Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 11]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Thnx:b:

Enne, over je probleem: kun je niet zelf een standaard oid ontwerpen? Want een speakerstandaard van 130 cm hoog heb ik nog nooit gezien. En als je er dan eindelijk een ziet, kun je ook nog de mazzel hebben dat je ze alleen per 2 kan kopen:+.
    Nee, niet met minder geld. De Vincent kostte meer dan mijn Denon surroundversterker... Ik was eigenlijk wel heel benieuwd hoe een echte stereo-versterker het zou doen icm. mijn B&W'tjes. Ook heb ik nu niet echt een paar speakers die ik kan gebruiken in surround icm. de B&W's (ookal lijken de JMlabs kwa klank wel erg veel op de B&W's).
    Ik zag dat er veel interesse was voor de Vincent. Dus als hij niet zou bevallen, zou ik hem zo weer kunnen verkopen. Maar tot nu toe vind ik hem super. Weet alleen nog niet of ik bij films surround toch ga missen. Maar daar kan ik dan nog altijd mijn Denon 3801 voor gebruiken...
    Heb met de Vincent nog geen film gekeken, dus... :)

2. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik zal wel wat foto's maken zodra ik hem binnen heb :p
    Ik weet nog niet welke speakers ik zal nemen, ff kijken of ik die jbl scs 200.5 (of zoiets xD) nog kan krijgen voor 120 (/EDIT omg, heb nou iemand gevonden die ze weg wil doen voor 60 euro)
    Anders heb ik geen idee welke ik zou nemen. Ik heb zeg maar maximaal 200 euro om aan speakers te besteden en ik heb al 2 fronts.

Laatst bewerkt: 13 nov 2007
  3. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320
    Hey mensen,

ik heb een tijdje geleden nog in dit draadje gepost om wat advies te vragen ivm een home cinema setje.
    Ik heb eindelijk een keuze kunnen maken en ik ga toch maar voor lossen componenten.
    Geheel toevallig heb ik net dezelfde reciever besteld als diegene hierboven.
    Het is ook de Onkyo TX-SR505E geworden. Deze wordt zaterdag as. geleverd \o/

Ik moet nu alleen nog speakers bestellen. Ik ben een beetje aan het twijfelen tussen een setje van jbl (die ik misschien ook wel tweede hands ergens vandaan probeer te halen) of de Tannoy EFX6.1. Rond de 200 euro ligt mijn budget voor de speakers, dus dat wordt nog even zien wat het nou precies gaat worden.

Dan kom ik meteen bij mijn volgende vraag: mocht ik nou een surround setje kopen van rond de 200 euro, loont het dan om de bekabeling te vervangen door betere, en zo ja, wat kost dat grapje ongeveer?

Ciao Ruben

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Bekabeling vind ik lastig om te zeggen, aangezien ik dat nooit heb kunnen vergelijken, maar kijk voor de speakers eens op kieskeurig.nl en dan op mordaunt and short vooral in de avant serie zijn nu zeer mooie boxen te koop! Dan moet er nog een center bij en laat je de sub gezien je budget eerst zitten.

5. Asharith

Asharith Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    dat zijn idd superspeakers.. maar voor center betaal je al snel 130 en voor de speakers toch al wel 100. Ook de surrounds zijn ongeveer die prijs.

Kijk ook naar een setje van dat merk omdat het design me enorm aanspreekt en de prijs erg laag is voor de kwaliteit.

Laatst bewerkt: 15 nov 2007
  6. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    W00t het is geregeld, ik ga zondag mijn JBL SCS 200.1 setje ophalen voor 60 euro :)

7. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En nog een w00t :p Ik krijg net het statusbericht van de site waar ik mijn onkyo heb besteld en ze vertelden mij dat hij vandaag met de post is meegenomen dus hopelijk morgen binnen :D

8. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En inderdaad ik heb mijn Onkyo TX-SR505E zojuist binnengekregen, ik zal er vanavond uitgebreid foto's van maken en zo en deze keer in een edit en niet weer in een nieuw bericht :p

Btw sorry voor de triple post xD

9. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb even een vraag over geluid van een HD bron (dus bijvoorbeeld DTS Master Audio of Dolby True HD). Als dit via een 5 kanaals analoge aansluiting gebeurd, krijg je dan hetzelfde geluid als via HDMI (1.3 ) of is het dan alsnog gecomprimeerd en klinkt het dan minder dan over HDMI?

10. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Is het hetzelfde. Het enige wezenlijke verschil zit em in het apperaat waarin het gedocodeerd wordt. Wanneer je via de 5 of 7.1 kanaals analoge uit je receiver uitstuurd, dan doet je BD of HDDVD speler de decoding, wanneer je over hdmi aansluit, gebeurd dit in de receiver.

11. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik heb sinds een paar dagen mijn Onkyo TX-SR505E binnen, ik krijg zondag mijn jbl 5.1 setje en tot die tijd heb ik alleen 2 JBL Control speakers. Die volgens mij wel van elkaar afwijken. De ene is een JBL Control en de andere is een JBL Control C1. Ze zijn beide 8 Ohm en mijn versterker zou dat moeten trekken, alleen toen ik de tuner gebruikte was het geluid gewoon ''lelijk''. Beetje dof en zacht. De instellingen stonden hier op Speaker B en op Stereo. Toen probeerde ik mijn JVC TH-A25 boxjes er aan te sluiten ook via de Speaker B en op Stereo en hier heb ik helemaal geen problemen met het geluid. Dus nou mijn vraag waar ligt het aan? Komt het slechte geluid doordat ik de 2 (verschillende) speakers tegelijk aansloot? Is een van de speakers brak? Of staat er misschien een optie of instelling verkeerd die ik over het hoofd heb gezien?

ps. Ik heb trouwens nog niet met die Audyssey 2EQ gespeeld (hiermee moet je met een richtmicrofoon op je speakers richten en dan bekijkt dat ding hoe groot je speakers zijn en de afstand er naartoe en dergelijke) en hier wilde ik mee wachten tot ik hem op 8 speakers had aangesloten. Zou ik dit dus misschien nou ook al moeten gebruiken voor de stereo weergave van de twee JBL's?

Ik ga morgen/overmorgen ook even kijken of het verschil geeft als ik hem gewoon op de A aansluit.

/EDIT het blijkt dus dat die normale JBL control kapot is, aangezien ik nou alleen de 1C heb aangesloten met een paar kleine boxjes en dan doet ie het gewoon goed.
    Ik had nog een vraagje, ik krijg zondag (als het goed is) die JBL SCS 200.1 binnen alleen gebruik ik nu al een andere center en een andere front, kan ik de rest dan gewoon opvullen met de JBL SCS? (dus backs en backsurround en een front?)

Laatst bewerkt: 17 nov 2007
  12. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Kan je doen, maar waarom zou je? Geluid klinkt wat meer op elkaar af gestemd omdat het speakers uit dezelfde serie zijn. Je kan uiteraard altijd even gaan proberen hoe je het zelf vind klinken. Al hoewel je zelf dit zegt: `De ene is een JBL Control en de andere is een JBL Control C1.´ Denk ik dat die ook van elkaar afwijken. Waarschijnlijk gaan dan die kanalen van elkaar afwijken, wat betreft sound.

13. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, alleen zat ik nou zo te denken als ik die JBL SCS 200.5 niet koop dan kan ik deze kopen: JBL Control , deze zijn volgens mij gelijk aan de C1 die ik nou heb aangezien ze dezelfde afmetingen enz hebben. En dit zijn dan denk ik zeg maar de nieuwe versies van die C1. Want ik neem aan dat deze boxen een stuk beter klinken dan die van de JBL SCS 200.5 nietwaar? Dan heb ik een totaal van 4boxen (center, fronts, en een back) dus dan zou ik alleen nog 1 back en een subwoofer moeten halen (de subwoofer is niet zo belangrijk aangezien deze C1 op een wat hoger volume ook wel een redelijke bass geeft, dus deze kan even wachten)

14. BBE TheOne

BBE TheOne BBE Forever!!!

Leuk Bevonden:
    0
    he mannen..

ik heb even een vraagje over een subwoofer... ik ben van plan deze te kopen

http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?cPath=146_345_340&products_id=8851

ik heb nu een homecinema set van pioneer met boxen van 80 watt.. alleen de subwoofer van 40 watt is niks, dus de bas komt te kort vindt ik... dus daarom zoek ik een andere sub want de rest van de set is nog goed genoeg.

is dit wat???

Ciaooo....

15. gompy

gompy Tropilatakroba

Leuk Bevonden:
    0
    Of ze beter klinken? Moet je gewoon zelf gaan beluisteren ergens. Een back center is sowieso niet noodzakelijk omdat maar weinig films e.d. dat ondersteunen. Zou ik zelf geen prioriteiten aan stellen. Subwoofer kan je ook gewoon na verloop van tijd gaan aanschaffen. Zal wel een enorm verschil gaan worden. Ben je niks gewend, dat zou ik dat zou houden:) Maar je geeft zelf aan dat ze goed laag weergeven.

Het is echt een super sufwoofer, maar je moet hem gewoon ergens beluisteren. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan je niet zomaar zo'n sub op een simpel homecinema setje aansluiten. Kijk goed in je handleidingen!!

16. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zei ik ook daarom ga ik daar geen ''duurdere'' boxen voor kopen en houd ik daar gewoon mijn SCS. Nou hoogstwaarschijnlijk zullen de JBL Control beter klinken ze zijn zo een 3x groter, ze hebben drie van die speakertjes in 1 body zitten en etc. Ze maken nou ook gehakt van mijn jvc TH-A25 speakertjes :p

17. FallingDarkness

FallingDarkness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, ik heb een vraagje..

Ik heb een oud 5.1 setje uitgegraven van Creative.

deze http://www.hardware.info/nl-NL/articles/ampnZGpsZA/Creative_Inspire_51_5300_51_Speakerset_Test/

ja hij is heel oud :+

de boxen doe je in de subwoofer, en dan heb ik kabel met 3 tulpen groen zwart en oranje, die doe ik dan in de sub en in me pc.. en zo sluit ik em aan O-)

maargoed ik heb hier dus totaal geen verstand van, kan ik dit op een of andere manier op mijn hdtv/360/ps3 aansluiten? zonder al te veel te moeten kopen, of zeggen jullie van je kan beter een nieuw setje kopen?

18. Sake1989

Sake1989 Relax

Leuk Bevonden:
    33
    zeg dave waar blijven de foto's??:9

19. dave123

dave123 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zodra ik mijn speakers op orde heb post ik de foto's :p
    En ik moet dan nog die 12 kabels een beetje wegwerken anders ziet het er ook zo uit xD

20. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Om terug te komen op deze vraag, heb dit gevonden:

Als iemand weet hoe dit ding noemt, dan kan ik eens gaan zien waar ik deze kan vinden.

Bedankt

Peter M

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina