Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Graveheart, dit is een koper. Serieus. Fock X-Bazar, kopen die hap!

    Ik heb het nu uitgespeeld (incl. Mysterious Unison) in 27:30. Na de Mysterious Unison was de eindbaas van 't spel in 2 beurten neer, met al m'n chars op 80. :)
     
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438

    Heh, je zult idd je inventory beter moeten bijhouden (tenzij je zo die-hard bent en met level 1 equipment het spel wilt uitspelen ;) ).

    Het lijkt misschien nu veel werk voor je, maar dat kwam alleen omdat je zoveel stuff had opgespaard. Over het algemeen krijgt je groep op een rustig tempo nieuwe equipment; soms uit kisten, uit boss battles of na wat shoppen in een equipment store. Bij nieuwe equipment: groen is goed, maar niet altijd; sommige harnassen bieden bijvoorbeeld extra veel bescherming, maar verlammen je ventje een paar seconden in het gevecht. Deze extra enchantments, goed en slecht, staan altijd achter de kracht van het item (damage voor wapens, defense voor harnassen).
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2007
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zal eind van de maand nog eens kijken. ;)
    Moet ook Blue Dragon nog gaan spelen.
     
  4. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Jep. Als er bijv "Slow" of "Stop" naast een item staat, no matter hoe goed hij is, verlies je enorm veel damage waarschijnlijk (slow = halve movement speed, stop = eerste 2 seconde van je action time ben je verlamd ;)). Burst is trouwens goed, 50% meer atk maar 50% minder def. Goed op bijv. Jazz en Allegretto.
     
  5. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    En passive, wat doet die?
     
  6. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan niet counter-attacken.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ben nu halverwege chapter 7 denk ik. Kostte me flink wat tijd, maar ik denk nu toch alles (tot nu toe) gevonden te hebben. Vooral in die woestijn was even zoeken. Ben nu in de Twin Reed tower.

    Trouwens erg veel succes gehad met March en de Wherewolf Choker item (of hoe het ook heet); dubbele echo's met al haar aanvallen en ze heeft toch al zo'n hoge combo. Ga nu vaak dik over de 32 echo's heen. Bijna een waste zou je zeggen. ;)

    EDIT: Zie trouwens dat al die status effects ook in het boekje staan. Lees daar altijd in als ik het spel alweer bijna uit heb. ^..^
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2007
  8. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de Hero's Key krijgt weet je dat je dan meteen Mysterious Unison in moet (en dus terug moet lopen). Als je doorgaat, speel je het spel uit (en doe je dus geen MU).
     
  9. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Kan je eigenlijk kiezen met wie je door de wereld wilt lopen? In de demo kon je alleen met Chopin lopen. Kan je in het hele spel ook met bijvoorbeeld Polka en Beat lopen?
     
  10. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo dan, ben bezig in die encoremode waar de vijanden een stukje sterker zijn, en dat zijn ze inderdaad. Probeerde de eindbaas na dat graveyard te verslaan met een party onder de 30 en werdt kansloos weggemept. Ben je echter level 30 dan is het opeens een stuk simpeler.
    Ben nu op dat pirateship en die gastjes weten ook wel van wanten, wel een stuk leuker spelen zo dan de wel erg simpele eerste ronde.
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Als je doelt op welk character je in beeld ziet, waarmee je rondloopt (dus los van wie je in je trio-party hebt)... nee, daar kun je niet uit kiezen. Het is vaak Allegretto, soms Polka, of Beat. Ligt net aan welk hoofdstuk je speelt. Met welke characters je de gevechten voert kun je natuurlijk wel zelf bepalen.
     
    Laatst bewerkt: 7 nov 2007
  12. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Oh okay, ik had een paar screens gezien waarbij ik zag dat Polka werd bestuurd. Met Blue Dragon kon je kiezen met wie je liep. Maar goed, het is niet echt een belangrijke kwestie ;) Belangrijker is dat ik dit spel ook deze week binnen krijg als het goed is :)
     
  13. Elvini

    Elvini Paramore

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    0
    Eternal Sonata is uitgespeeld }:]. Hij is tevens weg naa Supremacy NL.
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ongeveer 22 uur op de klok, Chapter 6....pareltje van een game _O_

    Pluspunten :

    - Graphics/sfeer
    - Muziek
    - Characters met inhoud
    - Leuk om te spelen

    Toch ook wat minpunten :

    - Te makkelijk (standaard Viola met Heal Arrow in je combat setup of een andere char met goede healing skills en items worden zo goed als onnodig)
    - Weinig variatie als het gaat om vijanden en de opstelling daarvan

    Hoe dan ook, een prachtig spel wat me al vanaf Chapter 1 lekker bezig weet te houden en waarvan ik achteraf gezien zeker spijt had gehad als ik hem niet had gehaald ! :)
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2007
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Pfft, die bonus dungeon kost idd nog wat tijd. Ik moest zelfs het ruitjespapier uit de kast halen om een level te "mappen" (level met veel teleporters); je begrijpt natuurlijk wel dat ik geen schatkist over wil slaan. ;)

    Moet nog de laatste twee verdiepingen (waarvan de laatste alleen een boss battle is volgens mij) en het eindgevecht zelf. Ik denk dat ik vanavond ga eindigen op 35 uur totaal. Zal daarna (hopelijk vanavond) nog een korte eindbeoordeling geven van ES! :thumbs:
     
  16. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Zifnap, hehe. Heb ik ook gedaan. Niet met ruitjespapier echter, dat had ik niet meer. Op een leeg a4tje dus, en dat was een stuk moeilijker (verdiepingen 8 en 9 zeker? :)).

    Op verdieping 11 aan het eind is een Boss Battle en op verdieping 13 is een boss battle. Die op 11 is moeilijk dan die op 13.

    Verder heb ik ook zitten tekenen in die dungeon met die muzieknoten. Wat piano-keys getekend, noten erop geschreven, en "1 2 3" etc erop geschreven in de volgorde. Werd een enorme rotzooi (telkens op pauze drukken, halve sec kijken, pauze, tekenen, en dan wist je het soms niet meer etc).

    Maar.. prachtig.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nou, uitgespeeld. 34 Uur op de teller als ik mij niet vergis. Interessant einde, wel een beetje langdradig. Leuk bonus filmpje trouwens nadat je de credits door hebt laten lopen. Alleen daarna werd het scherm zwart en gebeurde er verder niets?

    Eff de plussen en minnen:

    Plus:

    * Mooie en sfeervolle graphics (mooie omgevingen!),
    * Dito geluid,
    * Enigzins interessante characters (in ieder geval meer diepgang dan bij de meeste JRPG's),
    * Te behappen speelduur,
    * Toffe real time combat,
    * Technisch perfect in orde (korte laadtijden!),
    * RPG-lite, dus ook geschikt voor beginners (of als je het een keer rustig aan wilt doen).

    Min:

    * RPG-lite, wil je een heavy duty RPG, dan is ES niks voor jou,
    * Erg lineair (weinig exploratie),
    * Te gemakkelijk en geen keuze in moeilijkheidsgraad; "normal" had van mij best nog wat lastiger gemogen. Een "easy" modus toegevoegd aan het selectie menu was ook beter geweest,
    * Te weinig monster modellen; hierdoor worden de gevechten soms toch erg repetief.
    * Achtergrond verhaal was niet zo diepgaand als gehoopt; veel cutscenes gingen naar mijn gevoel teveel over koetjes en kalfjes en hadden verder weinig te betekenen. Het einde maakte wel veel goed.

    Bottom line: toch een beetje teleurgesteld in Eternal Sonata. Aan de andere kant waren mijn verwachtingen erg hoog gespannen. Ik had de hele tijd het gevoel dat ik meer wilde doen met het mannetje waarmee je rondloopt in de wereld. Maar verder dan tegen NPC's praten, tegen monsters opbotsen en schatkisten openen kom je niet. Dit is bij veel JRPG's zo... en toch vond ik het best jammer. Ik mis een bepaalde interactie. Ondanks dat alles heb ik mij prima vermaakt met ES. Het is een erg leuk spel om te spelen en ik beveel hem zeker aan als je nog op zoek van naar een goede JRPG voor de 360. ES verslaat in ieder geval met gemak de zwakke Enchanted Arms. Ik denk dat Blue Dragon en Eternal Sonata erg aan elkaar gewaagd zijn; BD heeft vooral de diepgang mee, waarbij ES het moet hebben van superieure technische kwaliteiten. Ook vind ik de gevechten van ES leuker, maar dat is een kwestie van smaak.

    Alles zo meegenomen geef ik Eternal Sonata een vette 8. Dat heeft ie zeker verdient. Op veel vlakken is ES een "net niet" geval en dat houdt hem uiteindelijk van grootsheid weg. Desondanks een erg knappe eerste inzet van Tri-Crescendo en laten we hopen dat men het niet bij deze eerste poging laat! :thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2007
  18. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo niet mis! Ben blij dat ik hem dus bestelt heb! Lijkt me een super vette game!! Ik speel alleen maar RPG's en deze wil ik gewoon in de collectie!! Super :D
     
  19. Morridin

    Morridin Active Member

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind hem zeker niet beter dan enchanted arms en dan heb ik het eigenlijk voornamelijk over de combat. Enchanted arms hield me bezig omdat de combat steeds anders was en lekker werkte met de grid enzo. In ES heb ik vrij snel het gevoel dat ik aan het grinden ben waardoor ik na een uur alweer de controller aan de kant wil leggen. Qua presentatie en muziek is ES wel superieur, maar voor mij lag het fun gehalte bij Enchanted arms gewoon hoger. Maar goed, ik was dan ook 1 van de weinige die Enchanted arms best wel goed vond.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2007
  20. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja kijk dan verschillen wij tweetjes wel een beetje...enchanted arms hing mij al de strot uit na 1 uur.....niet weten waar je vijanden zitten en ze al tegen komen om de 5 stappen werd ik echt gek van!!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina