dan...

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
    Dan ligt het dus echt aan de compatibiliteit met de Mybook, want aan mn pc zou het echt niet liggen ;)

Quote van iemand op tweakers:

"Zonder MyBook eraan kost de boot ongeveer 20 seconden, met MyBook meer dan 2 minuten."

En ik snap niet hoe het nou kan...

Laatst bewerkt: 29 okt 2007
  13. FFWD

FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb ook MyBook. Vertraagd idd wel iets met opstarten (zowel XP als Vista) maar geen 2 minuten bij mij...hooguit paar tellen.:)

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
    Bij XP vertraagt ie helemaal niet met opstarten, dat is juist het vreemde.

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Exact.. Same here. Tevens Opstarten + inloggen = direct werken. Niks verder meer laden wat je bij XP nog weleens ziet. Dus ik weet niet wat het probleem bij mensen is. Tja, een 500 euro pctje aanschaffen vraagt om problemen lijkt mij. Voor dat geldt heb je bijvoorbeeld ook geen Mac of iets dergelijks. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat dit een probleem van de fabrikant is, niet Microsoft.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.726
    Uhm...

Een quad-core met 2GB en XP. Hij laadt echter even snel als XP, misschien is XP zelfs iets sneller(ok, XP staat dan wel retesnel getweakt :+).

17. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nja dan weet ik natuurlijk niet wat voor shit je allemaal mee laat starten bij beide besturingsystemen maar met een simpele core 2 duo gaat het echt een stuk sneller. Zelf heb ik eigenlijk alleen een virusscanner en logitechsoftware die vanaf het begin mee draait. Wat ik soms op m'n werk zie van kutzooi dat mee draait (denk aan HP printer-, scan-, download-, mount-, antispyware/virus/suites/blaat software....) Maar goed, verschillen zijn er altijd in de computer wereld.

Ik heb iig met mijn (inmiddels) budget dual cores totaal geen problemen met Windows Vista. Of het nou draait op 1 of 2GB dat maakt eigenlijk nog geeneens zoveel uit (uiteindelijk wel met het draaien van applicaties, uiteraard). Opstarten, maar zeker ook afsluiten gaat retesnel.

Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  18. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Ok, even vraagje, ik kreeg met mijn nieuwe laptop veel voor geïnstalleerde rotzooi mee. Waaronder een googlebar die in mijn Sidebar zat. Ik heb toen de googlebar verwijderd, maar nu opent hij mijn Sidebar ook niet meer. Hij geeft dan de foutmelding dat alleen de systeembeheerder dit kan doen. Ik ben wel als administrator aangemeld, want voor de rest kan ik alles veranderen.

Tips?

19. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
  20. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Precies, een beetje jammer is dat.

Geinig, die topic starter heeft ook exact dezelfde notebook als. Bedankt Excess...

Deel Deze Pagina