Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 10]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 25 mrt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn toekomstige systeem waar nog wat aan gesleuteld moet worden gok ik:9:

Videokaart: nVidia 8800 GT (512 mb) € 269,-
    Processor: Quad core Q6600 € 239,-
    Voeding: Cooler Master RealPower M620 € 109,-
    Behuizing: Cooler Master Mystique 631S € 75,-
    DVD-brander: AOpen DSW2012P € 39,-
    Moederbord: GigaByte P35-DS3P € 129,-
    HDD: 500 GB SATA2 € 89,-
    Geheugen: GeiL 2 GB (DDR2-1000 kit) € 149,-
    Besturingssysteem: MS Vista Home Premium € 299,-
    ----------------------------------------------------
    Totaal: € 1397,-

Heeft iemand hier op- of aanmerkingen over dit systeem? Geheugen wordt misschien nog 3 gb, maar verder zou ik niet zo veel meer weten eigenlijk.

edit/ voor ik het vergeet, dit systeem is bedoeld voor het kunnen spelen van spellen en als het kan op high, omdat de computer nog een paar jaar mee moet gaan. 2,5 of 3 jaar iig wel. Moet dus niet zo zijn dat ik er over een jaar weer mee zit;) De prijs moet niet zo extreem worden.

Bvd.

Laatst bewerkt: 11 nov 2007
  2. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Andere voeding nemen en misschien denken aan een OEM versie van Vista?

Alles op high spelen... welke resolutie?

3. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    Resolutie 1280 x 1024.

En wat mankeert er aan deze versie van vista dan?;) Voeding zat ik ook mee, weet alleen niet goed welke ik daar voor in de plaats moet zetten.

4. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    OEM is vooral goedkoper. Verder hetzelfde.

5. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Op 1280x1024 ga je met een 8800 GT normaal wel een tijdje toekomen :).

En over Vista: wat Centurion zei :). Enigste vaag minpunt aan de OEM-versie van Vista is je hardware upgraden... .

6. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik moest het eerst al even opzoeken via google, maar het is aantrekkelijk voor mensen die enige ervaring hebben met het installeren van software besturingssystemen.

Maar met die voeding zat ik dus ook nog, iemand daar een idee voor? Jullie zijn nog vrij mild namelijk:9

7. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Voor dat budget moet er ook wel een andere cpu koeler inkunnen ipv de stock koeler. Een freezer 7 pro bijvoorbeeld.

8. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Toen ik vandaag alcohol 120% ging installeren kreeg ik een BSOD met een STOP melding die volgens mij verwijst naar een werkgeheugensectie.

Kan het zijn dat mijn werkgeheugen kapot is?

Ben nu even aan het opstarten met 1 reepje van 512MB om te kijken of het dan ook nog gebeurd.
    Ik kan trouwens ook niet opstarten in safe mode want dan krijg ik ook een BSOD.

Edit/
    Mijn vader zegt dat ik hem even moet opstarten vanaf de cd-rom van windows vista. Is het dan mogelijk om programma's te verwijderen?

Edit 2/
    Probleem opgelost. Kon een system restore doen via het opstarten van de cd. Weer wat geleerd:)

Laatst bewerkt: 11 nov 2007
  9. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    In de nacht van zaterdag kwam iemand bij mij logeren. We gingen ff lekker gamen om ons te vermaken. Beetje sof 2 en wat unreal tournement 3 demotje doen. Dat van 8 uur in de avond t/m half 6 in de morgen. De middag erop wil ik op de pc wat maken, maar hij gaat wel aan maar ik krijg geen beeld. Nu ben ik bang dat de videokaart kortsluiting heeft gekregen of iets dergelijke. Ik heb ook speedfan gedraaid en kreeg te zien dat ik 50 graden heb, is dat wel goed. En weten jullie misschien andere suggesties? Nogmaals, de pc gaat wel aan maar ik krijg geen beeld.

10. Eman

Eman SuperCharged

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je speedfan draaien als je geen beeld hebt? :+

Zitten de kabels goed vast (heb ik ook al meegemaakt :))
    Voor de rest wet ik het niet goed... Geen piepjes ofzo?

11. Rishikiller_NL

Rishikiller_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  12. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Nee die speedfan was nog voor het probleem :+ :p maar volgens mij hoor ik geen piepjes en de kabels zitten er goed in :mad:

13. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik weet niet of hier goed zit maar ik zoek een laptop voor mijn Oma, die zit nu op zo'n seniorenclub en is helemaal verslaafd. Ze had een oude laptop van mijn Oom gekregen maar die is overleden. Ze wil dus gelijk een goeie, ik zat zelf te denken aan een HP Pavilion dv6214 want dat die heeft naar mijn mening een goede prijs/ kwaliteit verhouding maar misschien hebben jullie nog een betere laptop in gedachten. Rond de 700eu.

MVG,
    Thomas

Laatst bewerkt: 13 nov 2007
  14. xboxgangsta

xboxgangsta Reëel

Leuk Bevonden:
    2
    Dat ligt eraan. Speelt je oma de nieuwste games en wil ze de nieuwste HD-films op haar 46" LCD-tv bekijken?:+

15. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waarom geen slim-line computer. Een laptop is wel leuk enzo maar vind ze een normale desktop niet fijner?

16. Black Label

Black Label -

Leuk Bevonden:
    0
    Nee ze wil graag een laptop omdat ze vaak ergens anders is (werk, kleinkinderen) en daar langer blijft.

17. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ik raad je aan om wat reviews te zoeken op het internet wat een robuste laptop is. Ik denk dat je oma meer behoefte heeft aan een stevige laptop dan eentje die snel krasjes krijg e.d.

18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Tenzij je het echt wilt, zou ik een E6750/E6850 kopen. Als je nog wat geduld hebt kan je ook wachten op de nieuwe processors, komen over 'n paar maanden. De E8400 geloof ik dat ie heet. Quad core is nu namelijk nog 'n beetje over the top...

Als je op de centen wil letten, koop dan een goedkopere DVD Brander. Samsung SH-203N (€27). Komt als beste uit verschillende testen en is nog goedkoop ook.

Welk merk videokaart heb je nu? Club 3D is minder dan €200,- op het moment. Of heb je zo'n voor-overgeklokte versie in gedachte?

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Hoezo? De prijs scheelt bijna niks en steeds meer games supporten quad core.

Hoe zijn de ervaringen met de 8800GT? Zit zelf te denken om er ook een te kopen.

20. xboxbezitter

Leuk Bevonden:
    0
    De ervaringen schijnen zeer goed te zijn. Enige probleem is alleen dat er een leveringstekort is;) dus misschien moet je enkele weken wachten op je kaart. Hoe dan ook, dat heb ik er wel voor over. Topkaart iig voor weinig geld in verhouding.

En dat van die brander zal ik even bekijken;) thanks voor de tip iig:)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina