Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Onze familie begint voor het eerst aan mac :+ Mijn vader heeft namelijk een Macbook Pro (17") besteld. 1x raden wie daar achter zit als hij er niet achter zit.

2. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je moeder?

3. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Vraagje, hoe zit dat nou met iTunes en albumart?
    Heb vernomen dat het gratis is, maar je wel een Store-account moet aanmaken. Zit er niet op te wachten om allerlei gegevens in te moeten voeren als CC die ik niet heb, of iets als een Pay-Pal account aan te moeten maken.

Tot op heden niet echt naar het hele gebeuren gekeken, maar als Store account aanmaken zo gedaan is en albumart netjes kosteloos wordt gedownload wil ik van die feature wel gebruik gaan maken. Coverflow ziet er toch wel leuk uit. Hoop dat ze wel veel albumarts van hardcore en metalalbums hebben en niet alleen die urban/dance/pop art.

Enig nadeel is dat er vele MP3's op PC staan. Wanneer ik het op mijn Mac of iPod zet, moet ik album art er ook op zetten.

4. FcWinningEleven

FcWinningEleven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gaan binnenkort waarschijnlijk naar de VS, en begin te watertanden als ik de prijzen daar omreken naar euros. Maar zitten er ook nadelen aan? Behalve het andere stroomnet dat ze daar gebruiken?

5. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Mogelijk importbelasting.

6. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Als je er feitelijk naar toe gaat, de verpakking wegpleurt is er in 9/10 gevallen niks aan de hand. Sowieso loop je door de poort waar ook gewoon mensen lopen die binnen de EU hebben gereisd. Gewoon vlot doorlopen en eventueel gespreid lopen met je metgezel.

7. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520

Zijn genoeg alternatieven ;) Ik heb al mn covers er ook in zitten, heb er een handige widget voor onder f12, erg handig. Gewoon alb um of artiest intikken en dan vindt ie alle covers. 1 klik op de knop en hij staat in mn itunes:thumbs:

Check: http://www.widget-foundry.com/

Succes!

8. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Via widgets had ik ook. Maar geen zin om steeds voor al mijn albums zelf covers te moeten zoeken. Lang niet alles kon gevonden worden.
    Daarnaast staat grotendeels op de PC, aangezien niet al mijn muziek op mijn Macbook past.

9. Geogamer

Geogamer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo jongens en meisjes, ook ik werk vanaf heden achter een macbook en ooo wat is dat heerlijk zeg \o/ Ik heb lang getwijfeld, maar ben toch erg blij dat ik deze gekocht heb, echt een prachtig ding en met twee GB geheugen nog eens vet snel ook. Nu maar weer alles gaan leren _O_

10. FcWinningEleven

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben opzich tevreden met een basic macbook (alleen internet, office en usenet) alleen wil wel heel graag een interne brander. Maar dit kost echt héél veel meer via apple zelf. Is het niet mogelijk zelf een DL brander in te bouwen? Die dingen kosten, voor de pc iig, geen drol meer.

11. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Zou ik niet zelf inbouwen, die dingen kosten los ook veel, tis slot loading dvd drive en die krengen zijn niet goedkoop en daarbij verspil je je garantie als jezelf je macbook gaat openmaken.

Zou dan zelf es bij een mac reseller kijken, die hebben vaak wel 'oude' modellen staan, oftewel de voorlaatste macbook, bijna even snel, maar vaak wel voor een leuk prijsje, heb je er 1 met dvdbrander cheaper dan de nieuwste zonder. Maak een dealtje daar zou ik zeggen.

12. Rox

Rox Marketing 2.0..

Leuk Bevonden:
    2
    Je kunt wel zelf een interne brander inbouwen (de slot-loading drives voor MacBooks zijn wel te vinden op ebay), maar als het je eerste mac is zou ik het echt zwaaaar afraden (omdat je ook je garantie verliest). De Resellers mogen dit volgens mij niet eens doen, heel misschien dat een AASP (service punt) dit tegen de arbeidskosten (reken zeker op €85,-) wil doen. Met andere woorden, dan ben je je winst alweer kwijt.

Hoeveel denk je trouwens echt dvd's te gaan branden?

13. FcWinningEleven

Leuk Bevonden:
    0
    bedank voor de tips. Binnenkort maar even langsgaan dan. Een 'reseller' betekent dat dat de macbooks 2ehands zijn? En eigenlijk is het gewoon aso van Apple dat de superdrive ook geen uitbreidingsoptie is. Tegenwoordig is een dvdbrander toch wel erg basic. Gebruik de brander niet eens zo heel vaak, maar wil toch niet dat ik eerst via netwerken films of bestanden naar een andere pc moet zetten op ze te kunnen branden.

14. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Een reseller is een dealer van een product. Dat hoeft niet per definitie 2e hands te zijn. "Hij is Belkin Reseller" oftewel, hij mag Belkin rotzooi verkopen.

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    is 13 inch fijn om op te werken? moet een nieuwe pc hebben, maar aangezien ik de grafische kant in wil is een mac wel fijn

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Check een Apple Store, zou ik zeggen. :)

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    heeft niemand van jullie met 13 " gewerkt?

18. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Ik heb een tijdje op een 12" iBook gespeeld. Weet niet of dat telt?
    Erg fijn apparaat, alleen ik vond 't persoonlijk te klein.

Zit zelf een beetje te kijken naar een MacBook Pro, 15".

19. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ik zou het persoonlijk niet doen. 13' is erg klein als je photoshop/illustrator etc gebruikt. Ik vindt mn 15,4 inch powerbook scherm net goed genoeg, ik zou em niet kleiner willen hebben, maar gebruikt het liefst mn 20' acd.

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Ik doe Multimedia opleiding (Media & Design) en er zitten er genoeg met een 13" MacBook. Het is kwestie van gewenning denk ik. Ik heb zelf een 17" Notebook, dus ik ga niet zo snel terug naar 13". Dat is wel een hele flinke stap terug qua beeld.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina