Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boatfreak

boatfreak Guest

dolby digital is beter en nieuwer dan pro logic (pro logic is geloof ik zelfs 2 kanalen, maar heb er verder ook niet veel verstand van)

dus gewoon DD (dolby digital) gebruiken :)
    (ja dat ondersteund je xbox)

2. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had even een vraagje, weet iemand een merk zoals Teufel die soortgelijke setjes leveren (Zoals de Concept E Magnum Digital bij). Dus 5.1, veel vermogen en een losse decoder (of ingebouwd). Ook moeten ze beschikken over voldoende aansluitingen daarom wil ik ook geen Z-5500 omdat die maar 1 optische aansluiting heeft terwijl ik er 2 nodig heb. Ook moeten ze in die richting geprijst zijn; rond de 300 euro. Ik wil dan ook gewoon een losse speakerset, dus geen dvdspeler en etc erbij. (Als het wel gewoon een goede set is qua geluid en aansluitingen dan maakt het niet uit)
    Ik zoek naar een ander merk dan Teufel omdat ik de 60 euro verzendskosten nogal veel vind.
    Ik hoop dat jullie een merk weten want ik heb al een hele avond lopen zoeken en ik heb niks gevonden. Maar het kan goed dat er nog zat van zulke merken zijn, ik had eerst ook nog nooit van Teufel gehoord.

3. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
    LOGITECH Z5500 ! ! ! OWNZZZ _O_ :thumbs: \o/

4. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :+

5. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dave, als je deze set nou neemt, met een toslink splitter erbij, blader even een pagina terug dan zit je echt wel goed. Blijf je ook binnen budget waarschijnlijk.

Marc

6. Rimlight Racer NL

Rimlight Racer NL GTA

Leuk Bevonden:
    0
  7. Sherman

Sherman Guest

Hoi ik ben van plan de Z5500 van Logitech te kopen, maar kan iemand mij de exacte hoogte van de subwoofer geven? dan weet ik of dat ding in me kastje past. :) ( breedte en diepte zit wel goed.)

Alvast bedankt,

Jasper.

8. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    staat vast wel op de site van logitech

9. Sherman

Sherman Guest

neen, dat staat er niet op.

10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je zoiezo absoluut niet aanraden om je sub in een kast te zetten. Dat vinden ze niet leuk! Hoogte is overigens 337 mm.

Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  11. Sherman

Sherman Guest

Waarom niet? in zo'n televisie meubel. :p gaat ie anders huilen?

12. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Omdat dat hele ding gaat trillen :p

13. Sherman

Sherman Guest

shit, nog niet over na gedacht :p Dan zet ik hem wel gewoon op de grond. ;)

Danku

14. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Goed idee. Niet te dicht op muur en probeer hem te ontkoppelen!

15. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    even een vraag...... weet er nie zoveel van

kan ik zuilspeakers met een impedantie van 6 ohm aansluiten op een receiver waarop alleen staat " speakers impedance use 8 - 16 ohm'' ?

De bedoeling is dat ik dit rustig uitbouw qua HT, begin eerst met 2 front speakers

???????

alle antwoorden zijn welkom

alvast bedankt

receiver:
    sony str-dg510
    Schakelaar 4 ohm/8 ohm
    NEE (alleen 8 Ohm)

5 kanalen van 100 W (plus subwoofer) voor krachtig home-entertainment

Boxen:
    Jamo s606
    system 3-way bassreflex
    Woofer (inch/mm) 8 / 203
    Midrange (inch/mm) 2 x 5 / 127
    Tweeter (inch/mm) 1 / 25
    Sensitivity (dB - 2,8V / 1m) 89
    Impedance (Ohm) 6
    Frequency Range 42-20,000
    powerLongTerm 130 Watt
    powerShortTerm 210 Watt

Laatst bewerkt: 30 okt 2007
  16. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om deze versterker morgen te bestellen: STR-DG510 . Iemand ervaring met deze versterker? Mij leek het wel een goeie (hij ziet er ook mooi uit), ook heeft hij meer dan genoeg aansluitingen voor mij. En dit is volgens mij (ik weet niet zo heel veel van audio) het meeste versterker wat ik uit 200 euro kan halen toch? Of heeft iemand nog een andere versterker voor hetzelfde geld in gedachten? Graag jullie mening.

17. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Denon, HK, Pioneer, JVC, Marantz...

Overigens zou ik tweedehands kijken voor een receiver. Mensen die deze hobby hebben zijn over het algemeen erg zuinig op hun spullen. Bijkomend voordeel is is dat je een sterkere receiver voor je geld kunt krijgen. Denk aan een HK AVR 130 of een Denon 17 of 1906.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=88.0

Succes ermee:)

Gr Sjoerd

18. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet ook niet even wat te gaan beluisteren... Anders koop je straks het zootje terwijl je het maar kut vind klinken!

19. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Gompy,

Hehe, wijze raad van iemand die misschien toch niet helemaal tevreden is over zijn set-up8). Mensen met echt mooie spullen hebben altijd wat te zeuren he;):eek:. Haha. Hoe zit dat eigenlijk bij jou? Ga je nog naar andere speakers luisteren etc?

@Dave 123. Mijn keuze zou ook de 2e hands markt zijn. Voor tussen de 200-300 euro is meer mogelijk dan die sony namelijk. Zelf heb ik ook 2e hands geshopt en dat scheelt toch aanzienlijk. Voor de 400 euro die ik te besteden had, had ik nieuw een marantz SR4001. Tweedehands een 7400. Dat is gewoon een versterker van 3 klassen hoger. En dat verschil hoor je. Daarom mijn advies, kijk 2e hands.

20. Sjoerd89

Sjoerd89 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even niet een echt een DD vraag, maar meer m.b.t. tot HT in het algemeen. Ik heb een relatief dure HT (losse componenten van Kef, Onkyo en Klipsch) nu heb ik een 1080p upscaling DVD-speler aangesloten via een no-name HDMI-kabel, ga ik verschil zien wanneer ik een Monster/Oehlbach kabel gebruik? Ik had namelijk gelezen dat het bij HDMI-kabels geen reet uitmaakt, maar waarschijnlijk moet je dat zelf ervaren, ik wil alleen een miskoop vermijden aangezien die kabels prijzig zijn. Dus, iemand ervaring ermee?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina