[XOne] Virtua Fighter 5

Discussie in 'Games' gestart door Perfect Mark, 26 apr 2006.

1. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    bij sommige combo's in de command list staat dat je een bepaalde knoppencombinatie moet uitvoeren tijden een defensive move - dit is een afweer-handeling zonder de (G)uard knop te gebruiken, neem ik aan? ik ben ze wel eens tegengekomen aan het eind van een combo, dat het poppetje eindigt met een vage beweging, zonder daadwerkelijk een trap of stoot uit te delen... maar wordt dit er idd mee bedoeld? want het lukt me maar niet om de combinatie te maken met de toegevoegde knoppen uit de command list...
    ik heb ook geprobeerd om de standaard wegren-moves of (G)uard technieken toe te passen, maar ook daar krijg ik die combo er niet aangeplakt?
    kortom: waar moet ik het zoeken? O-)

edit: hmmm, defensive move schijnt niets anders te zijn dan een evade naar boven of naar beneden... in combinatie met P+K+G heet het een offensive move zelfs, omdat je dan van de zijkant aanvalt... nah, dat moet ik dan nog maar eens uitproberen, want voor m'n gevoel had ik alles al wel zo'n beetje zitten doen, snap er niks van :mad:

Laatst bewerkt: 31 okt 2007
  2. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Dat is bestwel te doen, staat ook gewoon in het boekje beschreven.

3. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    alleen een lichte tik naar boven of beneden. niet inhouden.

4. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hoe is de game online geen lag?

5. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    met mensen in nederland en omstreken is er bijna geen lag, op een uitzondering hier en daar na. De kleine beetje lag dat er is is meestal te verwaarlozen.

Als je een hardcore spelen bent en je bekend met met frame advatanges en bufferen dan merk je wel dat het anders is dan offline maar het is nog steeds geweldig.

www.virtuafighter.com Op dat forum zitten en heleboel fighting game puristen die alle moves en frame counts leren alsof hun leven er vanaf hangst, en zelfs daar prijzen ze de online funtionaliteit.

En Sen, waaneer gaan we weer sparren?

Laatst bewerkt: 1 nov 2007
  6. Sen

Sen Active Member Hoofdredacteur

Leuk Bevonden:
    378
    Ik was weg de afgelopen dagen, dus misschien de komende dagen weer online?

7. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    eej thanx man, dat zocht ik! _O_

8. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    soolmaan ik stuur je binnenkort een friend request ok, kunnen we een beetje sparren

Laatst bewerkt: 1 nov 2007
  9. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik ben nu 2th Dan in the Quest Mode, dat gaat allemaal nog redelijk eenvoudig. Maar het gaat wel erg moeizaam bij mij. Online een paar player match potjes geprobeerd, maar net werd ik een paar keer kansloos verslagen. Als het spannend wordt, dan verval ik te snel in button bashen. Met veel spelen leer je de moves vanzelf wel kennen, maar online heb ik niet echt wat te zoeken. Het loopt overigens wel lekker online, nog geen lag gehad

10. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    ik zou de moeilijkheidsgraad bij quest minimaal op hard zetten. meer uitdaging.

met wie speel je supremacy?

11. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Jah misschien, maar nu kan ik me meer focussen op de moves. Ik kan nu rustig oefenen zonder te verliezen. Ik speel nu met Sarah, haar stijl bevalt me wel. Sommige moves van haar lijken op Kasumi uit DOA en sommige weer van Helena. Haar stijl lijkt ook wel op die van een kickbokser, goeie high kicks en low kicks. Maar ik ga binnenkort ook wat andere characters proberen. Maar ik zet de moeilijkheidsgraad niet hoger. In de Arcade Mode speel ik op Normal, maar ik ben nog niet voorbij stage 5 gekomen. De computer is dan al best goed. Hoeveel stages speel je eigenlijk in de Arcade Mode?

12. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    ik snap je

zo uit mn hoofd speel je 8 stages volgens mij. met daarna een bonus tage die je niet perse hoeft te winnen.

13. Dayuum

Dayuum Guest

Heeft VF5 ook een steve fox of Eddie Gordo achtige karakters?

14. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    steve fox ken ik niet. eddie gordo, nee.

VF heeft niet van die attacks die je tegenstander het hele veld over laten vliegen (ik herinner me gordo van T3 met al die breakdance moves). Het neigt meer naar het realisme toe. Het is meer strategie.

http://virtuafighter.com/wiki/doku.php?id=vf5:system

daar staan de namen van alle charcters, zoek op youtube naar videos van high level spelers die de characters gebruiken om beetje te zien wat ze kunnen

Laatst bewerkt: 3 nov 2007
  15. Rookie[NL]

Rookie[NL] Oldtimer VF5 victim

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu ook bezig om mezelf een beetje in te werken in de game. De laatste versie VF die ik heb gespeeld was deeltje 2 op de Saturn ;). Daarvoor heb ik wel behoorlijk wat guldens in de VF1 kast gegooid maar ik vind zo'n stick persoonlijk wat lastig spelen. Ik heb al een paar routes uitgespeeld (arcade) en ik moet zeggen dat die Akira in de laatste ronde erg solide is.
    Ik heb nu 5 karakters uitgeprobeerd, nu de andere 13 nog.
    En als iemand mij wil toevoegen in z'n vriendenlijst voor wat potjes VF5 dan mag dat :)

16. LoukK

LoukK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Same problem hier, ik kom ook niet voorbij stage 5 en daarvoor gaat alles me makkelijk af.

17. Rookie[NL]

Rookie[NL] Oldtimer VF5 victim

Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel Arcade -> Score Attack en dan lukt het mij om 'm uit te spelen.
    Ik zal ook eens Arcade -> Normal proberen (welke moeilijkheidsgraad?).

Edit:
    Normal in Normal difficulty gespeeld met Pai. Ronde 6 (Lau Chan, mijn angstgegner) duurde bij mij net zo lang als alle andere ronden bij elkaar. Dural is helemaal een beest! Die zal ik nooit over de knie krijgen ^_^
    Bij Akira kun je turtlen, afwachten tot ie een punch doet en dan kun je 'm grabben...
    Als je ziet dat je combo in het begin niet pakt dan niet proberen af te maken anders wordt je daarna heel even kwetsbaar. Er zijn een paar (combo-) starters waardoor je tegenstander half in de lucht hangt en je eigen karakter volledig klaar is voor de volgende actie. Als die starters lukken dan kun je ze te grazen nemen.

Laatst bewerkt: 3 nov 2007
  18. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Rookie ik voeg je straks toe, spelen we vanavond wat potjes. Wie is the fav character tot nu toe?

19. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0

Niet met je eens. Met name met Pai-Chan en Vanessa Lewis (en dan noem ik niet een El Blaze, Jackie Bryant en die irritante Lei-Fei) kun je echt button bashen en toveren zij de vetste moves tevoorschijn.
    Online ben ik al een groot aantal gasten tegengekomen die met deze twee spelen en zie ik gewoon dat zij willekeurig op knopjes drukken bij de aanval. Al win ik regelmatig van deze gasten, uit hun ratio blijkt dat zij het hiermee toch goed doen.
    En dat vind ik soms irritant. Zeker omdat ik met Brad Burns speel en je echt doordacht moet vechten met deze kerel, anders delf je het onderspit.

20. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Waar ik wel even benieuwd naar ben,maar hoe zit eigenlijk de verhouding van het vechten met zijn tijdsduur?

Om een voorbeeld te noemen,bij Tekken vond ik vanaf deel 3 dat het veel te snel per ronde voorbij was waardoor ik het gevoel kreeg dat het niet meer om het vechten draait maar om elkaar maar zo snel mogelijk af te maken.

Soul Caliber is ook snel maar ondanks dat zit er wel een diepgang in. :)

Deel Deze Pagina