Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    beetje zoals de 360 fans die aan hun 5e 360 beginnen zeg maar :+

2. Insane/Erret

Insane/Erret If in doubt.. Flat out

Leuk Bevonden:
    108
    ik heb nog steeds mijn eerste sinds de launch ;)

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Tja, dan is het anders he, dan is het de 360. :+
    Maar de 'betrouwbaarheid' van de 360 en de service bij de helpdesk zullen nog weleens de nodige gevolgen gaan hebben. Eens kijken hoeveel geduld mensen nog hebben / het nog slikken als hun 360 voor de zoveelste keer kapot gaat en vervolgens niet al te best worden geholpen. Daar weet je zelf alles van.

4. Fingon NL

Fingon NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook :thumbs:
    Ik wist pas ongeveer een jaar na de launch dat er zoveel problemen mee waren, zelf heb ik nooit gezeik gehad. :D

5. Shinobi of the Wind

Shinobi of the Wind I'm Good Money

Leuk Bevonden:
    0
    Same here. maar ik kan het me best voorstellen dat mensen er op den duur niet meer tegenkunnen als hun 5de 360 kapot gaat. :)

6. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Flinke cijfers.

7. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Mooi voor mensen die even Gold uit willen proberen, ik heb het niet nodig maarja wel een leuke actie van M$.

@bericht hierboven
    Hoe kan de PS3 nou meer software verkopen, ze hebben amper software... zeker weer Japanse cijfers! :{

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Gaat om het Playstation merk in z'n geheel natuurlijk, niet alleen de PS3. :) Het resultaat is dus hoofdzakelijk te danken aan de PS2 en PSP.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Alleen ps3 zou wel heeeel apart zijn idd ;)

Maar Nintendo doet het netjes! Het richten op de 'algemene' doelgroep die puur voor vermaak gaat heeft ze geen windeieren gelegd.

Toch vind ik de wii tegenvallen. Zowel de 360 als ps3 doen in mijn ogen meer om nextgen/innovatief bezig te zijn.

10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ahha dat was het dus, ik vond het al zo raar, want bij mijn weten heeft tot nu toe geen enkele game van de PS3 nog de verkoop resultaten van de 360 games kunnen evenaren. :)

Dan is toch de PS2 (en een klein beetje de PSP) de reddende engel.

11. Shagoe

Shagoe Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mjah, dat zijn de cash cows he :). Het is te hopen dat deze het lang volhouden!
    Maar die maanden die er nu aankomen, die zullen tochwel wat meer winst/minder verlies bezorgen hoop ik.

12. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Weet iemand de cijfers van de games die op de (MS) pc systemen draaien? ;)

13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    LoL ja dat is het snel bekeken, want als we het dan toch over software hebben hoort daar in principe ook die software bij.

14. music_maniac196

music_maniac196 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    anti aliasing is een techniek die gebruikt word om de karteltjes mee weg te filteren. dit is voornamelijk nodig voor spellen die onder een lagere resolutie draaien, want dan zie je dat "trappetjes" effect langs rechte lijnen erg duidelijk.

een leuk voorbeeld is bijvoorbeeld outrun 2, of outrun coast to coast op de xbox. speel deze spellen via een compenent aansluiting op je gewone xbox, en speel ze daarna op je xbox 360. die verhoogt sowieso de resolutie. het verschil is dat op rechte lijnen die schuin lopen (zoals de zijkanten van de weg, of een gebouw) veel minder blokkerig worden. als ze diezelfde randen ook nog eens zouden anti aliassing, dan zou je dat trappetjes effect al haast helemaal niet meer zien.

op de playstation 2 is het makkelijker, want als je daar een playstation one spel in gooit, kan je je playstation 2 zo afstellen dat de de textures op "smooth" worden weer gegeven. dan worden lelijke overlopen van grove textures ook wat mooier gemaakt. zo'n effect is vergelijkbaar met anti aliassing, en bedoeld voor grove texturen.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en ik dat al die jaren maar gewoon ' kartels' noemen :+

Maar dank je voor de uitleg.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lees zojuist het volgende:

Om nog even op MGS4 terug te komen:

Lokalisatie.

17. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is vrij voorbarig, er is nog niets besloten. Bij deze een stuk uit het originele interview.

http://www.gamasutra.com/view/feature/1998/getting_hard_boiled_midway_.php?page=1
    Klinkt alsof de PS3 de zwakste schakel is die men het beste als eerste kan overwinnen.

18. goodfella

goodfella You're fired!

Leuk Bevonden:
    65
    Appels met peren vergelijken. Sony heeft bij hoog en laag beweerd dat next gen zou beginnen met de release van de PS3. Simple as that. Daarnaast heb ik nog nooit een probleem gehad met m'n eerste Xbox 360 (klopt af). Als ik wel problemen ga krijgen? Dan krijgt MS een kans. Daarna zou ik over gaan op een PS3.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Onzin opmerking: op beide consoles wordt zo een gelijk product gemaakt op de meest gemakkelijke manier. Werkvolgorde staat in dit geval (en bijna altijd) los van sterk en zwak zijn.

@ Goodfella: ik snap je punt niet.

20. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon even een hypothetische vraag: Wat zou je liever hebben als "eigenaar" van een consoleplatform. Een console met hardware issues die op te lossen zijn (zeg 2 jaar na launch) of een console met design/develop issues die niet op te lossen zijn (zelfs niet 2 jaar na launch)?

Nogmaals, uiteraard, allemaal puur hypothetisch. Los van het feit of je er vantevoren weet van hebt, zowel qua hardware als qua design. Deze zogenaamde eigenaars gaan er beide van uit dat ze die issues niet hebben uiteraard. Maar wij als Lieve Heer, die antwoord moet geven op deze vraag, weten wel beter.

Dat is natuurlijk niet waar. Zoals deze developer het vertelt, nog los van het feit dat N= 1 hier geldt, komt het op mij ook over dat er hier voor gekozen wordt om eerst voor de minste van de 2 te ontwikkelen, zodat je niet tegen onmogelijkheden oploopt als je aan de gang gaat met de 2e. Die kan tenslotte alles en meer dan de 1ste. Zeer plausibel, hoewel volgens mij het leeuwendeel van de developers juist de 360 als ontwikkelplatform heeft gekozen. Ofwel het sterkste platform :)

Ik heb bedacht hoe ik het beter kan uitleggen. Stel je ontwikkelt, zeg GTA IV, voor de 360 al hoofdplatform. Daar zet je een team op die enkel op de 360 werkt en die daar 3 jaar voor nodig heeft. Die is bijna af en dan start je met de PS3 versie en komt er achter dat allerlei hoogdravende grafische zaken niet kunnen op de PS3, waardoor het ontwikkelen voor de PS3 nog een jaar kost. Je wilt perse tegelijkertijd launchen, dus je launcht GTA IV na 4 jaar ipv na 3 jaar. Of, je ontwikkelt eerst op de PS3 en dat kost 3 jaar, je legt tijdens die ontwikkeling de lat op de hoogte waar je uitkomt op de PS3 en vervolgens zet je het over naar de 360, wat je zeg 4 weken kost, omdat je geen issues tegenkomt qua framerates, memory gebruik e.d. Dat is wat die developer suggereert. (Nog los van het feit of dit dus waar is)

Laatst bewerkt: 1 nov 2007
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina