[PC] Need for Speed The Golden days - deel 1 tot deel 6

Discussie in 'Games' gestart door MaxxRaptor, 16 nov 2007.

1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    Welkom op het zeer speciale Topic voor de hardcore nfs fan van het eerste uur wat geheel in het teken staat van de gouden dagen van Need for speed voordat de tuning saga begon.

De glorieuze tijden dat je in plaats van glimmende steden en gepimpte bakken aan het scheure was over mooie natuurgebieden in je dure Lamborghini SV of je glad gestreken Aston Martin Vanquish,en dat in de stromende regen of stralende zonneschijn met de luide sirenes van de apepakkies achter je aan,of gewoon een onderlinge race op een Zondag middag langs de exotische ogende omgeving.

Klets hier over al deze delen en wat je favoriet was kwa auto's,parcouren,features en noem maar op,en teven replay video's als je ze hebt.

Misschien vragen sommige zich af waarom ik het onder PC Gaming heb gezet,nou heel simpel Need for speed begon oorspronkelijk als PC Titel en die versies van toen zagen er op de PC ook altijd het mooist uit.

Hieronder volgen de introductie Video's van deel 1 tot en met deel 6

Veel plezier :)

The need for speed 1994
    http://youtube.com/watch?v=ZkBbFKuzBQI&feature=related

Need for speed 2 1997 mijn persoonlijke favoriet :)
    http://youtube.com/watch?v=5fa_rLO1ETs

Need for speed 3 Hot pursuit 1998
    http://youtube.com/watch?v=2ksGcu9KkuI

Need for speed 4 Road challenge / High stakes de amerikaanse versie 1999
    http://youtube.com/watch?v=fmVQt3efScc&feature=related

Need for speed Porsche 2000 unleashed
    http://youtube.com/watch?v=45f11Bqb83c

Need for speed Hot pursuit 2 echt supervett :)
    http://youtube.com/watch?v=OTV5Dk7pcu8&feature=related

Laatst bewerkt: 5 dec 2007
  2. collin43

collin43 coolest xbw member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vond underground 2 nog het vetste :p daarna ging het bergafwaarts, helaas...

3. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Road challenge was zo ontzettend vet. Die heb ik echt helemaal kapot gespeeld. NFS 2 trouwens ook. Zo ontzettend jammer dat het daarna minder is geworden.

4. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Road challenge was ook de meest diepgaande en meest uitgebreide,je was er echt heel lang op bezig en kwa simulatie kon je hm makkelijk naast Gran turismo zetten.
    En voor sommige was Road challenge ook echt te moeilijk,en ook de sound van de auto's klopte exact.

Nog hier een filmpje hoe de replay uitzag op de PS2 met heel mooie camera standpunten en de Jump camera's waren er in HP2 voor het eerst gitroduceert.

http://youtube.com/watch?v=mPkbqgE5GXk&feature=related

Laatst bewerkt: 16 nov 2007
  5. Liquid2ubstanc3

Liquid2ubstanc3 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ha tof, een speciaal forum voor de oude NFS fans!
    Jammer dat die replay op de xbox versie van HP2 zo minder was, het kwam ook regelmatig voor dat het in de replay mis ging waardoor je het niet kon afkijken. Ik heb geen PS2 helaas, ben nog wel benieuwd naar deze versie aangezien de tracks ook wat anders zouden zijn.

Tofste NFS voor mij was NFS3 Hot Pursuit, doordat je overal op het internet auto's kon downloaden en andere tracks had het een lange speelduur. Maar de andere NFS 1tm5 waren minstens even goed.

Wat ik ook erg mooi vond aan de oude NFS series zijn de extra's zoals foto's en filmpjes van de auto's met geschiedenis info. Ook de uitgebreide info over de tracks, echt super!

6. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Deel 1 & 2 geweldig vooral het Coastel level, waar je eerst een stukje langs het strand rijd en dan door een bos gaat! _O_ Is me altijd bij gebleven, heerlijk gevoel gaf dat. Iets wat je gewoon mist in Underground (en alles wat daarna kwam) is dan ook de afwisseling in landschap dat maakte juist voor mij NFS een erg goeie reeks van games.

[yt]0Fgdi8AZLX0[/yt]

7. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Leuke video's wat tof dit weer allemaal te zien haha

Trouwens je had in nfs deel 2 zo'n bonus filmSet level dat was erg fun zoals racen langs Jurassic park en je zag ook Ufo's en alles met Indiana Jones temples echt supertof was dat :)

Hier een clipje vanuit nfs 2 de Italdesign Lamborghini protoype,en die wagen heb ik in geen andere race game meer terug gezien,jammer omdat hij mn favoriet was :)

http://youtube.com/watch?v=eRWEVkgPPFc&feature=related

8. jasper15

jasper15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Leuk topic dit.
    Hoewel ik ook echt een fan ben van de laatste NFS, NFS is niet meer wat het geweest is. Ik vind als je NFS hoort of ziet, dat je denkt aan het racen met onbetaalbare sportwagens. Nu ik de intro filmpjes heb gekeken krijg ik dat ouwe NFS gevoel weer. NFS 3 prachtig intro filmpje. NFS 2 was mijn eerste NFS op de playstation en was meteen verkocht. Daarna bleef ik de reeks maar kopen. Ik hoop dat EA na Pro Street, NFS terug geeft naar de echte makers van de eerste zes delen. De volgende NFS moet gewoon weer terug naar de ouwe style van NFS. Tunen moet achterwegen laten. Van mij mogen ze een autopark maken alla TDu, maar het tunen moet verdwijnen. Een next gen Hot pursuit 3 (ik zeg maar wat) dat zou vet zijn. EA heeft bekend gemaakt dat de politie terug zal keren in NFS. Van mij mogen ze volgend met een NFS komen die terug gaat naar Hot pursuit 1 en 2 en Road Challenge/High Stakes.

Edit: Nog ff iets,
    De intro van Road Challenge/High Stakes is gewoon helemaal goed in het begin. Zo hoort het te zijn, de exotics die de tuners verslaat, prachtig.

Dat vind ik ook zo vet, die fantasie banen in NFS.
    NFS Pro Street is hier nog niet eens uit, of ik verheug me gewoon al op screens van de volgende NFS. Ik hoop zo dat ze terug gaan naar de ouwe reeks, de echte NFS.

9. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Je had ook van die enorm toffe cheats in NFS 2. Kon je in een dino racen enzo. Was echt tof!

10. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja ik heb de game nog hier wat ik nog voor ps2 speel zo nu en dan,en die cheat heb ik inderdaad toen gehad wat ik eens zag staan bij een game magazine.

Binnekort maar even proberen wat filmpjes inelkaar te flansen :)

11. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Edit: Nog ff iets,
    De intro van Road Challenge/High Stakes is gewoon helemaal goed in het begin. Zo hoort het te zijn, de exotics die de tuners verslaat, prachtig.

Ja super he.:)
    Er zijn verschillende manieren hoe EA dat kan oplossen,of ze maken een aparte next gen serie vanuit het oude perspectief of ze maken een free roam waar je kunt kiezen waar je wilt aansluiten,bij de tuners of the exotics en dan op die manier tegelkaar scheurt zodat jij de eer van de exotic power and beauty in eer houd:)
    Zo zou je wel weer een echte gameplay gaan krijgen wat zich weer uitzondert,wat vinden jullie?

Dat vind ik ook zo vet, die fantasie banen in NFS.
    NFS Pro Street is hier nog niet eens uit, of ik verheug me gewoon al op screens van de volgende NFS. Ik hoop zo dat ze terug gaan naar de ouwe reeks, de echte NFS.[/QUOTE]

Ja ik ook,maar ik heb het idee dat het weer free roam zal worden,alleen hoop ik met het bovenstaande idee van me of dat het daarop zal gaan lijken:)

12. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    0
    Het zou heel mooi zijn een waardige NFS, maar dat zie ik niet meer gebeuren, we zijn inmiddels alweer 5 delen verder sinds ze overgegaan zijn op het tunen.
    Maar ik vermaak me nog prima met de oude NFS, ik speel ze vrij vaak via emulatie op de psp. Ik ga binnenkort ook weer ff Porche Unleashed installeren op de pc. Weet iemand trouwens hoe je NFS4 Road Challenge goed kan spelen op windows xp? zijn daar patches voor?

13. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Terug gaan zoals het was zal het niet meer gaan,maar wie weet komen er in de toekomst weer andere games die misschien nfs zullen overnemen kwa look en gameplay zoals Test drive:)

Over je vraag,nee volgens mij niet want ik heb dat probleem ook omdat je perse een windows 98 moet hebben voor die verouderde games tenminste wat ik weet.

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    NFS3 _O_ Veel met een vriend van me gespeeld. Hij speelde de race game met zijn flight joystick 8) En ik met het toetsenbord.

Elkaar achter volgen was zo vet _O_

15. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Binnekort zal ik een lijst opzetten voor Need for Speed 2 en Road Challenge met de namen van de tracks en de tijden die ik heb vereden met de type auto,met of zonder verkeer etc.

En degeen die zin heeft die kan het tegen me opnemen.:)

Om te beginnen ga ik een eenmans rit oefenen met nfs 2,hier de details dus voor degeen die mee willen doen oefen maar flink,en mn snelste tijd zet ik hier neer:)

Track Outskirts

Auto Mclaren F1

Met verkeer

Laatst bewerkt: 17 nov 2007
  16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    NFS Porsche 2000 ftw!

17. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Heb het verbetert,bedankt voor je oplettendheid :)

Maar om even verder te gaan op ons gemis naar de oude delen,wat het hele ding is is dat de vroegere delen met echte passie werden gemaakt en de nieuwe delen meer naar de verkoop en op vibes meegaat en daarom zullen ze niet meer worden wat het is geweest.

Zoals de Replay modes waar we zo van houden worden opzettelijk wggelaten omdat de meeste gamers er niks om geven en daarom maakt EA ze niet meer.

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    NFS2! Damn! Heerlij game. Die McLaren, heerlijk! Ook de drie vrij te spelen auto's waren zó cool. Heerlijke circuits, die eigenlijk nergens over gingen. Met een auto over een touwbrug in Tibet? Door een grot met lava? Waar ook andere auto's reden? Lol, waarom niet! Zo stoer.

19. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Ja inderdaad alsof ze iemand de Parcouren hadden laten ontwerpen die op verlof vrij was van een Psycho tehuis lol

Trouwens mn beste tijd op de Outskirts in nfs 2 is 1:32.71 met verkeer in de Mclaren F1 :)

20. Liquid2ubstanc3

Leuk Bevonden:
    0
    Speel jij NFS2 op de pc of ps. Het is niet eerlijk, maar je kunt als je met twee spelers raced, de ene een paar rondjes vooruit laten rijden. Daarna ga je met de tweede auto rijden en dan ga je een stuk sneller doordat je achterloopt op de andere auto, hierdoor kun je volgens mij dus ook veel betere tijden halen.
    Ik ga nu ff Porsche 2000 installeren!

Laatst bewerkt: 17 nov 2007

Deel Deze Pagina