Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Volledig mee akkoord :b:
    Maar, moest ik nu echt het volle uit mijn setje willen halen, hoe moet ik hem dan aansluiten?
    Is dus een Thrustmaster 5.1 set, met vanachter 3 aansluitingen: bass, 2.1 en 5.1.
    Alle drie zijn het 2.5mm jacks dacht ik, je weet wel zoals je koptelefoon van je MP3 speler heeft.
    Nu heb ik via een speciaal kabeltje (bijgeleverd) de 2.1 uitgang op de 2 geluidplugs van mijn XBOX360 kabel verbonden.

Peter M

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat hebben we al is bekeken. Met Xbox360 is stereo aansluiten via dat verloopkabeltje de enige oplossing. De 5.1 ingang kun je met pc gebruiken.

3. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan nou goedkoop een jbl setje aankomen (Jbl scs 200.5 voor 120 euro), alleen heb ik mijn nieuwe versterker nog niet binnen. Kan ik het jbl setje in de tussentijd gewoon op mijn jvc home cinema versterkertje aansluiten? (JVC THA-25)

4. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Lijkt mij helemaal geen probleem.

Gebruik de speakers van de TH-A35 nu als surroundspeakers.
    Moet wel uitkijken dat ik mijn Yahama niet te hard zet want anders overleven ze het niet :D

5. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ow oke, bedankt voor je reactie.
    Alleen zit ik nu te twijfelen tussen versterkers het gaat tussen de HK AVR 132 en de onkyo tx-sr505e.
    De positieve punten van de HK zijn: Mooie looks, het naampje :p
    De positieve punten van de onkyo zijn: De versterker kan meer decoden, het is een 7.1, meer aansluitingen (en volgens mij meer vermogen).
    De negatieve punten van de HK zijn: Minder vermogen, minder decoders
    De negatieve punten van de onkyo zijn: Onbekend (ik had er tenminste nog nooit van gehoord, maar iedereen zegt dat het een erg goed merk is), minder mooi als de HK.
    Ze kosten evenveel maar wat zal ik kiezen :p Misschien dat een van de 2 beter bij mijn boxen passen (eerst jvc boxjes daarna de JBL SCS 200.5) Kan iemand me helpen kiezen :p

6. ErikB

ErikB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pioneer - Xbox - Optical

Hey,

Heb net Pioneer set bij de MM gehaald.. kon hem voor die prijs niet laten staan! :) Nu heb ik echter wel een probleem: ik krijg het niet voor mekaar om via de digitale ingang met een optische kabel geluid van mijn xbox360 uit deze set te krijgen. (Analoog, via de tulpjes werkt wel).

Moet ik naast "System->Audio->Digital Output->Dolby Digital 5.1" nog iets instellen? (Ik gebruik de AV kabel)

Verder vroeg ik me af of onderstaand geval normaal is (input/output wellicht):
    Als ik de optische kabel in de AV connector van de xbox stop zie je aan de andere kant van de kabel rood licht gloeien. Er gebeurt echter niks als je dit bij de receiver doet.

Hopelijk dat een van jullie me hier inzicht in kan geven!

Alvast bedankt!
    Gr.,
    ErikB

7. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik denk dat je op je pioneer moet instellen dat je gebruikt maakt van een digitale bron. Standaard staan de ingangen aangemerkt als analoog, tenminste zo was dat bij de pio set van me ouders. Kijk maar in de handleiding, en dat rode licht is normaal.

8. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Hoor je het verschil tussen stereo en dolby surround goed? En bij warneer moet je echt stereo gebruiken en warneer dolby?

En me laatste vraag,ahah : Hoeveel ben je ongeveer kwijt voor een leuk 5.1 set van losse componenten? Wat ongeveer op een kamer van 6 bij 4?

9. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Startpost legt het uit denk ik!

10. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Grumpiest, kan me herinneren dat we jou een hele tijd geleden ook al wat dingetjes hebben aangeraden.

11. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, toch bedankt voor de hulp :b:

Peter M

12. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Oja,helemaal vergeten. Zal even terugbladeren door de 11 delen 8)

13. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Laat het vermogen in de specs van de HK je niet foolen. HK's van 50W spelen in de realiteit een aantal andere versterkers met 100+ W in de specs eruit. Het gewicht van de receiver is vaak een betere maatstaf voor de kwaliteit en power, dan het wattage in de specs, heb ik eerder eens gelezen. Ga maar gewoon eens luisteren om het verschil te horen :)

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    edit: Gevonden al. haha als ik nu zo dat terug zie in het vorig topic ...damnn echt een vraag nurd,hahha.

Laatst bewerkt: 10 nov 2007
  15. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas kan ik hier nergens in de buurt naar die Onkyo luisteren. Wel heb ik al naar de HK geluisterd en dat klonk iig al erg goed. Maar ik weet echt niet wat ik zou moeten kiezen :p. Puur specs haalt de HK het niet bij de Onkyo volgens mij. Omdat de Onkyo meer kan coderen en 7.1 is.Alleen vind ik de HK vele malen mooier. Qua gewicht zit er 0.1 kg verschil in :p

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wil je ook echt gebruik gaan maken van 7.1? Ten eerste weet ik niet hoeveel films ed dit uberhaupt op de disc hebben staan en ten tweede zijn het voor mij iig TE veel boxen in mijn huis.

17. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Damned, heb nu dus een 360 met HDMI. Wat blijkt nu, wanneer je een HDMI kabel aansluit past er geen gewone AV kabel meer bij...

En aangezien mijn philips HT setje nog steeds alleen maar een coax input heeft voor 5.1 heb ik een beetje een probleem.

Bij de arcade krijg je ook alleen maar een composite/stereo kabel. Helaas zitten in de kabel ook enkel die benodigde pinnetjes verbonden. Dus even een coax uitgang erbij solderen wil niet.

Dan toch maar mijn 360 component kabel open slopen zodat hij iig boven de HDMI past & coax uit heeft ipv optisch uit.

:mad:

En dit ding ga ik dus niet kopen:

(zit bij de hdmi kabel van €50 van MS :confused:)

18. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou is het is niet noodzakelijk maar het zou wel vetjes zijn, en ach het is op mijn kamertje en daar kan geen electronica genoeg ijn :p. Ik heb hier ook nog 2 JBL Control fronts liggen dus dan heb ik iig 7.1

Laatst bewerkt: 10 nov 2007
  19. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    Je moet de digitale aansluitingen wel instellen, bij mij deed ie het eerst ook niet omdat elke digitale uitgang op off stond. staan wel in de manual hoe dat moet.

20. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar liggen het vermogen van de HK en Onkyo bij elkaar? Of zit er een flink verschil in? En ze kunnen toch allebei even hoge tonen enzo weergeven?
    Ik neig nu toch meer naar de Onkyo eigenlijk mede dankzij de features en de 7.1 ondersteuning. Het is even leuk om een reciever te hebben die er leuk uitziet maar na een tijdje draait het er toch om wat onder de ''moterkap'' zit dacht ik zo :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina