Call of Duty 4: Modern Warfare [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 2 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo moeilijk is veteran ook niet hoor. Het is gewoon Trial and Error.
     
  2. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.860
    Schiet die shooter neer in die helicopter.

    Moet nu die ene gast snipen, ik mis steeds :'-(
     
  3. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Een beetje oefenen en goed op dat vlaggetje letten en je heb hem zo.
     
  4. JEFFOR

    JEFFOR Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    0
    tering 1 woord heb ik voor dit spel
    G-E-W-E-L-D-I-G_O_


    serieus wat een lekkere shooter
     
  5. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    godvaa wat is dit toch een heerlijk spel.. net weer paar uurtjes online gespeeld samen met jackie brown.. toch allebij heel de tijd top ranked met rond de 20 kills :cool:

    toevoegen is gratis! ArtificialFaith is de tag ;)
     
  6. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij'the bog'
     
  7. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaja , weer 1 hier .
    Iemand tips voor dat snipergeval bij het reuzenrad.
    Wat een K*T stuk is dat zeg.=(

    iemand?
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2007
  8. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor de tips. ik ga het weer proberen...
     
  9. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    miss kan iemand die alle intel items heeft gevonden achter een spoiler een lijstje maken waar je ze kan vinden. ik heb er nog maar 2/30
     
  10. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    EINDELIJK GEHAALD poe poe na 30 keer vandaag proberen in totaal denk ik iets meer dan 4 uur over deze missie gedaan. Ik ging wat jij zegt achter dat hekje maar niet bij de muur gewoon bij de botsauto's en als er mannetjes aankwamen dan knalde ik ze neer met die big gun. Als mn heli er was dan snel mn mannetje ophalen en hopen dat ik niet werd neer geknalt. Uiteraard heb ik een paar mannetjes die vlakbij waren wel van te voren kapot geknalt voordat ik mn mannetje ging ophalen. PFFFFFF TERING en nu bijna uitgespeeld :)
     
  11. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    ohja. voor de mensen die de 'man of the people'achievement niet kunnen halen: je moet wachten met het redden van die boer als je teammate zegt dat je beter kunt ingrijpen voordat ze die arme boer killen. als je die boer redt al voordat je teammate dat pas zegt, krijg je geen achievement
     
  12. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    @Kethij check je prive mail
     
  13. Triple X NL

    Triple X NL Hell Yeah..

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand tips?
     
  14. Dark Miracle

    Dark Miracle Guest

    Gaf hem in één keer een headshot. :+
     
  15. jackie brown JR

    jackie brown JR Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    jep het was leuk :) zelfde geld voor mij, stuur maar een friend request,
     
  16. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus alleen op dat level van de TV show? Vervelend, was ik alleen die eerste 6 vergeten..
    Ga ik dan vandaag nog wel ff doen, als ik weer in een nieuw level zit want heb u belangrijke checkpoint :9

    Ik heb d ook redelijk lang over gedaan.
    Hoe ik het uiteindelijk gedaan heb:
    Eerst gelijk een airstrike midden op het open veld.
    Daarna door het gebouwtje, rechts langs het open veld.
    Krijg je als het goed is checkpoint.
    Hierna word het echt lastig. Ik heb gelijk een airstrike in ongeveer het midden gedaan (net voor de neergestorte heli)
    Hierna naar het gebouw helemaal in het midden, waar je op de heenweg C4 kon laten ontploffen.
    Vanuit hier een airstrike linksvoor het gebouw, midden.
    Terwijl airstrike onderweg is gelijk 3 smokes gooien, zodat de hele weg vanaf dit gebouw naar het laatste gebouw van het dorp ( die links naast degene met de toren) bedekt is.

    Nu snel rushen, hier krijg je weer checkpoint.
    Hierna is het en paar keer schieten + airstrike, en dan kun je gewoon links langs naar de heli rennen. Succes! ;)

    Juist, soms is het ZO kut. Ik zit nu bijvoorbeeld vast op het level waar je de de-activatie codes moet invoeren. Heb nog 7 min de tijd, na de 2e checkpoint.. Ben je eindelijk heel ver, staan er aan 2 kanten kereltjes in de zijgangetjes..

    Komt denk ik wel bij www.gamefaqs.com , ik ben er volgens mij ook een hoop langsgelope! :9

    Vandaag nog 5x ofzo geprobeerd en toen lukte het, gewoon helemaal vanaf het begin verder gegaan zodat ik een goede 2e gun had.. Claymore's goed nergezet en echt ACHTER de botsauto's, dus niet op de ondergrond maar er achter.. Veel kogels kaatsen dan af aan al die hekjes.


    Pff lange post :cool:

    Edit:
    Net ook nog ff 4 matches online gedaan, eerst in de Fullgame. Erg jammer dat ik alle challenges enzo moet overdoen. Verder ken ik al die maps nog niet :9
    Toch ging t wel redelijk, free for all.. 2x gewonnen en 2x derde.. Nu nog zoveel noobjes :D
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2007
  17. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik gebruik deze lijst die ik op het Call of Duty 4 forum van Achieve360Points heb gevonden.

    1 - Prologue Crew Expendable - After wasting the bridge crew, follow the team down into the ship. Investigate the bunkroom where the drunk terrorist stumbles out of. Two sleeping terrorists should be inside.

    2 - Prologue Crew Expendable - The team will use a flash bang in the cargo hold (if you run ahead, the enemies will fire and the team will simply skip the flashbang and fire back). At the bottom of the stairs in that hold (the stairs are right next to the hold's entrance) is the intel. It is out in the open and hard to miss if you're looking for cheap AMD laptops.

    3 - Act I Black Out - At the start of the mission, there is a shack to your left with two terrorists. Check the shack's interior for the intel. Just a moment before, your team should be given the "weapons free" order.

    4 - Act I Black Out - In the building where the informant is (you need to use night vision since the team cuts power to the house lights), check the bathroom on the second floor.

    5 - Act I Charlie Don't Surf - In the basement of the first objective building, head down to the basement. Check the small room in the basement corner (marked with a Kalashnikov silhouette) for the intel.

    6 - Act I Charlie Don't Surf - After clearing the first building (the terrorist training building) and getting orders to retake the TV station, there will be some intense house-to-house fighting. Place the TV station marker so it serves as "map-north". There is a wide street in front of the station; before crossing it completely, head "map-east" (along the main road) and take out a terrorist sniping post. The intel you want is on the second floor of that sniping post.

    7 - Act I Charlie Don't Surf - After crossing the heavily guarded main road towards the TV station, there is a building next to the pick-up truck with the mounted machinegun; head up the stairs of that building and check its second level for the intel.

    8 - Act I The Bog - After evading the machineguns and entering the apartment complex, you head up to the second floor. Clear the area of enemies and look for a silhouette of a Kalashnikov with two crossed sickles. Allied NPCs should breach the door for you so you can enter it. If you missed which door was breached, the room in question has a checkboard floor. The intel is in there. Note, if you leave for the next block to rescue the tank, you have gone too far ahead.

    9 - Act I The Bog - After using the Javelin to destroy enemy vehicles, you proceed into a street market composed of narrow streets. From the broken fence, you make two lefts to a central market that has an upright refrigerator; turn around from the fridge and march straight back towards a wall. The intel is behind a stack of boxes.

    10 - Act I The Hunted - After the enemy chopper detects and springs an ambush on the team, you go into a house that will get flashbanged and rushed by enemies. Once you survive that ordeal and leave the house, you will be in the middle of some farm buildings; look for a dwelling with a Russian soda machine next to its entrance. The intel is inside that building. Note you should get the intel before you encounter any attack dogs, unless you just like killing small beasts and yukking it up with your buddies later.

    11 - Act I The Hunted - After going through both greenhouses, there is a wreck of a building to your left (when you exit the second greenhouse). Work your way into that building and then go to the small section covered by a sheet metal roof; the intel is in there. If you reach the barn to fight off the enemy chopper with Stingers, you went too far ahead.

    12 - Act I War Pig - After your friendly tank runs over the car, check the multi-level building on the inner corner (it will be on your right side if the objective marker serves as map-north). The staircase is in a multi-use building (commerical on the bottom, residential on the top). Check the second floor of the building for the intel.

    13 - Act I War Pig - Check the multi-level building on the outer corner -- basically across the street from the previous intel. This building's staircase is in a dry-cleaning store. Again, it's on the second story.

    14 - Act I War Pig - Right before the enemy T-72, you have to storm a building with a machinegun nest. This nest overlooks a short alley filled with civilian cars. Investigate the second story of the "machinegun nest" building for the intel.

    15 - Act I Shock and Awe - Once you rendezvous with the advance recon team, check the corners of the room they were holed up in. The intel should be on the second level of their building.

    16 - Act I Shock and Awe - After jumping down from the building where the advance recon team was holed up in, check the building directly straight ahead. Like previous intels, check the second story of that building. It's in a closet if you're honestly lost.

    17 - Act II Safehouse - After clearing the forest (which takes all the five seconds of your life), check the first building you see -- it's next to the church and has a satellite dish attached to it. As before, check the second level of the house for the intel.

    18 - Act II Safehouse - Check the building next to the water tower. It is in one of the restaurant booths on the first floor.

    19 - Act II All Gillied Up - Atop the ladder in the church. Let the allied sniper take the lead so he can open the door for you. Otherwise, there's no way in. Get the intel quickly before the chopper appears, or you may not be able to get to it later.

    20 - Act II All Gillied Up - Mid-way through the container maze, a makeshift camp full of terrorists will have intel on a table made from 55 gallon drums. If you want the intel, you may have to kill the enemies if you are not able to sneak by them. Note if you enter the next area and start sneaking under the trucks, you may not be able to go back and grab this intel.

    21 - Act II All Gillied Up - After sneaking under the trucks, you come to a building with an enemy sniper on a fire escape. Brain (headshot) the sniper and check the top of the fire escape for a small room with the intel.

    22 - Act II One Shot, One Kill - After downing the enemy chopper, you need to carry your allied NPC to the extraction point. During this sequence, you will enter a building to attempt to lose your pursuers. Fight off the terrorists and attack dogs inside. Once you leave that building, locate the gray fire escape on that building and grab the intel at the top. You need to hurry back down before the timer (or your ally) expires.

    23 - Act II One Shot, One Kill - Carry the allied NPC "McMillian" to the Pripyat ferris wheel but do not place him on the highlighted spot on the hill yet; you need to scout around this area so you know where to go once enemies appear and general mayhem occurs. Put the ferris wheel behind your character and look for a side street towards the southeast (use your HUD compass). There should be a non-descript (closed) door to a sad looking Communist Russian apartment building. This door will open later during the firefight (enemies are spawned from there). Place the allied NPC at the spot on the hill and prepare for hordes of enemies. Once enemy choppers appear to fast-rope troops, the aforementioned door will be open. Head into that room now and grab the intel on the floor. If you are having difficulty grabbing this intel, you can always stage select and use the easiest (Recruit) difficulty to survive the enemy onslaught. If the doors don't open you'll have to fight your way to the other spawn point and kill the enemies until they stop spawning and then go back to the doors and they will be opened.

    24 - Act II Sins of the Father - After securing the diner, you will enter a Russian diner. Immediately check the tables to your left (upon entering) to grab the intel. Once the screen fades for "uniform change", you cannot get this intel.

    25 - Act II Sins of the Father - After the target flees into a Russian village, the team stays behind to do rear guard while you pursue the target into a side alley. Your chase leads to an area which is covered by several snipers and many terrorists on the ground. A red dumpster and a green car signifies where you can go left (suicide) or right (flanking route). Take a right at that fork and look for a side staircase leading up to a house room. A few terrorists will be in there (it is a kitchen of sorts). The intel is on the table. Grab it quickly and continue your pursuit.

    26 - Act III Ultimatum - After destroying the power tower, your team will infiltrate a Russian base. Pass through the breach in the wall and follow the allied NPCs through the motor pool. Across the base's courtyard, there is a large room where a majority of the enemies will come from (it's basically their spawn point). Fight into it and turn right. The intel is in a small partition to the side.

    27 - Act III All In - After destroying the first enemy BMP but before going past the silo's gate, check the alleyway behind the building to the gate's right. The intel is at the end of the alley by some weapons.

    28 - Act III All In - Once inside the silo base, there are three missile tanks (not BMPs - those are your targets) parked in the base. Align your map with compass (true) north and use your main HUD compass to identify the southernmost missile tank. South of that missile tank, there are three buildings on your map (when you pause and check your mini-map). Investigate the center southern building (it will be an army warehouse) for intel just lying on the floor. Quickly grab it and get out of there before the enemy choppers shred everything.

    29 - Act III No Fighting in the War Room - Follow the ally NPC "Price" and drop into the locker/shower/bathroom facilities. Exit that area and you find you can take the left or right; take the left route so you come across a darkened meeting room when the hallway starts to angle (the right goes to the base's kitchen and is a longer way around). The intel is inside the dark meeting room (left route).

    30 - Act III No Fighting in the War Room - Once you breach the wall to get into the launch control room, go straight ahead, up the stairs to your left, and look for a small meeting room that has the intel on a table within. Time should be tight, but a checkpoint occurs just before blowing the wall, giving you (technically) infinite chances to re-attempt your search. Note you can probably abort the launch and then grab the intel, if time is really tight.

    Made by Sickeder666


    Ik haal nu een paar van de laatste intels voordat ik hem uitspeel.
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2007
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Bedankt, RedDevil, maar 't is al gelukt :thumbs:

    Thank God.
     
  19. aaron88

    aaron88 Active Member

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    oke deze tactic werkt dus goed voor het laatse stukje van het sniper level:
    Als eerst moet je bij die sniper kerel zijn, dan zie je naast hem een boom met 2 grootte wortels aan de achterkant. Ga tussen die wortels inliggen.Als je goed ligt zal niemand je raken. Dan als de heli op ongeveer 5700m afstand is zal die sniper gast wat zeggen, dan krijg je een checkpoint. Zodra je je checkpoint krijgt zal er ff niemand zijn. Nu moet je als een gek naar het huisje gaan wat helemaal links staat(dus niet de gene bij het rad). Ga nu in dat huisje liggen (wel een beetje onder de toonbank). En nu hopen dat de andere gasten geen granaat in het huisje gooien. Zodra je heli er is sprint je naar je sniper vriend en ga voor een paar seconden gebukt achter hem zitten, nu heb je een paar seconden op de manntjes op je pad naar de heli om te leggen. Pak je sniper vriend op en ren recht op het huisje voor je af, ga er via links langs en dan hopen dat je heel aankomt bij de heli. Wat je dan nog moet doen: Heel luidruchtig blij zijn \o/

    Het zal mischien niet in 1 keer lukken door al de granaten maar ik zou zeggen, hou vol en dan lukt ie vanzelf
     
  20. Terminator.T2

    Terminator.T2 Dovahkiin

    Berichten:
    953
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb gelezen dat er in andere levels ook tv's staan met de speech erop maar dit kan ik niet bevestigen en als dit wel klopt tellen ze waarschijnlijk niet mee voor de achievement. Ik heb in ieder geval alleen "Charlie Don't Surf" opnieuw gedaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina