Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Biba, 9 nov 2007.

?

De best console van 2007 is (en waarom):

  1. Xbox 360

    164 stem(men)
    78,1%
  2. Playstation 3

    30 stem(men)
    14,3%
  3. Wii

    16 stem(men)
    7,6%
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Bij mij is het een beetje ontstaan bij games als DoA en Tekken. Als mijn mannetje in elkaar werd gebeukt door een of andere chick werd het al snel weer tijd om een nieuwe controller te bestellen:+

    Nah, maar even serieus.. Volgens mij ga ik altijd heel erg op in games.. Daarom koop ik er ook zo weinig.. Als de game me echt boeit kan ik me op een gegeven moment identificeren met de main character ofzo. Dat zal ik dus met games met chicks erin niet snel hebben :+
     
  2. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Qua first party ondersteuning staat Sony er beter voor dan Microsoft. De games die ik het tofst vind komen uit de first party games van Sony en bepaalde third party games, dus de PS3 was voor mij de logische keuze. Insomniac en Naughy Dog zijn bijvoorbeeld echt twee pareltjes voor Sony.
    Daarnaast is het een kwalitatief goed en compleet apparaat.

    De Wii heb ik gekocht voor de typische Nintendo games (Mario, Zelda etc), voor de virtual console en toch een stukje sentiment dat ik met Nintendo heb.
     
  3. Burnfout

    Burnfout Active Member

    Berichten:
    2.085
    Leuk Bevonden:
    0
    NPD cijfertjes mensen:

    PS3 stelt nog steeds niks voor, echter is de prijsverlaging naar 400 dollar pas begin november ingevoerd dus die zien we nu niet.

    Goede resultaten voor de360 en Halo 3 en GH3 (360 en Wii versie)

    Ziekelijke aantallen voor de Wii en de DS, niet normaal meer.

    Kut resultaten voor R&C en PGR4...
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zag mensen een paar pagina's terug top vijven e.d. posten van hun favoriete games van dit jaar. Wilde zojuist ook een poging doen, maar ik kom er gewoon niet uit. Er is echt teveel vette shit uitgekomen op eigenlijk alle platforms. Vind alleen persoonlijk het Wii aanbod een beetje tegenvallen maar dat ligt denk ik meer aan mijn eigen smaak, Zelda en RE4 zijn erg tof maar ik gebruik het apparaat verder eigenlijk alleen voor de VC functie.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2007
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983

    Ik probeer een lijstje te maken en kom niet verder dan Bioshock, Blue Dragon. CoD4, Eye of Judgement en Halo 3. Of mijn geheugen laat me in de steek en ik ben er een paar vergeten of het valt voor mij tot NU toe wel mee en ik kan dus prima een top 5 maken. De genoemde games zijn trouwens allemaal wel super. Echter ik moet nog zoveel toppers dit jaar dat het aan het einde van dec wel lastig gaat worden:

    - Half Life 2
    - Heavenly Sword
    - Uncharted
    - Ratchet and Clank
    - Assassin's Creed

    Genoeg te doen in 1,5 maand :9
     
  6. jenamu6

    jenamu6 Active Member

    Berichten:
    517
    Leuk Bevonden:
    0
    Z3RO neem een ding van mij aan..............koop Super Mario Galaxy en je gaat echt heeeeeeeeel blij zijn dat je een WII hebt.
     
  7. Shagoe

    Shagoe Active Member

    Berichten:
    455
    Leuk Bevonden:
    0
    Kameo, heb je geen 360 meer? Zou niet mogen op he, xbw moderater met enkel een ps3 :p.
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [gt]28005[/gt]

    Misschien heb ik een bril nodig, maar ik vind de 360 véél mooier hoor :eek:
    Natuurlijk wel in HD bekijken. ;)
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Kleuren kloppen niet. Voorbeeldje. Als ik op m'n 360 speel, dan staat m'n brightness van m'n TV op 50. Switch ik dan naar de PS3, dan is de PS3 heel erg flets en kleurloos. Dan zet ik de brightness terug naar ongeveer 40 / 41 en dan zien de kleuren er bij de PS3 gewoon prima uit. Op de veel te fletse kleuren van de PS3 na, zie ik weinig verschil.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Volgens mij kan je niet bij alles gewoon zeggen dat het door de brightness komt

    Bij dit plaatje bv. Vind ik dat de 360 betere lichteffecten heeft. En dat heef weinig met de instellingen van een TV te maken

    [​IMG]

    Ik vind het een opvallend groot verschil (ook het gehele filmpje, al zal het op sommige stukken door de instellingen van de PS3/TV komen)
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Moeilijke vergelijking. Ik heb het filmpje tientallen keren op pauze gezet om te kijken of er nu ook daadwerkelijk verschil is in detail. Krijg de indruk dat er wel meer detail en mooie belichting zit in de 360 versie. Het was wel zo normaal geweest als ze de tv voor de ps3 wat minder brightness hadden gegeven om iig zo dezeflde vergelijking te krijgen.

    edit: plaat hierboven zie je het vooral heel goed achter op het hoofd. Dat is bij de 360 gewoon gedetailleerder.
     
  12. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    @kameo; Je hebt gelijk, dit is op te lossen met je brightness en contrast op je tv. Verder is het identiek aan elkaar. Knap gedaan ubi!

    @Kevf; Dat komt ook gewoon door de verhouding tussen contrast en brightness, check dit maar een keer in een HD film oid. En het is niet zo dat ik iets aan het goedpraten ben, ik heb immers geen PS3 ;) maar een 360. Alleen zullen veel mensen deze video's gebruiken om "aan te tonen" dat de 360 versie suprieur is aan de PS3 versie terwijl dit NIET het geval is.
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2007
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Daar heeft Gametrailers bij dit soort vergelijking nogal een houtje van. Word er een beetje moe van. Ze rotzooien met die filmpjes (RB Vegas anyone?). De kleuren van de PS3 versie in dit filmpje zien er in reallife in de verste verte niet zo uit. Snap niet wat men eraan heeft om games op deze manier af te schilderen.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Als ik het contrast omhoog gooi zou ik dan dan op de ps3 ook een dergelijke 'spot' achter op het hoofd krijgen?

    Wie kan er met een ps3 en een 360 eens twee filmpjes maken? O-)
     
  15. SoulSleeper X

    SoulSleeper X Stampertje

    Berichten:
    236
    Leuk Bevonden:
    0
    @Kevf; Ja, je moet gewoon een hogere waarde op gaan zoeken. Daarnaast wil ik wel iets toevoegen, ik DENK dat het daaraan ligt ik kan het namelijk ook een beetje mis hebben.
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Zal straks kijken of ik wat foto's (of eventueel filmpjes) van de PS3 versie kan maken (met het juiste contrast). ;)
    Foto's zeggen ook niet veel, maar dan kun je in ieder geval zien dat de PS3 versie niet flets is.

    Edit (kwaliteit van de foto's is slecht, maar het gaat om de kleuren)

    Assassins Creed PS3 versie met TV ingesteld op 360 brightness
    [​IMG]

    Assassins Creed PS3 versie met TV ingesteld op PS3 brightness
    [​IMG]
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.598
    Leuk Bevonden:
    8.701
    tadaa
     
  18. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    als je maar 1 console hebt speel je het spel daarop en heeft het geen zin om de andere versie te bekijken.
    Ik speel de ps3 versie wel.
    De 360 versie lijkt iets mooier in de kleuren te zitten,
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Contrast kan een heleboel uitmaken. Op mijn tv heb ik overigens mijn PS3 en Xbox 360 op twee totaal verschillende settings staan. En kwa graphics, contrast, e.d doet geen van beide onder voor elkaar. Maar als ik wil kan ik door simpelweg wat instellingen te veranderen op mijn tv de 360 of PS3 een stuk lelijker maken dan de ander.

    Nou wil ik niet beweren dat men bij gametrailers met instellingen rommelt om de ps3 versie te nadelen maar zoals je ziet aan de beelden van Kameo maakt contrast wel een aardig verschil
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dank je, toch direct het bewijs dat die gametrailer vergelijking iig niet klopt. :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina