Hoi,
Ik heb sinds een paar dagen mijn Onkyo TX-SR505E binnen, ik krijg zondag mijn jbl 5.1 setje en tot die tijd heb ik alleen 2 JBL Control speakers. Die volgens mij wel van elkaar afwijken. De ene is een JBL Control en de andere is een JBL Control C1. Ze zijn beide 8 Ohm en mijn versterker zou dat moeten trekken, alleen toen ik de tuner gebruikte was het geluid gewoon ''lelijk''. Beetje dof en zacht. De instellingen stonden hier op Speaker B en op Stereo. Toen probeerde ik mijn JVC TH-A25 boxjes er aan te sluiten ook via de Speaker B en op Stereo en hier heb ik helemaal geen problemen met het geluid. Dus nou mijn vraag waar ligt het aan? Komt het slechte geluid doordat ik de 2 (verschillende) speakers tegelijk aansloot? Is een van de speakers brak? Of staat er misschien een optie of instelling verkeerd die ik over het hoofd heb gezien?
ps. Ik heb trouwens nog niet met die Audyssey 2EQ gespeeld (hiermee moet je met een richtmicrofoon op je speakers richten en dan bekijkt dat ding hoe groot je speakers zijn en de afstand er naartoe en dergelijke) en hier wilde ik mee wachten tot ik hem op 8 speakers had aangesloten. Zou ik dit dus misschien nou ook al moeten gebruiken voor de stereo weergave van de twee JBL's?
Ik ga morgen/overmorgen ook even kijken of het verschil geeft als ik hem gewoon op de A aansluit.
/EDIT het blijkt dus dat die normale JBL control kapot is, aangezien ik nou alleen de 1C heb aangesloten met een paar kleine boxjes en dan doet ie het gewoon goed.
Ik had nog een vraagje, ik krijg zondag (als het goed is) die JBL SCS 200.1 binnen alleen gebruik ik nu al een andere center en een andere front, kan ik de rest dan gewoon opvullen met de JBL SCS? (dus backs en backsurround en een front?)
Laatst bewerkt: 17 nov 2007