Wat was de blauwe bol in level 5?
De slipstreamportal naar de Ark dus. De Ark ligt buiten ons melkwegstelsel en op Aarde ligt de toegang.
Wat voor bol schakelde je uit in level 7?
Dat was dus het schild rondom de kern van de Ark.
Wat activeerde je op het eind? Een bom op Halo? Ik dacht dat ze de wereldvernietiging activeerde ofzo..
Maar dat was dus de vernietiging van Halo zodat de brutes niet alle ringen konden activeren ofzo?
Zoals gezegd, je wilde die ene Halo activeren om de lokale Flood uit te schakelen. Maar aangezien Halo nog in aanbouw was, was hij niet klaar voor een activering en explodeerde hij.
Waar waren de brutes in het laatste level? Deden ze niets omdat de Phrophet dood was?
The Covenant was niet geland op die Halo in aanbouw. Ze hadden daar niks te zoeken.
Wat is er gebeurt met de brutes op aarde?
Die zijn vertrokken. De Covenant vloog met hun hele vloot door de portal naar de Ark. Dat zochten ze, de Aarde was niet hun prioriteit.
Als ze aarde toch willen vernietigen waarom vallen ze dan niet aan? Tenminste de woonplaats van de brutes is toch niet halo?
Nee, maar ze zijn dus meer geïntereseerd in Halo dan in de vernietiging van de mensheid. Kwesite van prioriteiten stellen.
Ik heb Halo 1 en 2 wel gedaan maar dit vond ik toch onduidelijk