Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 19 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals? :) graag met bron.

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    De PS3 versie van Unreal is uitgesteld, net zoals Killzone 2. En volgens Boris van Gamekings zit MGS4 ook vol met bugs(oke dit is geen goed argument :+). Terwijl de xbox toppers wel netjes op tijd komen. En ik kan me als het goed is een aantal berichten herinneren hier in deze thread dat de ontwikkelaars te weinig hulp kregen van Sony.

3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Feit is dat er meer games voor de PS 3 worden uitgesteld dan voor iedere andere console dus tja, daar zou je conclusies uit KUNNEN trekken.

Of dit te maken heeft met het feit dat het moeilijker ontwikkelen is op de PS 3 of dat men wacht op een grotere userbase...?

Wat me wel opvalt bij de Champions League wedstrijden zijn de reclames voor Playstation....
    Vorig seizoen stond er groot Playstation 3 langs de kant van de velden en nu alleen nog maar Playstation.... :confused:

4. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het is absoluut geen geheim dat voornamelijk de PS3 titels het afgelopen jaar nogal te maken hadden met uitstel. Maar ik denk dat dit volgend jaar steeds minder een probleem gaat worden, noem het aanloop problemen.

Beide! Hangt een beetje van de developer af.

Laatst bewerkt: 8 nov 2007
  5. Burnfout

Burnfout Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En de 360 versie van UT3 is nog veel verder uitgesteld. De PS3 versie komt eerder dan de 360 versie...

Mass Effect is een jaar lang uitgesteld
    Bioshock was een paar maanden uitgesteld.

Ratchet and Clank kwam op tijd, Eye of Judgement ook, Heavenly Sword ook, Uncharted waarschijnlijk ook.

Zo zijn er overal wel voorbeelden van te verzinnen.

Alhoewel veel multiplatform games wel later komen op de PS3.

6. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

En Too Human ook trouwens! Fuck zeg, van die game had ik bij de eerste verhalen en screens hele hoge verwachtingen.... :mad:

7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.710
    Grote Super Mario Galaxy reviews:
    IGN - 9,7
    Gamespot - 9,5
    Gametrailers - 9,8

Deze game is op weg naar de titel hoogst "gereviewde game van het jaar". Alhoewel, er komen nog een aantal potentiele kandidaten in de vorm van Mass Effect, Assassin's Creed en Uncharted.
    Dit is DE game om een Wii voor te kopen! Zelfs Gamespot, zo ongeveer de grootste Wii-haters op deze planeet, geven de game een 9,5.

Met quotes als:

"Super Mario Galaxy is one of the greatest platformers I have ever played, Wii's best game, and an absolute must-own experience. And to me, this odd trek through space really does feel like the true sequel to Mario 64."

" Graphics
    Outstanding on Wii. The first Wii title that looks like it's really pushing the console."

" Sound
    Normally, we'd harp on the lackluster voice acting, but whatever -- the orchestrated music is so totally amazing that it obliterates any other aural shortcomings."
    Eindelijk echt Orchestrated music in een Nintendo titel :)

"Some of the best level designs of any 3D platformer"

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Zoals ik het nu begrepen heb is de PS3 versie nu ook uitgesteld en ligt deze nu weer insync met de release van de Xbox 360 versie

Mass Effect was niet voor vorig jaar gepland en er was geen release datum voor. Dit waren speculaties van de pers
    Jeb dat verbaasd me elke keer :eek:

9. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn vrouw en ik overwegen een next-gen console te kopen, maar we zijn een beetje in dubio wat betreft welke.

even wat achtergrond info:
    - Ben vnl. PC gamer geweest, maar m'n pc is wat verouderd, maar doet het nog prima en vind het zonde om dan een super pc te kopen.
    - Bezit zelf een SEGA Dreamcast met ca 40 spellen, doch speel er niet zoveel meer op (slecht aanbod aan spellen, maar wat wil je met een discontinued model).
    - M'n vrouw houdt vooral van RPG's (ze is nu met Morrowind bezig, wat ze erg leuk vindt), turnbase strategy (Heroes of might and magic reeks) en heeft een hekel aan shooters.
    - Ik houd van RPG's, goede space sims (jammer dat die nauwelijks meer gemaakt worden.........) en vind een shooter van tijd tot tijd wel leuk, doch vind ze altijd vrij snel vervelen. Daarnaast vind ik op consoles race spelletjes vaak wel leuk (gran tourismo achtige dingen) om zo nu en dan te doen. (een van de weinige soort spellen die ik op m'n dreamcast speel) ook vind ik real time strategy (turnbased ook) leuk.

Wii: is om budgettaire redenen aantrekkelijk, Verder lijkt de speciale interface ons wel grappig, maar ik zit liever op de bank met een controller in handen. Daarnaast vind ik de beeldkwaliteit aardig, maar minder interessant voor de lange termijn. Verder komen er veel sportspellen uit op Wii wat niet echt ons ding is.

We twijfelen dus vooral tussen de Xbox 360 en de PS3.

Xbox 360:
    + is iets goedkoper dan PS3
    + wat ik heb begrepen is dat beeldkwaliteit gelijkwaardig is aan PS3
    + Zijn op dit moment meer spellen voor in omloop en een aantal leuke zijn al relatief goedkoop te krijgen (Oblivion)
    - Kost geld om online te spelen
    - Heb geen starter set ontdekt waarin 2 controllers bijzitten. Ik zal dus altijd een 2e moeten kopen voor het geval we samen iets willen spelen. (moet ik eerst nog een RPG tegenkomen die multiplayer ondersteund)
    - Ik heb vernomen dat er nog wat betrouwbaarheids issues zijn

PS3:
    + Heeft Blue-ray (is op lange termijn misschien wel leuk)
    + Heb de indruk dat deze console meer potentie heeft
    + online spelen is gratis
    + starterset met 2 controllers te koop (al kost die wel 499,-)
    - een stukje duurder dan Xbox 360
    - Blue ray kan uiteindelijk een dure grap blijken te zijn
    - zijn nog niet veel spellen voor uit en ook nog niet tegen aantrekkelijke prijzen.

We zitten momenteel nog een beetje te dubben welke we het beste kunnen nemen. Op dit moment zijn er 2 startervarianten van Ps3 en 3 startervarianten van Xbox 360 (de arcade, premium en elite versie => Is de arcade versie niet te kaal?)

We weten niet goed welke spellen er op dit moment uit zijn die wij leuk zullen vinden.
    Ik wil in ieder geval Oblivion in huis halen: die is voor zo'n 25 euro te krijgen voor Xbox 360, terwijl de PS3 versie nog boven de 50 ligt (welliswaar met een expansion, maar Morrowind kennende heb je die niet echt nodig voor vele uren spelplezier).
    Assassins Creed lijkt ons leuk en zijn op beide systemen verkrijgbaar.
    Verder vind mijn vrouw 'Heavenly Sword' wel een interessant spel, maar die is enkel op PS3 en naar ik begrijp uitspeelbaar in 7 uurtjes dus mijnsinziens niet de moeite waard van aanschaf. (kunnen we hem beter huren als we een PS3 hebben).

Wie kan ons wat vertellen over de pro's en contra's van beide systemen en welk ons qua soort spellen ons het meeste zal aanspreken?

Edit:
    We bezitten overigens nog geen HD-tv. Daar zal de komende 1-2 jaren denk ik nog geen budget voor zijn. Onze huidige grote flatscreen sony breedbeeld tv doet het nog prima.
    Is het verschil tussen zo'n tv en een HD-ready dan wel full-HD tv erg groot?

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik ben na het kapot gaan van mijn 2e 360 overgestapt op de ps3. Op deze pagina een paar van mijn eerste bevindingen

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=101612&page=75

Verder zijn er idd minder games dan op de 360, maar voor een individuele gamer zijn er nog te veel om door heen te komen ;)

11. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik volg deze thread sinds pagina 73 en had je bevindingen inderdaad gelezen :)

Na het lezen van je bevindingen verschoof m'n voorkeur weer iets meer naar de PS3 toe, doch een van de grootste hekelpunten blijft de prijs van de console en de spellen.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    De console hoeft niet zoveel duurder te zijn. Het grote voordeel van de 360 is dat je kan kiezen. Je kan op een core/arcade versie gaan gamen met alleen een memorykaart en 1 controller en dan ben je erg goedkoop uit.

Echter als je ook veel (hd)films kijkt, je thuis alles draadloos hebt, af en toe met zijn 2-en wilt gamen en wilt genieten, moet er nogal wat bij

- wifi adapter
    - hd
    - hd-dvd speler
    - extra controller

en dan is het verschil er ineens niet meer (misschien is de 360 dan wel duurder?). Ik hou eerlijk gezegd niet meer de exacte prijzen bij. Als je gek bent op gamen moet je denk ik meer naar de lopende kosten kijken en dan zijn playstation 3 games gemiddeld duurder. En helemaal in Nederland kan het behoorlijk schelen.

Ik los dat zelf op door in het buitenland te bestellen of 2ehands, echter dan moet je wel iets meer geduld hebben.

Ik zelf vind de softwareverschillen niet ontzettend groot, maar dat zullen weinig mensen met me eens zijn. Ik kan genoeg toppers opnoemen voor beide consoles die ik met ontzettend veel plezier zou spelen.

Keuze voor de ps3 was voor mij voornamelijk omdat de 360 hardwarematig had afgedaan en zo zijn er meer hier. Echter de nieuwe 360's (Elite?) gaan er waarschijnlijk minder last van hebben met de nieuwe chip en alles.

edit: al heb ik ook mensen met een elite alweer zien klagen.

13. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelet op je smaak zou ik zeggen dat de 360 voor jou de beste keus is: meer RPG's beschikbaar (Mass Effect zal jou zeer boeien denk ik), op korte termijn goede RTS-en beschikbaar (uberhaupt niet/nooit op PS:cool:, race games te over (op GT5 na, niet veel op de PS:cool:, voor heavenly sword zou je aan NNN en binnenkort KuF CoD kunnen denken.

Gelet op je TV zou ik zelfs een PS3 afraden die er op een niet-HDTV gewoon niet uitziet. PAL is namelijk niet native aanwezig op een PS3, maar een terug gescalede resolutie.

Daarnaast denk ik dat voor jouw gezins samenstelling ook Xbox Live Arcade heel veel heeft en erbij gaat krijgen wat zal boeien.

Edit: wellicht voor jou het belangrijkste is, dat jij een community "nodig" hebt, anders kwam je hier niet. Die heeft PS3 niet, enkel solo op dat apparaat, geen echte of goede MP ervaring, zelfs niet online, laat staan op een forum. Ook al neem je een blue tooth head set, de kans dat je tegen anderen komt te praten is vrijwel nihil.

14. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De 360 is de console die meestal ook de games ontvangt die ook op de PC verschijnen.

Op de 360 is het RPG aanbod aardig aanwezig, op de PS3 is dat momenteel nogal karig.
    360 RPG overzicht: http://www.gamespot.com/games.html?platform=1029&category=Role-Playing&type=games&mode=top&sort=views&sortdir=asc

Je gebeden worden verhoord. Binnenkort verschijnt exclusief op de 360 een echte space sim / RPG genaamd Mass Effect met ook wat shooter elementen. De eerste berichten zijn zeer lovend en de graphics, gameplay en verhaal moeten fantastisch zijn. De eerste reviewers zijn er al tientallen uren mee zoet.
    http://masseffect.bioware.com/

Forza 2 en PGR3 / PGR4 zijn titels die je op de 360 dan niet mag missen naast vele andere race games. De PS3 heeft momenteel geen vergelijkbare games. Ja, GT5 met een beetje mazzel eind 2008.

Zover ik weet bestaan die (nog) niet op beide consoles.

Dat is tevens de reden waarom ik niet aan de Wii ga. Een leuke LCD tv en 5.1 set wil je toch ten volle benutten.

Men heeft op dit vlak niet stilgezeten. De huidige versie bevat verschillende verbeteringen die de betrouwbaarheid ten goede moeten komen.

Zolang de Sony en de Sony developers dit vaak genoeg herhalen ga je dit uiteindelijk zelf geloven. :) Juist de afgelopen week hebben verschillende multi-platform developers juist aangegeven dat de PS3 en 360 eigenlijk gelijkwaardig aan elkaar zijn. Als ik zie wat men nu weet te bereiken met COD4 en ik vergelijk dat met COD2 dan valt er nog heel wat te halen uit de consoles, uit beide consoles.

Als je die nog kunt vinden, die verdwijnt elk moment. Is uitverkoop actie.

Ja, ik begin er ook nog niet aan. HD-DVD is zeker in de USA erg goed bezig. Zeker nu met spelers die $99 kosten, die gaan best hard. Ik vind het echt vreselijk irritant dat de ene film op HD-DVD verschijnt en de ander weer op Blu Ray.

Blader hier eens rond, kan je per categorie kijken of er wat voor je tussen zit:
    http://www.gamespot.com/games.html?platform=1029&category=&type=games&mode=top&sort=views&sortdir=asc

Naar mijn mening wel.

Die heb je eigenlijk al genoemd. :) Aangezien je voorlopig nog niet aan de HD-TV gaat zijn zaken als HDMI, Blu Ray en dergelijke nog niet echt interessant voor je. Kijk ik puur naar de games dat lijkt mij de 360 de meest logische keuze. Ook de vele Arcade mini-games zijn erg leuk, bijna elke week verschijnt er wel weer wat nieuws. Ik denk dat het Xbox 360 Arcade pack de meest logische keuze is voor 279,- Euro. Inclusief 5 arcade games, memorycard en 1 wireless controller.

15. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Euh, C&C en die LotR game toch en natuurlijk volgend jaar Halo Wars!!!

Verder nog nieuws van de www.gamed.nl site:

Nieuws: EA haalt meer dan 50% omzet uit 360
    Door Roderick op 08-11-2007 om 11:20 Bron: Kotaku
    De Xbox 360 mag dan met hardwaresales ingehaald zijn door de Nintendo Wii, het blijft het systeem waar op softwaregebied het meest te verdienen is. Maand na maand scoren games op het systeem erg goed in de verkoopcharts. Vandaag laat EA zien hoe de situatie ervoor staat.

EA verkoopt namelijk meer dan 50% van haar spellen op de Xbox 360. Daarmee verdienen ze zo'n 218 miljoen dollar. Opvolger op grote afstand is de PS2, die voor 73 miljoen dollar aan opbrengsten zorgt. De Wii volgt op een goede derde plek met 59 miljoen dollar opbrengst. Even in rijtjesvorm:

Xbox 360 - $218 miljoen
    PlayStation 2 - $73 miljoen
    Nintendo Wii - $59 miljoen
    Nintendo DS - $47 miljoen
    PlayStation Portable - $21 miljoen
    PlayStation 3 - $17 miljoen

Alles draait tenslotte om de games. De rest is allemaal leuk, maar de games maken deze markt, niet de hardware. PS2 met 120 miljoen apparaten wordt gewoon ver aan de kant gezet.

16. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar met die uitgeklede versie kan je dan wel fatsoenlijk gamen? Maw: hoe nodig is een HD?

we hebben thuis geen wifi router en hebben overigens ook nog geen hd tv (dat komt over een jaar of 2 wel) dus op korte termijn zijn de wifi adapter en hd-dvd speler niet nodig, waardoor de Xbox op korte termijn qua geld misschien het aantrekkelijkst is (en we hem misschien nog voor de kerst in huis kunnen halen als er een leuke aanbieding is, voor de PS3 zullen we denk ik in januari of februari genoeg bij elkaar geschraapt hebben. Doch enorme haast hebben we niet, we overleven de kerstperiode ook wel zonder ;)).

voor PC kochten we gemiddeld 1 a 2 nieuwe titels per jaar, een stuk of 5 tot 10 al wat oudere (die voor 10-20 euri te koop zijn) en een enkele goedkope oldie (0-10 euri). (downloaden doen we niet meer aan, behalve echt oud spul (ik hou wel van retro-gamen, ben nu bezig met Xcom-terror from the deep :p).
    Ik denk dat als we een console hebben we ws. 2 nieuwe titels per jaar voor de volle mep kopen en verder een stuk of 5-10 van tussen de 10-25 euri (afhankelijk wat er beschikbaar is) en dan misschien nog wat andere dingen huren of lenen.

17. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is een ander voordeel van de 360, hij is 1 jaar eerder op de markt verschenen dus de games verschenen ook eerder die nu allemaal flink afgeprijst zijn. Het viel mij van de week op hoeveel (goede) budget games er momenteel beschikbaar zijn. Op dit forum kan je ook voor weinig veel 2e hands games vinden.

18. Rensgar

Rensgar Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hm, ziet er interessant uit, ik zal me er op een later tijdstip wat meer in verdiepen :)

de arcade pack is inderdaad aantrekkelijk geprijsd, maar wil dus graag weten of een HD wel misbaar is?
    Hij is nl. belachelijk duur om los te kopen, zodat de 20GB starter-variant van 349,- of zelfs de elite versie van 399,- toch misschien betere opties zijn (zeker als dat ding ;) 5-10 jaar mee zou moeten kunnen gaan).

19. MacDennis

MacDennis Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor de standaard games is een HDD geen vereiste. Maar als jij verwacht dat je het een en ander gaat downloaden (meer arcade games en game demo's) dan is een HDD zeker aan te raden. De arcade games zijn al snel 50 tot max 150MB groot, de demo's soms wel 1GB. Daar is een relatief kleine memory unit niet geschikt voor, een 20GB HDD wel.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken om zonder hd te moeten.....eeh moest er niet aan denken.... ;)

Demo's, trailers ed zijn gewoon een erg leuke extra functie.

edit: en check je pm voor mijn aanbod ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina