[Algemeen] Nintendo Wii [Deel 3]

Discussie in 'Nintendo Hardware' gestart door CaptnCook, 7 jan 2007.

1. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voor het boksen heb je wel een nunchuk nodig, maar voor de overige sporten niet.

2. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yay Metroid Prime 3 ontvangen van Dimplus!

Tot zo ver is het best gaaf, ongeveer een uurtje gespeeld.

3. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Het is weeral eindejaar en ik heb weeral zin in Zelda/Wii. Daarom heb ik dus 2 vraagjes waar ik vroeger het antwoord zelf op wist :+:

- Is er nu eigenlijk veel verschil tussen component, rgb en de gewone scart? Want component is al in gebruik door m'n 360... . De Wii wordt btw aangesloten en een 26" HD-Ready HDTV.
    - Moet je er nog iets bij kopen om je savegames op te slagen?

Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.759
    Er zit 512 mb aan flashgeheugen geintegreerd in de Wii. Hierop kun je je saves en VC games opslaan.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn duidelijk verschillen te zien tussen Scart RGB en Component 480p

Bij het onderdelenhuis is een simpele component-verdeelstekkertje tekoop.
    Hiermee kan je 2 apparaten aansluiten op de LCD.

Gebruik hem zelf voor de Samsung HD-decoder en Wii , zolang er maar 1 apparaat aanstaat werkt het perfect.
    Je hebt natuurlijk wel 3 van deze dingen nodig , kosten waren nog geen € 2 per stuk.

6. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dacht dat alleen voor VG games enzo was :+. Zo veels te beter hé, maar hoe lang kom je er ongeveer mee toe (ik zal niet al te veel VC games kopen)?

3? En het geluid dan? Voor het geluid heb ik aleen verdeelstekkertje voor m'n pc en m'n 360... en dat was €7 voor 2 :eek: (zijn wel draden met specifiek rood en wit erop). En onderdelenhuis... :+ (woon in België).

Iemand een idee hoe groot het verschil is tussen de standaardkabel bij de Wii en die RGB scart?

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Natuurlijk 3 , elke component kleur heeft natuurlijk zijn eigen verdeelstekker.
    En wil je ook audio dan komen er nog 2 extra verdeelstekkers bij.

Dit is de goedkoopste oplossing die er is.

8. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.759
    Als je niet al te veel VC games koopt dan heb je er zeker wel genoeg aan. Ik heb nu al een stuk of 6 VC games en het Metroid Prime channel en wat Save games en het is nog lang niet vol.

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Ik weet ook wel dat er voor het beeld 3 zijn, maar hoe zou je anders geluid moeten krijgen? En zou dat gaan een verdeelblok op een verdeelblok (nja, verdeeldraad eigenlijk) zonder al te veel kwaliteitsverlies (het gaat het wel op om de audio)?

Goed om te horen, ben ik zeker dat ik lang ga toekomen.

Beide al vast bedankt voor de antwoorden :).

10. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waar heb je die dingen nu precies gehaald? En wordt de beeldkwaliteit hier niet door aangetast? Heb zelf ook een 360 en een Wii en vind dat wisselen tussen die kabels niet echt geslaagd.

11. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Nergens, heb zelfs m'n Wii nog niet. De Wii komt volgende week en afhangende van de kwaliteit met de standaard scart komt component + verdeelblokken er vroeg of laat bij. Met 1 verdeelblok zal je geen kwaliteit verliezen (zoals Melbuuln zei en zien dat 1 van beide volledig afstaat), maar bij mij is het geluid al gesplitst met m'n pc dus moet ik er nog een spliterser bijsteken... daar ben ik benieuwd of ik dan kwaliteit ga verliezen. Als het zo is... ach ja, het is maar enkel het geluid :+.

Oh ja, zo'n verdeelblok vind je zowat overal denk ik ;).

EDIT: Nog 1 klein vraagje, werken als Gamecube games op de Wii?

Laatst bewerkt: 31 okt 2007
  12. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jep, al moet je je wel realiseren dat je ook een memorycard en controller van de cube nodig hebt om respectievelijk op te slaan en te spelen.

13. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Mooi :). Ja, dat weet ik. Een memory card en een controller vinden zal niet zo'n probleem worden, maar de games :+.

14. Anju

Anju Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is waar. Nintendo heeft de Gamecube in 2006 keihard laten vallen, waardoor er, met uitzondering van King Kong, ook nauwelijks meer titels te vinden zijn in de gemiddelde games-shop.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zijn gewoon bij het onderdelenhuis tekoop , ongeveer €2 per stuk.

Wisselen van stekkers doe ik ook niet , bang ben dat de aansluiting in de LCD het niet lang zullen volhouden.
    Ze kan bij deze stekkers natuurlijk niet de Wii en Xbox360 tegelijk aanzetten.

16. soepkoe

soepkoe Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Voor degenen die excite truck nogniet hebben:

19.99 op internet bij dynabyte (www.dynabyte.nl en dan kiezen voor koopjeshoek!)

17. Ganjito

Ganjito New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt me zojuist weer 22 euro armer gemaakt :mad:

18. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Heb sinds kort Rayman voor de Wii gekocht.
    Waar kun je de multiplayer vinden , want dat staat nergens aangegeven ??!?!?

19. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Je moet eerst de minigames vrijspelen. Daarna kun je die minigames spelen tegen elkaar, maar het is niet echt MP dat je tegelijk tegen elkaar speelt, maar meer dat je omstebeurt speelt en dan wordt er gekeken wie de meeste punten heeft.

Ten minste zo zag ik het. Ik heb het zelf nooit gedaan, dus ik kan het mis hebben.

20. XI Jptje NL XI

XI Jptje NL XI EndLeSs Gaming

Leuk Bevonden:
    0
    Check gamersyde.com voor de eerste 20 minuten van Mario Galaxy.Ik kan je zeggen die wordt een Juweeltje :D

Deel Deze Pagina