Ahhh, gisteren heerlijk offline potje.
Ik speel met Torino tegen Livorno. Ik domineer de wedstrijd op alle fronten, Livorno is slechts figurant. Maar de bal wil er gewoon niet in! Dat soort wedstrijden hebben we allemaal wel eens. 1-op-1 lukt het niet, van afstand peer ik over of naast. Een rush met Recoba van 70m waarbij ik 5 man passeer (zeer zeldzaam, maar Recoba is gewoon goed) helpt ook niet. Doe je alles goed, maar schiet je vanaf 6 meter met rechts (chocoladebeen) op de borst van de keeper. ARGH!
Tweede helft dan. Twee centrale verdedigers mee met de hoekschoppen, allebei een kopkans, maar één keer van de lijn gehaald en één keer een tijgerachtige reflex van de keeper. Het lukt gewoon niet.
Tot aan de 85e minuut. Als het voetballend niet wil, dan maar uit een dood spelmoment. En voila, een kopbal van Recoba uit een hoekschop en het is 1-0! Schitterend, flink stukje ontlading omdat ik nog meedeed om de titel. Match lijkt in de pocket, Livorno krijgt echt weinig mogelijkheden, maar forceert wel een vrije trap, schuin voor het doel op 25m. Diego Tristán neemt 'm en legt hem VOL in de kruising. Die bal mocht er gewoon niet in, maar Dellafiore deed zijn hoofd opzij in de muur. Als-ie bleef staan, kwam-ie tegen zijn hoofd en was er niets aan de hand, maar nu is het in de 90e minuut gelijk. Ik zie 4 spelers van mij op de grond vallen uit pure teleurstelling. Ze vallen als voor dood neer en leggen hun handen voor hun gezicht. Zag er tof uit, je kreeg haast medelijden.
Maar in deze rare wedstrijd sleep ik de 3 punten er alsnog uit. Opnieuw uit een hoekschop en opnieuw is het raak. Dit keer is het de kleine Oguro die de bal binnenkopt, ongeveer van dezelfde plaats als Recoba dat 6 minuten eerder deed. In de 92e minuut toch de volle buit pakken: heerlijk!
Uiteindelijk werden we 3e en verloren we in de halve finale van de beker.
Direct een nieuw seizoen beginnen, ik wil elke competitie winnen met een subtopper. Behoudens de Eredivisie, die won ik met m'n favoriete club (Feyenoord).
Torino is wel een leuk clubje voor in de ML. Best oud ploegje al, maar daar zit een uitdaging in. Rubin, Natali, Rosina, Dellafiore, Oguro, Stellone en uiteraard Recoba zijn mijn sterkhouders.
Laatst bewerkt: 17 nov 2007