Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Groothandelprijs FTW;) hij zei dat het betaalbaar is voor mij dus.
    Hij heeft trouwens een infosetje in en elkaar geflanst voor me wat vandaag op de post gaat.

Ik heb dan btw allen maar 2 zuilen en een center nodig zei hij , dan heb je al kwaliteit.

http://www.meridian-audio.com/m_800_bro_intro.htm
    En dat set is het niet van de starterpost , het is of de fidelyti of de 800 series.

Laatst bewerkt: 5 nov 2007
  2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Afgelopen vrijdag de Logitech Z5500 zien staan bij de Mediamarkt. Prijs was €289,-! Schitterende set is dat.

3. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    is dat nog niet steeds duur voor die set ? in vergelijking met online shops natuurlijk.

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik weet niet wat ie bij de online-shops kost?

5. xboxmaster 2

xboxmaster 2 McSparky

Leuk Bevonden:
    0
    heey,

ik ben van plan om ook een 5.1 setje te gaan kopen, en deze zal ik voornamelijk gebruiken om te gamen en af en toe muziek. Ik vind vooral de bass erg belangrijk.
    Ik wil hier niet zo heel veel geld aan uitgeven.
    Ik zit op dit moment sterk te twijfelen tussen de:
    Logitech x-530
    en
    Philips MMS460

De Subwoofer van de Philips heeft iets meer vermogen en een 'Dynamic bass boost'
    Merk je dit verschil denk je?

Of zijn er nog andere alternatieven die jullie aanraden??

groeten Niels

6. bartvdhulst

bartvdhulst Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.kieskeurig.nl/kopen/13316C81D223BB64C125721E0048C3E2.htm

Zeer nette prijs als je het via kieskeurig vergelijkt, verzendkosten zijn ook best aardig want de doos is loeizwaar weet ik uit ervaring! Blijft voor de niet audiofiel met een beperkt budget zeer leuk xboxen*)

Heb hem zelf bij de MM voor 269 op de kop weten te tikken tijdens aanbieding half jaartje geleden.

7. bartvdhulst

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Niels,

Let even goed op dat als het voor gamen op de xbox360 is je voor zover ik weet wel een optical out nodig hebt die hebben deze setjes niet... Of kan je wel surround van 360 krijgen via 3,5 mm jack ander forummers?

Als je toch een keuze maakt tussen beide zou ik gaan luisteren welke je het beste vindt klinken en wat je er het mooist uit vindt zien. de Philps hebben nogal een uitgesproken design wat je of heel erg aanspreekt of niet...

edit: Lees ook even de startpost:

Setjes die NIET geschikt zijn voor Dolby Digital 5.1:
    -Creative labs inspire 5300
    -Creative labs inspire 5400
    -Creative labs inspire 6700
    -Creative SBS560 5.1 speakerset
    -Finlux HCS-3015
    -Logitech X-530
    -Logitech X-620
    -Logitech Z640
    -Qware 5.1 soundsystem
    -Elk setje ZONDER decoder en optische ingang is niet geschikt

8. xboxmaster 2

xboxmaster 2 McSparky

Leuk Bevonden:
    0
    Dus zonder optische ingang heb je helemaal geen 5.1 dolby surround???
    Ik sluit deze dan gewoon op mijn tv zelf aan, zo'n 3,5mm aansluiting.
    Het lijkt me persoonlijk erg raar want deze setjes zijn oorspronkelijk voor de PC en dit is dan toch ook gewoon dolby surround, ofniet??

groeten Niels

9. bartvdhulst

Leuk Bevonden:
    0

Met deze set krijg je op de xbox geen dolby surround, je krijgt hoogstens pro logic. Geen 5.1 geluid dus, omdat er geen decoder is. Dan moet je echt naar duurdere setjes gaan kijken b.v Z-5500 of 5450.

10. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is je budget? Waarschijnlijk is het advies toch een Z-5500.

11. bartvdhulst

Leuk Bevonden:
    0
    Prijs/Kwaliteit toch een super setje*)

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd ;)

Sparky _0/ ... ouwe casemodder :+

Ik denk het niet, aangezien hij zelf een X-530 voorsteld ;)

Jup, samen met de Z5400 toch wel een van (of misschien wel) de beste prijs/kwaliteit. Zeker in vergelijking met die alles-in-1 setjes zijn de subs van deze setjes oppermachtig.

13. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Als het budget een stuk lager is, dan kunnen we je `sowieso´ (ik spelde het altijd verkeerd) aanraden om door te sparen voor een Z-5400/5500.

14. xboxmaster 2

xboxmaster 2 McSparky

Leuk Bevonden:
    0
    hmmmz,,

ook dat valt dan wel ff tegen. Ik denk ik koop voor 80 euries ff een 5.1 setje, maar zo werkt het dus niet:mad:

Dan wordt het maar even doorsparen voor een Z-5500 inderdaad. Ik heb net ook een mooie Samsung Le26R73bd gehaald dus het budget is op dit moment even wat minder.

En Dynamike
    over een tijdje begin ik met me xbox 360 te casemodden en ik heb al wat mooie ideetje dus daar hoor je nog wel van;)

15. Triple X NL

Triple X NL Hell Yeah..

Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk komt de post vandaag dan zal ik wat prijzen posten en of wat info;)

16. joostpolletje

joostpolletje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand interesse in mijn Pioneer VSX415. Prima staat goed onderhouden. Bon en alles erbij!

17. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik ben vandaag even wezen kijken bij de mediamarkt en het is idd geen standaard set van pioneer zelf maar de RCS-656HX ( enkel in Frankrijk en Scandinavie uitgebracht en kost zon 1100eu!! ) maar dan met een andere DVD-recorder namelijk de DVR-550HX-S ipv de DVR-545HX-S Dit lijkt mij gewoon een beter model aangezien deze beschikt overzowel een digitale als een analoge tuner. De Subwoofer(met ingebouwde reciever?) en surroundboxen zijn wel hetzelfde. Repectievelijk de SX-SW505HX en S-ST606.

Zoals ik het nu begrijp zitten er in de Subwoofer alle aansluitingen voor de Speakers en voor de coaxiale verbinding met de dvd-speler. pag8 PDF van de 656HX

Ik overweeg sterk deze zet aan te schaffen want naar mijn menig heeft deze zet een erg goede prijs/kwaliteit verhouden. ( Reciever , speaker, dvd recorder, upscaling tot 1080p, tuner en dat alles van een topmerk voor 444,- ) Uitbreiden is wel erg lastig maar dat wil ik toch niet.
    Nu ben ik alleen bang dat ik iets over het hoofd zie. TV sluit ik aan met de HDMI+coaxiaal en xbox met HDMI/Component+optisch toch ? Ipodje met de USB en klaar is Kees.

Iemand hier commentaar op? Ik hecht altijd veel waarde aan jullie comments._O_

Edit: Zweedse review voor impressie plaatjes

Laatst bewerkt: 6 nov 2007
  18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Het is een leuk setje inderdaad. Wij hebben beneden een oudere versie van deze, met cd speler ipv hdd recorder enzo, is van het jaar 2000 ofzo...Maar goed, to the point.

1. Je zal met dit setje vast geen miskoop doen qua geluid. Maar de opbouw speler-receiver-speakers is ver te zoeken bij dit setje. Dit is een typisch setje wat je echt haast niet kan upgraden. Versterker zit in de sub, onderdelen verbonden met speciale pioneer aansluitingen etc. Dat hoeft niet erg te zijn, maar als het je ambitie is om later een betere sub of speakers aan te sluiten dan is dat niet mogelijk.

2. Wil je wel een HDD/DVD-recorder? Je zegt dat je hem op je TV wilt aansluiten, op je console, en op je ipod. Wil je dan wel extra geld uitgeven aan een recorder? Zoniet, dan kun je dat geld beter uitgeven betere kwaliteit onderdelen bijvoorbeeld.

3. Ik heb even die manual pagina 8 bekeken en de achterkant van de speler. Je moet inderdaad een coax kabel van de speler naar die subwoofer doen, die als een soort audio receiver fungeerd. Via de HDMI uitgang van je speler kun je naar je TV inderdaad. Voor de xbox stop je inderdaad een optische kabel ook in je subwoofer en kun je de component video aansluiting gebruiken naar je tv. Of HDMI als je een geschikte xbox en een tv met twee HDMI poorten hebt.

Laatst bewerkt: 6 nov 2007
  19. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
  20. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe is het er eigenlijk mee? Ik zie in je sig dat je een SVSje gekocht hebt:) Welk model is het? Wat ga je btw voor reciever nu kopen?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina