Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En niet alleen Intel Mac's.. toch eens proberen 'em werkend te krijgen voor mijn PC. Beetje poor man's actie, maar wel een chille manier om het ff te testen, zonder d'r voor naar een winkel te gaan.

2. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, want €129,- is echt heel veel geld voor het meest gebruikte programma van je pc....

Maar je kunt natuurlijk altijd filmpjes kijken of internet of eens wat gaan spelen in de winkel ;).

3. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    @apoc123: Koop maar is de Ultimate van Vista ;)... je bent wat 100-den euro's meer kwijt...en het is nog een slecht product ook! Niet voor niets vanaf november weer pc's te koop met XP...

Denk deze week maar is Leopard bestellen...echter werkt 10.4.9 ook nog subliem :D.

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Kan je met Leopard nu wel fatsoenlijk knippen?
    Met Tiger moet je alles kopieëren en deleten, of kan je maar 1 bestand tegelijk knippen, wat ik zuur vind.
    Zoom/close/minimize kon ik ook niet helemaal aan wennen. Om iTunes echt af te sluiten moet je appeltje+Q gebruiken, anders blijft muziek doorspelen. Vermoed niet dat daar wat aan gewijzigd is.
    Nou is die vernieuwde dock wel prettig, zodat je niet een lading icons van inactieve programma's in je dock hebt.

5. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is er mis met appeltje + Q?? Daar moet je gewoon even aan wennen..

En hoezo kun je niet meerdere bestanderen selecteren? Gewoon appeltje ingedrukt houden terwijl je selecteerd?

6. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Je kan er wel meerderen selecteren, maar niet knippen en plakken, want dan moet je ze kopieren en verwijderen.

Appletje Q werkt ook wel. Maar vind het storend als ik kruisje indruk, venster minimaliseert naar dock, net als minimize functie, en muziek door blijft spelen. Zoom functie werkt ook niet altijd even ideaal.
    OSX is erg stabiel, maar kan het absoluut geen walhalla van de usability vinden. Zal wel door gewenning komen, maar sommige dingen vind ik gewoon onlogisch.

7. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    [2k], je kunt natuurlijk ook op de spatiebalk rammen voordat je hem minimized of sluit ;). Dan stopt de muziek gewoon keurig met afspelen.

Heb gisteravond mijn beide systemen geupgrade naar Leopard en moet zeggen dat het draait als een zonnetje. Het enige wat ik nog weer moet regelen is dat mijn externe schijf weer netjes gedeeld wordt, dat werkt op de een of andere vreemde manier nog niet..

Een ander mooi voordeeltje is dat de MacBook nu gewoon met 4GB intern kan werken. De beperking die er in Tiger inzat is dus software-matig en niet echt ingebouwd in de chipset. Toch weer een mazzeltje ;).

8. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap je probleem niet helemaal.. Kruisje is hier in principe gewoon afsluiten maar het basisprogramma blijft dat op de achtergrond draaien, aangezien iTunes bijv. maar 1 scherm is, 1 basis programma, blijft dat idd draaien.. Maar ik ben al zo gewend aan appeltje + Q dat ik daar echt totaal geen problemen mee heb.

En van dat knippen en plakken wat volgens jou niet gaat snap ik niks.. Ik kan gewoon meerdere items selecteren en knippen / plakken zoals in Windows hoor... :confused:

Usability van OSX vind ik way better dan die van Windows.. Hoe lang heb je je Mac, een week? Misschien kun je nog niet zo goed met OSX omgaan..

9. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Heb OSX al ruim een jaar.
    Al moet ik wel zeggen dat ik meer op mijn PC dan laptop werk en dus ook meer met Windows dan OSX, waardoor ik, als ik op OSX werk, snel geneigd ben dingen te doen zoals ik deze ook normaliter op de PC (Windows) doe.

10. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Home Premium is vergelijkbaar hoor, geen particulier die Ultimate (denk aan domein mogelijkheden, bitlocker, en veel administratieve functies die meegeleverd worden) nodig heeft. Slecht product valt reuze mee, weet niet of je er al mee gewerkt hebt maar het is echt niet zo slecht zoals de consumenten bond veronderstelt. Beetje overtrokken allemaal. Problemen met besturingsystemen zijn er ook met Unix varianten, alleen hoor je daar veel minder over/de impact is een stuk kleiner. Sowieso 4000 klachten vind ik nou niet echt super veel, zeker niet als het gaat om een printer van 10 jaar terug die niet werkt.

Wat Leopard betreft heeft een vriend 'em op DVD gekregen (is normaal dual layer toch?) en van het weekend installeren op een van m'n PC's. Heb er wel zin in :)

Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  11. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet hoe de OSX86 rips nu zijn, maar vorig jaar waren ze totaal niet vergelijkbaar met het daadwerkelijk draaien van OSX op een Mac. Dus als het om de echte ervaring gaat kun je beter een dagje spelen in een winkel ;).

12. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ook niet zomaar toch?

13. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Staan genoeg How-To's op internet.
    Enfin, op mijn stage wachten ze nog heel even met de upgrade. Nog niet alle programma's zijn (schijnbaar) compatible met Leopard. Voornamelijk de programma's die ze hier gebruiken. (Logic Pro, Pro Tools HD etc)

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Uiteraard, de kracht van Apple dat het voor eigen hardware haar software schrijft. Maar het gaat mij meer over de look-and-feel van het systeem.
    Als ik dat al 'niks' vind dan is het in elk geval een goedkope demo geweest. Om maar een argument te geven:).

15. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Huh? Is Logic Pro niet compatible :eek:. Hebben ze wel de nieuwste versie? Wij draaien in de winkel namelijk gewoon Logic (Express dan) op een van de demo-systemen met Leopard.

Maar dat probeer ik dus te zeggen. De look-and-feel is (was iig) niet zoals het bedoeld. Het is buggy, instabiel en traag. Alle punten die op een normale Apple niet naar voren komen ;). Met andere woorden, geen goede demo.

16. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ze hebben de nieuwste Logic, maar ze durfden het nog niet helemaal aan om al over te gaan. Ze wachten liever nog heel eventjes.

17. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
  18. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Heb nog even nagevragen, en Logic werkt inderdaad wel..maar de vele plug-ins die hun er voor hebben zijn nog niet Leopard-proved! Dus ze wachten er nog eventjes mee, totdat die ook "prove" zijn.

En Pro Tools werkt schijnbaar nog helemaal níet met Leopard. En dat zijn toch de cruciale programma's hier op mijn stage! :)

19. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ben een beetje teleurgesteld in de update, na alle geruchten over updates gehoord te hebben. Ik hoopte dat ze iig die combo-drive eruit hadden gegooid bij het goedkoopste model, en misschien ook nog die HD bij het goedkoopste model van 80 naar 120 etc. Eventueel nog een uiterlijke verandering... Maarja, dat zal dan nu wel in Mei komen, en ik heb niet zo'n zin om daarop te wachten. Schaf denk ik deze dan maar aan over een paar weken. Weet ook nog niet of ik voor de goedkoopste macbook ga, of voor die midrange van 1250.

20. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, vind 't wel hoerig. Betaal je €1049,- voor een laptop, verwacht toch iig dat je een DVD'tje kunt branden...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina