Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het gewicht kan ook ernstige rugklachten veroorzaken :D
    Heb >2Km moeten lopen met mijn Digitale Yamaha reciever.
    Had de auto aan het rand van het centrum geparkeerd want daar was parkeren goedkoper.

Was eventjes vergeten dat de Yamaha veel zwaarder was dan mijn JVA TH-A35.

2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ha dat is nog niks vergeleken met het 30min verslepen van een 32" demo model hdtv, zonder doos dus 8) Zie die maar eens fatsoenlijk vast te houden:9

3. SqueakyClean

SqueakyClean Jobbie

Leuk Bevonden:
    0
    Hey guys,

ik heb een probleempje.

Sinds een 1,5 maand ben ik ook de gelukkige eigenaar van een HDMI X360. Hij staat in onze slaapkamer en omdat ik daar geen 5.1 set heb staan, gaat t geluid via de tv.

TV= Philips 32PFL5322

Ik had eerst geen HDMI kabel, dus hij was aangesloten via de bijgeleverde component kabel. Nu heb ik er wel 1.

Probleem: Ik kom er net achter dat ik via m'n tv geen stereo, maar mono geluid krijg.
    In de instellingen van m'n X360 geeft ie aan dat digitaal geluid signaal alleen wordt doorgegeven via VGA kabel, advanced scart kabel en nog 1, maar niet via HDMI!

Dit vind ik erg vreemd, want HDMI is toch ontworpen om digitale geluidsbronnen door te geven.

Op m'n tv kan ik geen instelling hiervoor vinden, maar het kan m.i. alleen liggen aan de X360.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Laatst bewerkt: 11 nov 2007
  4. II Gamer II

II Gamer II ?! Hmmm ... !?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik voeg mij aan Mike zijn komentaar toe, je moet het zo zien dat de HK recievers meer reserves in vermogen hebben dan de conkurenten wat alleen ten goede komt om de luidsprekers met gemaak aan te stuuren / tot zijn recht komen (een type luidspreker is niet zelfde dan de ander type luidspreker).
    Heb je ruimte voor 6 a 7 luidsprekers waarom geen Onkyo, let er op dat er weinig software is dat 6 a 7 kanaals weergave goed ondersteund en in de meeste gevalen wordt nog voloop 5.1 gebruikt.

5. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ja ik heb de ruimte voor 7 speakers, weet jij misschien een lijstje waarop je kan zien welke software wel 7.1 gebruikt? (zelf heb ik al gezocht maar ik kon niks vinden). Ik weet bijna zeker dat ik voor de Onkyo ga, alleen heb ik nog 1 vraagje. Alletwee de recievers hebben een subwoofer preout+ de normale subwoofer aansluiting. Zou ik hiermee dus ook 2 subwoofers kunnen aansluiten? Aangezien ik 1 actieve sub heb (met preout) en een oude zonder preout :+?

6. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou ik sowieso niet doen, twee verschillende subwoofers aansluiten. Twee verschillende speakers zullen twee verschillende geluiden geven, en door deze dan te 'mengen', zul je iets heel anders te horen krijgen dan dat de makers van de game/film/muziek bedoelden. De een zal ook net iets sneller zijn dan de andere misschien, zeker met verschillende aansluitingen. Dat gaat gewoon niet werken.

Er is niet echt een lijstje met media die 7.1 ondersteund. Om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit 7.1 media gezien. Alleen 6.1 DTS edities van speciale films zoals LotR en Starwars. Voor de rest is alles gewoon 5.1. Maar met de juiste instellingen, doet de receiver natuurlijk zijn best om van een 5.1, een 'logisch' 7.1 signaal te bouwen, zodat je wel 7 speakers gebruikt als je die hebt aangesloten.

Je zei ook iets over dat je nog twee speakers had staan om naar 7.1 uit te bouwen. Hier moet je ook wel mee oppassen. Het is leuk om te experimenteren hoe het klinkt, maar het hele geluidbeeld wordt er toch een stuk minder homogeen van. De speakers onder elkaar moeten ook 'matchen'. De ene speaker zal bijvoorbeeld beter zijn in hoge tonen dan de ander, en om die twee door elkaar te horen kan niet zo fijn overkomen. Beetje hetzelfde verhaal als de 2 subs eigenlijk.

Kies gewoon welke je leuk/mooi vind :)

7. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke, maar is het uberhaupt mogelijk om 2 subs aan te sluiten (en dat ze ook alletwee werken:+)? En qua speaker mix zoek ik het dan nog wel uit.

8. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zie trouwens geen 2 sub uitgangen? Waar had je het eigenlijk over :confused:

Bij nader inzien ook wel raar eigenlijk; een versterkte sub uitgang op een receiver :9

9. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ik snap het even niet meer. Ik zie geen een andere aansluiting voor de sub dan de sub pre-out. Alleen heeft mijn sub die ik nou heb geen pre-out aansluiting maar die zit ook gewoon vast via die speaker draadjes. Hoe kan ik hem nou dan aansluiten op de Onkyo?

10. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk niet. Op receivers kun je alleen actieve subs aansluiten. Subs die dus beschikken over een een 'pre-in'. Maar je had toch ook een actieve sub?

Wat bedoelde je dan eigenlijk met deze opmerking?

11. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Heb al even niets van me laten hoor. Dusss, let op :D. Heb een paar kleine upgrades:+.

Allereerst: de bekabeling is vervangen. De luidsprekerkabels + interlinks zijn nu van het merk W&M. Ik wist niet dat er zo'n groot verschil zat tussen kabels :eek:. Superupgrade is dit.

Maarrr, de kabels hangen (zoals je wel kunt zien) niet meer aan de Denon 3801. Dit trouwe versterkertje is vervangen door de Vincent SV-233 :D.

Maarrr, aan de andere kant hangen de kabels ook niet meer aan de JMlab Profil 5b's.

Ze hangen nu aan een paar B&W CDM1's :D.

Hier nog een overzichtsfotootje. Erg slecht, maar tegen het licht in fotograferen in een kamer met maar aan één kant ramen, is nou eenmaal nogal onmogelijk.

12. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Die kabels had je allang gepost :9

Maarre wow...JKI dat ziet er leuk uit! Vooral die kabels en connections daarachter :D
    Je draait nu dus alleen nog 2.1...en dat bevalt? B&W boekenplank ook beter dan je J-emmers? :9

13. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Ja? Oh, wacht, weet het alweer, was het beetje vergeten:+.

B&W's zijn een grote upgrade. Ik ben er sowieso achter gekomen dat ik het geluid van boekenplankers mooier vind dan dat van vloerstaanders. En daar komt bij dat dit gewoon hele goede speakers zijn naar mijn mening. De JMlabs zijn ook erg goed (en doen nog steeds niets fout), maar de B&W's zijn gewoon van een klasse hoger. Ik durf zelfs te zeggen dat deze speakers icm. de Vincent SV-233 te vergelijken zijn (misschien wel beter) dan de B&W 805s icm. een Denon AVR-3801. Die combinatie heb ik nl. ook hier gehad (was wel al een hele tijd geleden).
    Subwoofer moet ik nog aansluiten en inregelen (XLR High Level input).

Dus ik ben weer blij, en de Denon + JMlabs gaan de verkoop in. :)

14. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Niks, te snel gekeken :p Maar die actieve subwoofer (+boxen enz) ging ik pas over een tijdje halen (lees eind november. ik weet ook nog niet welke, heb je er een om aan te raden? van maximaal 150 :p). Alleen zou ik in de tussentijd graag 7.1 willen maar het blijkt dus dat dat nou niet kan :mad:.

15. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Btw, ik had het idee dat deze speakers wel goed waren. Ziet er mooi uit en ook dat het degelijk gebouwd is. Alleen heeft niemand op het hele internet er nog ooit een review van gegeven :p. En wat ik ook niet snap is dat ze zo goedkoop zijn.
    Kenwood KS-5200HT

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ JKI: wow mooi spul!

Ik heb zelf de volgende vraag. Ik ben op zoek naar een standaard voor mijn beamer. Ik zit op twee stoelen onder het raam van een schuindak. Onder dit raam zou dan de beamer moeten, echter monteren op het raam gaat wat moeilijk. Aan het plafond wil niet, want dan komt de beamer te dichtbij het scherm. Nu zat ik er aan te denken om een vrij grote speakerstand te kopen en daar de beamer op te plaatsen. Echter zijn die er wel van ongeveer 1.30 hoog?

edit: pics toegevoegd

17. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Vanwaar de overgang naar stereo? Zodat je hogere kwaliteit kan halen met minder geld?

18. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik heb m'n Onkyo TX-SR505E besteld en volgens de site kon die binnen 24 uur worden geleverd. Dus ik hoop dat ik morgen aan de slag kan :)

19. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    Dus we kunnen morgen foto's verwachten? Ben benieuwd

20. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Oef, je maakt me geil. Foto's foto's! Welke speakers ga je nou nemen Dave?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina