Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop nooit meer een najaar mee te maken als dit jaar. Geen enkele consument koopt daadwerkelijk 10 titels of meer in 3 maanden (ok, bijna geen): Halo 3, PGR4, Fifa08, PES2008, Halflife 2, Assassins Creed, CoD4, Mass Effect, etc. (en dan noem ik enkel de Triple A's, titels die meer zouden moeten doen dan 15.000 stuks in NL)

Ofwel hele goede games zakken commercieel door het ijs, omdat er keuzes gemaakt worden door consumenten. Ontzettend jammer voor die games, want het spellen echt meer dan waard. Zo valt Halflife 2 wat mij betreft heel erg tegen in de verkoop. Kun je je dat voorstellen? Een van de beste spellen ooit? En ook PGR4 zou veel beter doen op een ander tijdstip. Uiteindelijk denk ik dat er 2 of 3 titels echt UBER gaan scoren, waaronder Halo 3 (die doet dat namelijk al) en dan wellicht nog AC en wellicht nog eentje.

Je hebt elke maand slechts 1 Triple A nodig, veel meer is overkill en 2008 wordt voor Xbox 360 weer een heel mooi jaar \o/:b::D

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Mass Effect wordt toch ook echt wel een topper....en dat is dan ook echt DE game waar ik ontzettend van baal dat ik die moet gaan missen.

En Half Life komt er hier zeker in, ben benieuwd wat die legendarische game nou eigenlijk echt voorstelt. Mijn broertje kon half live 2 op zijn 360 iig niet aanzien :confused:

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Nintendo, Nintendo... grote fout.

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Waar sla je Savegames op bij de Wii ? Memorycard ? Zoja, kan de Memorycard van de GameCube ook werken bij de Wii ?

5. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    nee, er zit 512 mb flash ingebouwd. Daarnaast kan je nog flashkaartjes erop aansluiten.

Je kunt wel memory cards van de Gamecube erin stoppen, maar ik denk niet dat je daarop Wii-dingen op kunt slaan.

6. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Oke! Bedankt voor de info! :cool:

7. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Gisteren voor het eerst in me leven met de Wii gespeeld, en wat een geweldig apparaat! :) Ook maar eens erbij nemen!

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nee serieus vond je dat?

Ik heb er welgeteld 5 minuten op gespeeld en was het poepflauw. Wilde direct weer gewoon zitten en toen bleven er alleen de matige graphics over.

Zelda even bekeken en ach het blijft Zelda dus stoer.... maar verder niet echt wat bijzonders.

Voor mij persoonlijk een dikke flop.

9. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Naja ik speelde het ook niet omdat de grafx vet zijn, maar vond de ervaring met golf en tennis, biljard enzo wel erg tof. Maargoed het is zoals meerdere hier al zeiden gewoon een console voor erbij en met je vrienden te doen. :)

10. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Fifa08, Skate en Halo3 in dezelfde week gehaald. Assassin's Creed ga ik 2de hands halen aangezien mensen die toch snel gaan verkopen zoals bioshock. Voor de rest heb ik het gehad tot 2008 :)

11. Appelkruimel

Appelkruimel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat we hier allemaal wel weten dat je meer weet dan de gemiddelde bezoeker hier dus ik ga er ook niet omheen draaien: je noemt Banjo niet in t lijstje. Vertel me aub dat er een grote kans is dat die nog in 2008 komt :p Leuke Gears of War hint trouwens, hopelijk word ik niet blij gemaakt met een dood vogeltje. :p

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Wie had dat gedacht.. Metal Gear Solid 4 uitgesteld.. zou het? Nee, kan ongemogelijk aan de PS3 liggen :p

13. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De game past niet op DVD voor de 360, dus daarom stellen ze hem uit! }:]:lol::cool: Of heeft Boris toch gelijk en moet er gewoon nog erg veel gebeuren om er een goed spel van te maken (buiten dat de graphics er mooi uitzien)

Banjo? Nooit van gehoord! Waisda? (Ga ik niet spelen, dus zal ik ook nooit in een rijtje zetten of hij nou wel of niet in 2008 komt)

Gears of War hint? Waar??? Zou wel leuk zijn, aangezien ik dat het beste spel ooit vind ja. Vandaar mijn nickname Mr Gears of War.

Maar nu zonder dollen: ik weet niets officieels, noch van Banjo noch van Gears of War, maar ik heb grote hoop, net als jij. Maar zelfs zonder die 2 wordt het een goed jaar, en we moeten ook aan 2009 denken. (naast ResEVil 5?!?!)

14. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Misschien ligt het aan het feit dat de game gewoon nog niet klaar is? Dat Kojima geen game wil uitbrengen die niet klaar is. De speelbare versie op de TGS was nog niet helemaal ok en er moest nog het nodige aan gesleuteld worden. Laten ze de game maar uitbrengen als hij klaar is. Ik wacht liever een paar maanden langer dan dat ik een game krijg die niet af / niet ok is. Het is Kojima's laatste MGS game en hij wil het gewoon in stijl afronden.

15. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Het neemt niet weg dat dit weer een game is die uitgesteld word op de PS 3....

Dit is geen goed signaal naar de userbase én toekomstige ontwikkelaars op de PS 3....

Ik hoop ook dat assasins greed niet te snel uitgebracht is want die game had tot een paar maanden geleden ook nog last van bugs etc. Op de PS 3 én de 360, dat wel. Maar ik wacht eerst reviews af voordat die in mn dvd lade verschijnt.

16. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is toch een vrij vreemde opmerking in een persbericht?
    a. Ze wachten bij Konami totdat de PS3 markt een stuk groter is geworden, meer afzet mogelijkheden.
    b. Er wordt nog flink gesleuteld aan de gameplay zodat deze een groter publiek zal aanspreken.
    c. Men wil MGS4 gelijk op de PS3 en de 360 uitbrengen. ;)

Ik denk eerder dat deze titel verschoven zal worden naar Q3 of Q4 van 2007. Wie gaat er nu zo'n grote titel uitbrengen in de lente?

In ander nieuws ..

EA signs Hamilton; F1 license

Gaat daar weer een exclusive?

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hoop het! :cool:

18. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lijkt me niet:

Van Formule 1 was het al een flinke tijd bekend hoor. Sony heeft toen de rechten tot en met seizoen 2006 gekocht, 2006 was het laatste seizoen dat Sony exclusief mocht uitbrengen. EA heeft geld, veel geld. En ze hebben veel geld over voor de licentie. Zal ongetwijfeld met Peter Moore te maken hebben, een Formule 1 fan. Of EA koopt de rechten exclusief of er komt net zoals vroeger een F1 game van EA en van Sony. De FIA wil een zo groot mogelijke dekking van de F1 franchise. Hoe bereik je zoveel mogelijk mensen? Door multiplatform te gaan. De laatste F1 game van EA was nou niet bepaald goed, veel te arcade! De Sony games waren een stuk beter.

19. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Het zal me niets verbazen als dat zou gebeuren. Peter Moore bij EA en die big shot van EA bij de Xbox divisie ;)
    Die gasten zijn het glijmiddel voor de samenwerking tussen EA en MS.

Ik denk dat je met punt c. ook wel eens gelijk kunt hebben.
    In een interview met Peter Moore een half jaar geleden kwam naar voren dat men goede relaties heeft met Konami en dat ze hen graag "onboard" willen hebben....
    Ik zal er in iedergeval niet raar van opkijken.

Deze zin doet het hem
    "if you want to play MGS4 next year, you're going to need a PlayStation 3."

Een pure marketing uitspraak die nog steeds niet bevestigd dat MGS 4 helemaal exclusief is. Ze hebben het alleen over "next year" ;)
    Deze game is nu uitgesteld tot het tweede kwartaal maar we kunnen er ook wel vanuitgaan dat ze hem niet in de lente gaan releasen... (AAA toch niet lijkt me).
    Ze zullen misschien proberen hem naar oktober te schuiven en dan is het nog 3 maanden naar het volgende jaar....
    Misschien dus nog een release op de 360...

(mijn woorden zijn puur gebaseerd op vermoedens ;) )

Laatst bewerkt: 31 okt 2007
  20. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. In vele uitspraken van de laatste tijd over MGS 4 druipt de dubbelzinnigheid eraf, alsof je bijna voor de grote aankondiging wordt voorbereid.

Vergelijk het een beetje met de uitspraken in de persberichten van Sony over de BC, dat dit minder belangrijk zou worden maar dat men wel hun best zou doen om het te verbeteren. En wat doet men een paar maanden later? Geheel schrappen!

Daarnaast zijn uitspraken van Sony over exclusiviteit zijn nul, nadda, noppes, niets waard. Hebben we niet opgelet tijdens de laatste E3? Sony meldde vol trots aan het wereldwijde publiek dat UT3 en Haze exclusief zijn voor de PS3. Op dat moment wisten we allemaal wel beter. Ja, timed-exclusive voor eind dit jaar, nou nou. Is MGS4 een timed-exclusive voor volgend jaar? Het zal mij niets verbazen.

Van een 'insider', praatjes van Konami richting de investeerders/aandeelhouders:

Hoofd van Konami in Amerika en Europa, Kazumi Kitaue over de hoge ontwikkeling kosten ..
    En laat nu net Sony hebben aangegeven dat ze hun verwachtingen voor maart 2008 waarschijnlijk ook weer niet gaan halen.

In deze markt situatie kan je niets meer uitsluiten. Als we iets geleerd hebben is het wel dat we de uitspraken en voorspellingen van Sony met een flinke korrel zout moeten nemen. Met hun Dual Shock dit en hun BC dat, ze nemen je keihard in de maling waar je bij staat. Maar ja, dat is tevens de functie van een PR man. En de 'fans'? Die slikken het allemaal maar als zoete koek.

Laatst bewerkt: 31 okt 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina