Weet je dat zeker? Ik denk dat iedereen Lunines goed kan leren spelen... Lunimes is gemakkelijk om te leren, maar moeilijk om te meesteren. Je moet alleen soms even afstand nemen en kijken naar waarom je blokken op die manier neergooit. Hou ook goed die tijdlijn in de gaten, gooi je bijvoorbeeld wel snel blokken neer als ie langskomt of wacht je juist net totdat ie voorbij is, zodat je langer de tijd krijgt een groot blok op te bouwen?
Ik kan nu wel beter begrijpen waarom je gefrustreert raakt omdat niet alle velden meteen unlocked zijn. Aan de andere kant: dwingt het niet steeds iets beter te leren spelen? Bij mij in ieder geval wel en langzaam maar zeker voel je ook dat je steeds beter (lees: sneller + meer blokinzicht) wordt. Heh, het lijkt net of ik alleen maar Lumines de hele dag ben aan't spelen. Wat dus echt niet het geval is, maar als ik hem speel vind ik hem ook echt tof. Vooral skin edit modus, waarbij ik vaak een paar losse velden doe. Komt door die ontzettend coole skins die er soms bij zitten.
EDIT: Wat bij mij trouwens best goed werkt is het volgende -> ik concentreer mijzelf altijd zo lang mogelijk op het weghalen van 1 kleur. Probeer het eenvoudig te houden en probeer voor die 1.000 punten ("one colour cleared") bonus te blijven gaan. Hoe langer je dat volhoudt, hoe langer je speelveld overzichtelijk blijft (en dat houdt het spel ook weer simpel). En als het toch weer moeilijk wordt: tegen die tijd ben je alweer zo ver dat het ook niet meer boeit.
Laatst bewerkt: 12 nov 2007