Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Net de Japanse GT5 Prologue demo gedownload en gespeeld, en ik moet zeggen: het is precies zoals ik had verwacht. Exact dezelfde gameplay als GT4, mooiere graphics (ik zie nog flink wat kartels, maar dat kan ook aan de nog niet optimale instellingen van m'n HDMI-kanaal liggen, moet nog even knutselen), schitterende carmodeling _O_, in-car view rijdt eigenlijk super.

Conclusie: uiterlijk is prima, kan nog wel wat aan worden bijgeschaafd (wel echt veel mooier dan Forza 2, maar dat is amper een prestatie te noemen :+), maar de gameplay is nog steeds even statisch en de geluiden zijn nog steeds klote. De A.I. ga ik binnenkort nog wat uitvoeriger testen omdat ik nu wat anders te doen heb :+ Maargoed, het blijft Gran Turismo en ik vind het nu al weer lekker rijden, alleen heb niet het gevoel dat de minpunten al zijn weggewerkt, afgaande op deze demo.

2. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Nee klopt, MS beloofde dat 720p de "sweetspot" zou zijn en ze hadden/hebben gelijk. Ze hebben trouwens wel de mogelijkheid geboden om sommige games in 1080p te tonen ;)

Ook beloofde ze dat Xbox gamers de beste games line-up zouden krijgen en tot op heden zijn ze daar ook in geslaagd met nog meer AAA titels in aantocht. :thumbs:

3. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Nou nou, ik was in eerste instantie niet erg positief over de GT5 Prologue demo omdat alles weer hetzelfde aanvoelde, maar ik moet zeggen dat naast de grafische poetsbeurt en de geweldige in-car camera, ik ook de A.I. weldegelijk verbeterd vind! Ze beuken je niet meer kansloos van de baan af als je vroeger remt of op (deels) op hun lijn rijdt in een bocht, halen elkaar ook regelmatig in en maken (daarom) fouten. En de carmodeling ziet er gewoon prima uit. De omgeving is wel erg schraal en levenloos. Er is nog genoeg werk te verzetten (het schademodel dat ze er in gaan gooien moet ik eerst nog echt zien, want dat soort dingen heb ik ze voor eerdere delen ook horen roepen), de A.I. kan wel nog steeds beter, grafisch kan het nog stukken beter op bepaalde punten, het rijdt nog wel behoorlijk statisch, vooral als je grip verliest en ik vind de motorgeluiden nog steeds kut. Maar eigenlijk ligt er al een solide basis. En dan is dit pas een demo van een uitgebreide demo. Moet zeggen dat ik een erg positief gevoel hier aan over houd, al is het alleen omdat ik weer eens een nieuw stukje Gran Turismo op heb kunnen snuiven!

Dus Kameo, je had wel enig recht van spreken ;)

4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Potentiële AAA titels zou beter passen. ;) We moeten allemaal nog maar afwachten wat ze precies van de games maken en of ze leveren wat ze beloven of wat de pers claimed dat ze zijn. Heb op beide systemen inmiddels games meegemaakt die als AAA werden bestempeld maar het uiteindelijk niet waren. En zo hebben we ook op beide systemen games gehad die niet als AAA bestempeld werden, maar het wel waren. :)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Helemaal mee eens, helemaal het uitstellen van de ps3 is tot in het schandalige toe doorgevoerd. Echter als je kijkt naar het hier en nu zie ik gewoon twee consoles waar je goed op kan gamen. De één levert meer games op het moment, de ander meer opties en stabielere hardware. We zijn onderhand al bij deeltje twaalf maar ik weet zeker dat we kunnen concluderen dat je op beide consoles erg veel gameplezier kan hebben :thumbs:

(en nee ik neem de wii niet mee: leuke gadget, voor het hele gezin vast dikke fun, maar het is imo niet meer dan een cube met nieuwe controls)

6. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dat vind ik niet. De PS3 is momenteel niet meer dan een stof verzamelaar. En of je nou fanboy bent of niet, dat valt echt heel lastig te ontkennen. Ik heb nu MotorStorm, Resistance, Warhawk, Folklore en Heavenly Sword en dan heb je het qua PS3 echt helemaal gehad volgens mij. Okay, binnenkort dan R&C en wellicht Drake's fortune, maar ik betwijfel of die er voor gaan zorgen dat ik mijn PS3 aandoe. Die eerste 5 heb ik na een uurtje spelen toch weer weg gelegd als niet boeiend genoeg (okay MotorStorm heb ik iets langer gespeeld)

Eerst enorm uitstel en nu nog eens enorm lang wachten voor er iets echt interessants op komt. Terwijl ik op de 360 vanaf dag 1 direct enorm veel heb kunnen spelen en ben blijven spelen, nu al 2 jaar non stop (beetje time out vanwege WoW TBC). Ik denk niet dat ik de PS3 echt ga spelen tot eind 2008 en dan is hij al 2 jaar uit (niet hier, wel wereldwijd)

7. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk hoe je die PS3 games na een uurtje weg legt, maar wel claimt dat Quake 4, Gun en Kameo toppers waren op dag 1.

Vreemde smaak heb je.

8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Er waren wel meer launch games hoor :{

King Kong (persoonlijke topper)
    Kameo (persoonlijke topper)
    Need for Speed: MW
    Call of Duty 2 (persoonlijke topper)
    Gun
    Quake IV
    Perfect Dark Zero

en mss nog wel meer, maar dat weet ik niet zo uit mijn hoofd.
    Maar het zijn iig wel gelijk 3 topgames voor mij vanaf dag 1.
    (meer toppers dan op de PS3, dat is zeker 8))

9. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    PGR 3 kreeg ook best wat (online) tijd van velen ;)
    Kameo en COD2 waren voor mij (inclusief dus PGR:cool: de toppers om mee te beginnen ja :)

10. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus? Wat hebben die games met mijn punt te maken?

Het ging niet over andere launch games, maar over de opmerking van MrX over de games die ik noemde een half jaartje geleden ofzo. Als dat topgames zijn, en Resistance/Warhawk/Motorstorm slechte games...

11. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Je vergeet dat smaken nu eenmaal verschillen.;)
    En gelukkig maar!

Als hij dat vind, prima toch?

12. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De vraag is alleen: blijft die PS3 ook stof happen? Zoals het er nu naar uitziet zijn het de 2008 games die van het "najaar-2007-xbox360" caliber zijn die op de PS3 verschijnen. Games als MGS4, GT5, Killzone 2...grote games die gaan knallen. Wat zien we op de Xbox 360? Nichetitels vooral. Denk dat Fable en Banjo de grote groep gaan aanspreken, maar wat nog meer? Waar is een Halo? Waar is een Gears of War? Zeker tegen Killzone 2, die eind 2008 komt, wil ik een goeie exclusieve reden hebben dat ik mn Xbox 360 in huis hou.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

We hebben het over als je nu een ps3 aanschaft he? Daar komt dan Half Life, Darkness, Assassin's Creed, CoD4, Conan, Eye of Judgement sowieso al bij op en dan heb ik me nog geeneens verdiept in de games die uit zijn op de ps3, maar die ik en passant heb meegekregen. Knappe jongen als je die allemaal al
    uitgespeeld hebt.

Ik snap best dat je een 360 fan bent, kan ook niet anders en ook ik neig naar de 360 qua software. Maar feit is wel dat die stofzuiger WEER stuk is, ik hem maar niet terugkrijg en nu dus helemaal NIET game. Dan maar een ps3 met iets minder games (welk verschil steeds kleiner wordt) en een optie voor linux en een bluray speler. Zin in :thumbs:

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    De launch line-up van de PS3 was niet zo dramatisch als sommige mensen doen vermoeden. Heb voor mij persoonlijk even de leuke/toffe/goede launchgames aangegeven:

Resistance: Fall of Man (Sony)
    MotorStorm (Sony)
    Genji: Days of the Blade (Sony)
    Formula One Championship Edition (Sony)
    Ridge Racer 7 (Sony)
    Call of Duty 3 (Activision)
    Marvel: Ultimate Alliance (Activision)
    Tony Hawk's Project 8 (Activision)
    Gundam: Target in Sight (Namco Bandai)
    Full Auto 2: Battle Lines (SEGA)
    Sonic the Hedgehog (SEGA)
    Virtua Fighter 5 (SEGA)
    Virtua Tennis 3 (SEGA)
    World Snooker Championship 2007 (SEGA)
    NHL 2K7 (2K Sports)
    Blazing Angels: Squadrons of WWII (Ubisoft)
    Enchanted Arms (Ubisoft)
    Def Jam: Icon (EA)
    Fight Night Round 3 (EA)
    NBA Street Homecourt (EA)
    Need For Speed Carbon (EA)
    The Godfather: The Don's Edition (EA)
    Tiger Woods PGA Tour 2007 (EA)
    Tekken: Dark Resurrection (PlayStation Network, GBP 6.99)
    Blast Factor (PlayStation Network, GBP 3.49)
    Lemmings (PlayStation Network, GBP 3.49)
    Gran Turismo HD Concept (PlayStation Network, Free.)

De 360 launchgames voor mij persoonlijk waren: PGR3, COD2, Condemned en Kameo.

15. Gollem

Gollem Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de Ps3 60Gb+motorstorm voor 399 zien staan bij MM in alphen a/d rijn.

16. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ach, ik weet zeker dat zowel sony, nintendo en microsoft niks te klagen hebben. voor ieder van de 3 consoles zijn er zat fan's te vinden, en de casual gamer gaat volgens mij meer af op het spellen aanbod, of koopt de console die zijn vrienden ook hebben, zodat ze samen kunnen spelen. zo is dat bij mij in ieder geval wel gegaan.

een neef kwam met zijn pas aangeschafte xbox 360 bij mij gamen, en toen ik zag hoe makkelijk dat online gamen kon worden ingesteld, en hoe simpel je iemand uitnodigt voor een spel, toen was ik al over de streep getrokken. was dit een playstation 3 geweest, dan had ik nu op een playstation 3 gespeeld, en had de xbox 360 er pas veel later in gekomen.

trouwens, ik heb zo een vreemd voorgevoel dat die prologue van gt5 meer een zoethoudertje is, zodat sony vrolijk verder kan werken aan het volledig product. dat was in ieder geval wel zo met gt4, want daar was ook een prologue van.

trouwens, van forza is dit pas deel 2, en als bijvoorbeeld er ooit ook een deel 5 van zou komen, en de AI was nog steeds net zo dom, dan zou ik net zo reageren als dat ik nu op de (vorlopige) gt5 demo doe. mooiere graphics zijn leuk, en een super bestuuring nog leuker, maar de onbalans zit hem bij meerdere spellen meer in hoe die computer gasten jou gewoon niet zien op de baan. sommige AI proberen je wel te blocken als je probeert te passeren, maar als jij al voor meer dan 50% voorbij de ander ben, dan mag hij niet meer de deur dicht gooien (ofterwel de bocht induiken om jou zo van de baan te beuken). probeer het maar eens uit op een kartbaan, zo rijden als de AI in race spellen dat doen. wedden dat je dan een zwarte vlag krijgt ? (ofterwel kan je de baan af, en naar huis, hoe kort je ook pas in die kart zit.....)

17. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Dat is toch geen geheim? Het is gewoon een voorproefje. Uitmelkerij van de eerste orde...

En de A.I. van Forza 2 is ook niet echt je van het :x

Prima, maar dan moet hij niet z'n mening als feit profileren.

'De PS3 is momenteel niet meer dan een stof verzamelaar. En of je nou fanboy bent of niet, dat valt echt heel lastig te ontkennen.'

Dat soort opmerkingen dus.

Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  18. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmmm, Fable 2, Alan Wake, Ninja Gaiden 2, Lost Oddesey, GTA IV (de full version!), Halo Wars, Splinter Cell Conviction, Too Human en wellicht hebben we nog wel een GoW verrassing in 2008 :)

Van dit rijtje ga ik er zeker 5 spelen, terwijl op de PS3 mij eigenlijk enkel Killzone 2 boeit (ik speel geen race games en ook geen stealthgames) en uiteraard WipeOut (ok, ok, toch een racegames, maar wel een heel andere dan normale racegames). FF XIII wil ik ook heel graag spelen, maar die verwacht ik niet in 2008. Voor de rest (ik heb naar het rijtje van Boss gekeken) zit er (nog) geen games tussen die mij overhalen naar de PS3. Wellicht dit jaar nog Haze.

Ik heb nooit gezegd dat die 3 titels toppers zijn. Kameo heb ik niet uitgespeeld, want boeide me te weinig. Heb ik wel langer dan een uurtje gespeeld, uurtje of 10 of zo. Gun en Quake IV heb ik inderdaad uitgespeeld en vind ik beide ook beduidend beter dan Resistance, waar ik gewoon echt geen reet aan vind. Te saai, eentonig, te veel zaken kloppen, althans voor mij, niet. Zo heb ik echt een pesthekel aan het savepoint systeem van resistance, nergens health. O boy, ja het is dus moeilijk, nee niet moeilijk gewoon niet prettig. Speelt gewoon niet lekker.

Tja, velen zijn het echter met mij eens. Vraag aan 100 man die zowel een PS3 hebben als een 360 waar ze veel op spelen en ik verzeker je dat het gros zal zeggen dat hun 360 aanstaat en hun PS3 vrijwel niet. Heb je enkel een PS3 dan is het een andere zaak, dan moet je wel :)

Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  19. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja als je het rijtje weer zo neerplant is het niet klagen inderdaad. Ik denk dat we gewoon verwend zijn door de 2007 najaars lineup: zoveel in zo korte tijd en dan zie je dat de acht games die je noemde over het hele jaar verspreid staan ineens toch een eindje uit elkaar liggen.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat klopt idd, alle mensen die ik ken die zowel een 360 als een ps3 hebben gamen meer op hun 360. Ik denk dat dat vooral te maken heeft met niet alleen de grotere hoeveelheid games, maar ook met de goed geregelde friendslist.

Ik denk trouwens wel dat mensen die de moeite nemen om beide te kopen ontzettend veel tijd hebben om te gamen (of gewoon geld teveel, maar dan lijkt het me zo onzinnig :confused:) en het dan niet vreemd is dat met het grotere spelaanbod op de 360 en veel multiplatformgames er voornamelijk op de 360 gegamed wordt.

Er is imo voor een ps3 bezitter nu en in de komende maanden zeker genoeg te spelen :)

Maar zoals ik al zei, ik heb het er voor over om qua spelaanbod en live-opties een stapje terug te doen (al hoop ik dat met home er grote veranderingen aan zitten te komen) en qua hardwarebetrouwbaarheid een grote stap vooruit te doen.

Vergelijkingen tussen multiplatform games vind ik vaak echt nergens over gaan. Dat gaat echt over minimale verschillen in textures, anti aliasing (wtf is dat eigenlijk) en kleine belichtingverschillen. Meestal heb ik het gevoel naar dezelfde game te kijken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina